vytisknout velikost písma Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemuseli zdvíhať cenu elektromobilov a hybridov tak drasticky. Volkswagen prišiel na to, ako ich zlacniť.
Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Blíži sa okamih, kedy bude prakticky nevyhnutné mať v ponuke od každého modelu aspoň jednu elektrickú a jednu hybridnú verziu. To samozrejme zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nie sú ochotní za drahšie a menej použiteľné elektromobily platiť.

Volkswagen teraz ale objavil cestu, ako náklady na výrobu a vývoj akumulátorov radikálne znížiť. Koncern VW chce totiž vyvinúť jeden jediný typ li-ion akumulátora, ktorý nájde využitie vo všetkých modeloch koncernu. To má znížiť náklady o masívne dve tretiny, čo sa priaznivo premietne do koncovej ceny.

Možno si hovoríte, že predsa nemôže mať jeden typ batérie napríklad pre malý VW Up! a pre veľký Touareg alebo chystané plne elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovedný za vývoj, ale pre Autonews povedal, že bude nový typ akumulátora vyvinutý ako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulov, čím by sa mal dosiahnuť vytúžený výsledok v kapacite batérie a tým pádom aj dojazdu. Volkswagen teraz vyrába akumulátory v továrni v Braunschweigu a dostáva rôzne systémy od niekoľkých výrobcov, napríklad od firiem Panasonic a Samsung.

Na vývoji nového typu akumulátora sa majú podieľať rôzni dodávatelia. Cieľom Volkswagenu je získať batérie s päťnásobnou kapacitou, takže by bolo možné používať menšie a ľahšie zariadenia. Volkswagen ale nechcel určiť termín, kedy sa má nový typ jednotného koncernového akumulátora objaviť vo výrobe.

Len pre zaujímavosť, keď prišiel v roku 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balenie akumulátorov stálo automobilku pomerne masívnych 18 000 dolárov. Ceny batérií síce pomaly klesajú, ale aj tak by bola úspora až 66% nákladov, akú vypočítal Volkswagen, skutočne citeľná nielen pre výrobcov, ale aj pre koncového zákazníka.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

27. 2. 2017 | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY