vytisknout velikost písma Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Akumulátory by už nemuseli zdvíhať cenu elektromobilov a hybridov tak drasticky. Volkswagen prišiel na to, ako ich zlacniť.
Volkswagen pozná cestu k veľmi lacným batériám pre elektromobily a hybridy

Blíži sa okamih, kedy bude prakticky nevyhnutné mať v ponuke od každého modelu aspoň jednu elektrickú a jednu hybridnú verziu. To samozrejme zvyšuje náklady na vývoj a zákazníci stále nie sú ochotní za drahšie a menej použiteľné elektromobily platiť.

Volkswagen teraz ale objavil cestu, ako náklady na výrobu a vývoj akumulátorov radikálne znížiť. Koncern VW chce totiž vyvinúť jeden jediný typ li-ion akumulátora, ktorý nájde využitie vo všetkých modeloch koncernu. To má znížiť náklady o masívne dve tretiny, čo sa priaznivo premietne do koncovej ceny.

Možno si hovoríte, že predsa nemôže mať jeden typ batérie napríklad pre malý VW Up! a pre veľký Touareg alebo chystané plne elektrické SUV Audi Q6. Heinz-Jakob Neusser, člen rady Volkswagenu zodpovedný za vývoj, ale pre Autonews povedal, že bude nový typ akumulátora vyvinutý ako spojovatelný modul.

Každý model by tak dostal určitý počet spojených modulov, čím by sa mal dosiahnuť vytúžený výsledok v kapacite batérie a tým pádom aj dojazdu. Volkswagen teraz vyrába akumulátory v továrni v Braunschweigu a dostáva rôzne systémy od niekoľkých výrobcov, napríklad od firiem Panasonic a Samsung.

Na vývoji nového typu akumulátora sa majú podieľať rôzni dodávatelia. Cieľom Volkswagenu je získať batérie s päťnásobnou kapacitou, takže by bolo možné používať menšie a ľahšie zariadenia. Volkswagen ale nechcel určiť termín, kedy sa má nový typ jednotného koncernového akumulátora objaviť vo výrobe.

Len pre zaujímavosť, keď prišiel v roku 2010 na trh elektromobil Nissan Leaf, jedno balenie akumulátorov stálo automobilku pomerne masívnych 18 000 dolárov. Ceny batérií síce pomaly klesajú, ale aj tak by bola úspora až 66% nákladov, akú vypočítal Volkswagen, skutočne citeľná nielen pre výrobcov, ale aj pre koncového zákazníka.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY