vytisknout velikost písma Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Automobilka Volkswagen sa pokúša trochu zatraktívniť svoj ​​malý a v celku drahý elektromobil e-up!.
Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Sériové prevedenie kompaktného elektromobilu Volkswagen e-up! oslavovalo svoju premiéru na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Malý automobil môže byť váš "už od" 25 000 eur, takže možno predpokladať, že vysokú obstarávaciu cenu v kombinácii s obmedzenou životnosťou akumulátorov u väčšiny užívateľov nevyvážia ani výrazne nižšie prevádzkové náklady. Prvé vozidlá tohto typu sa k svojim zákazníkom dostanú už v priebehu budúceho mesiaca.

Zvlášť pri jazdách na dlhšie vzdialenosti zostáva hendikepom elektromobilov ich obmedzený dojazd v kombinácii so zatiaľ veľmi slabou sieťou dobíjacích staníc a dlhou dobou dobíjania. Preto teraz Volkswagen všetkým majiteľom Volkswagenu e-up! ponúkne k dispozícii iný automobil s konvenčným pohonom, a to zadarmo a na dobu až 30 dní ročne. To má nákup auta e-up! zatraktívniť a jeho majiteľovi umožniť absolvovať dlhšie cesty alebo prepraviť rozmernejšie predmety.

VW e up 3.jpgVW e up 1.jpgVW e up 2.jpg
Volkswagen e-up! sa začne predávať už vo februári

Ponuka má platiť po dobu troch rokov a zatiaľ len v Nemecku a zákazník pri nej dostane k dispozícii automobil so spaľovacím motorom, u ktorého pri dodržaní bližšie neupresneného nájazdu nebude platiť prenájom ani servisné náklady. Pripomeňme ešte, že o pohon spomínaného vozidla sa stará elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 210 Nm, takže ide o "papierovo" najsilnejší VW Up! existujúcej ponuky.

A bude tiež najsvižnejší, lebo z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,4 s, pričom najbližšie mu v tomto ohľade bude konvenčný Up! 1,0 l/55 kW, ktorý s manuálne radenou prevodovkou vykáže zrýchlenie 13,2 s. Čo je ale na tomto vozidle najdôležitejšie: na jedno nabitie prejde nakoniec až 160 km a marketingové oddelenie VW Group hovorí o prevádzkových nákladoch 3 eurá na 100 km jazdy.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY