vytisknout velikost písma Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemuseli zdvíhať cenu elektromobilov a hybridov tak drasticky. Volkswagen prišiel na to, ako ich zlacniť.
Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Blíži sa okamih, kedy bude prakticky nevyhnutné mať v ponuke od každého modelu aspoň jednu elektrickú a jednu hybridnú verziu. To samozrejme zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nie sú ochotní za drahšie a menej použiteľné elektromobily platiť.

Volkswagen teraz ale objavil cestu, ako náklady na výrobu a vývoj akumulátorov radikálne znížiť. Koncern VW chce totiž vyvinúť jeden jediný typ li-ion akumulátora, ktorý nájde využitie vo všetkých modeloch koncernu. To má znížiť náklady o masívne dve tretiny, čo sa priaznivo premietne do koncovej ceny.

Možno si hovoríte, že predsa nemôže mať jeden typ batérie napríklad pre malý VW Up! a pre veľký Touareg alebo chystané plne elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovedný za vývoj, ale pre Autonews povedal, že bude nový typ akumulátora vyvinutý ako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulov, čím by sa mal dosiahnuť vytúžený výsledok v kapacite batérie a tým pádom aj dojazdu. Volkswagen teraz vyrába akumulátory v továrni v Braunschweigu a dostáva rôzne systémy od niekoľkých výrobcov, napríklad od firiem Panasonic a Samsung.

Na vývoji nového typu akumulátora sa majú podieľať rôzni dodávatelia. Cieľom Volkswagenu je získať batérie s päťnásobnou kapacitou, takže by bolo možné používať menšie a ľahšie zariadenia. Volkswagen ale nechcel určiť termín, kedy sa má nový typ jednotného koncernového akumulátora objaviť vo výrobe.

Len pre zaujímavosť, keď prišiel v roku 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balenie akumulátorov stálo automobilku pomerne masívnych 18 000 dolárov. Ceny batérií síce pomaly klesajú, ale aj tak by bola úspora až 66% nákladov, akú vypočítal Volkswagen, skutočne citeľná nielen pre výrobcov, ale aj pre koncového zákazníka.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY