vytisknout velikost písma Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Automobilka Volkswagen sa pokúša trochu zatraktívniť svoj ​​malý a v celku drahý elektromobil e-up!.
Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Sériové prevedenie kompaktného elektromobilu Volkswagen e-up! oslavovalo svoju premiéru na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Malý automobil môže byť váš "už od" 25 000 eur, takže možno predpokladať, že vysokú obstarávaciu cenu v kombinácii s obmedzenou životnosťou akumulátorov u väčšiny užívateľov nevyvážia ani výrazne nižšie prevádzkové náklady. Prvé vozidlá tohto typu sa k svojim zákazníkom dostanú už v priebehu budúceho mesiaca.

Zvlášť pri jazdách na dlhšie vzdialenosti zostáva hendikepom elektromobilov ich obmedzený dojazd v kombinácii so zatiaľ veľmi slabou sieťou dobíjacích staníc a dlhou dobou dobíjania. Preto teraz Volkswagen všetkým majiteľom Volkswagenu e-up! ponúkne k dispozícii iný automobil s konvenčným pohonom, a to zadarmo a na dobu až 30 dní ročne. To má nákup auta e-up! zatraktívniť a jeho majiteľovi umožniť absolvovať dlhšie cesty alebo prepraviť rozmernejšie predmety.

VW e up 3.jpgVW e up 1.jpgVW e up 2.jpg
Volkswagen e-up! sa začne predávať už vo februári

Ponuka má platiť po dobu troch rokov a zatiaľ len v Nemecku a zákazník pri nej dostane k dispozícii automobil so spaľovacím motorom, u ktorého pri dodržaní bližšie neupresneného nájazdu nebude platiť prenájom ani servisné náklady. Pripomeňme ešte, že o pohon spomínaného vozidla sa stará elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 210 Nm, takže ide o "papierovo" najsilnejší VW Up! existujúcej ponuky.

A bude tiež najsvižnejší, lebo z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,4 s, pričom najbližšie mu v tomto ohľade bude konvenčný Up! 1,0 l/55 kW, ktorý s manuálne radenou prevodovkou vykáže zrýchlenie 13,2 s. Čo je ale na tomto vozidle najdôležitejšie: na jedno nabitie prejde nakoniec až 160 km a marketingové oddelenie VW Group hovorí o prevádzkových nákladoch 3 eurá na 100 km jazdy.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY