vytisknout velikost písma Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemuseli zdvíhať cenu elektromobilov a hybridov tak drasticky. Volkswagen prišiel na to, ako ich zlacniť.
Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Blíži sa okamih, kedy bude prakticky nevyhnutné mať v ponuke od každého modelu aspoň jednu elektrickú a jednu hybridnú verziu. To samozrejme zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nie sú ochotní za drahšie a menej použiteľné elektromobily platiť.

Volkswagen teraz ale objavil cestu, ako náklady na výrobu a vývoj akumulátorov radikálne znížiť. Koncern VW chce totiž vyvinúť jeden jediný typ li-ion akumulátora, ktorý nájde využitie vo všetkých modeloch koncernu. To má znížiť náklady o masívne dve tretiny, čo sa priaznivo premietne do koncovej ceny.

Možno si hovoríte, že predsa nemôže mať jeden typ batérie napríklad pre malý VW Up! a pre veľký Touareg alebo chystané plne elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovedný za vývoj, ale pre Autonews povedal, že bude nový typ akumulátora vyvinutý ako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulov, čím by sa mal dosiahnuť vytúžený výsledok v kapacite batérie a tým pádom aj dojazdu. Volkswagen teraz vyrába akumulátory v továrni v Braunschweigu a dostáva rôzne systémy od niekoľkých výrobcov, napríklad od firiem Panasonic a Samsung.

Na vývoji nového typu akumulátora sa majú podieľať rôzni dodávatelia. Cieľom Volkswagenu je získať batérie s päťnásobnou kapacitou, takže by bolo možné používať menšie a ľahšie zariadenia. Volkswagen ale nechcel určiť termín, kedy sa má nový typ jednotného koncernového akumulátora objaviť vo výrobe.

Len pre zaujímavosť, keď prišiel v roku 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balenie akumulátorov stálo automobilku pomerne masívnych 18 000 dolárov. Ceny batérií síce pomaly klesajú, ale aj tak by bola úspora až 66% nákladov, akú vypočítal Volkswagen, skutočne citeľná nielen pre výrobcov, ale aj pre koncového zákazníka.

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY