vytisknout velikost písma Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Automobilka Volkswagen sa pokúša trochu zatraktívniť svoj ​​malý a v celku drahý elektromobil e-up!.
Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Sériové prevedenie kompaktného elektromobilu Volkswagen e-up! oslavovalo svoju premiéru na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Malý automobil môže byť váš "už od" 25 000 eur, takže možno predpokladať, že vysokú obstarávaciu cenu v kombinácii s obmedzenou životnosťou akumulátorov u väčšiny užívateľov nevyvážia ani výrazne nižšie prevádzkové náklady. Prvé vozidlá tohto typu sa k svojim zákazníkom dostanú už v priebehu budúceho mesiaca.

Zvlášť pri jazdách na dlhšie vzdialenosti zostáva hendikepom elektromobilov ich obmedzený dojazd v kombinácii so zatiaľ veľmi slabou sieťou dobíjacích staníc a dlhou dobou dobíjania. Preto teraz Volkswagen všetkým majiteľom Volkswagenu e-up! ponúkne k dispozícii iný automobil s konvenčným pohonom, a to zadarmo a na dobu až 30 dní ročne. To má nákup auta e-up! zatraktívniť a jeho majiteľovi umožniť absolvovať dlhšie cesty alebo prepraviť rozmernejšie predmety.

VW e up 3.jpgVW e up 1.jpgVW e up 2.jpg
Volkswagen e-up! sa začne predávať už vo februári

Ponuka má platiť po dobu troch rokov a zatiaľ len v Nemecku a zákazník pri nej dostane k dispozícii automobil so spaľovacím motorom, u ktorého pri dodržaní bližšie neupresneného nájazdu nebude platiť prenájom ani servisné náklady. Pripomeňme ešte, že o pohon spomínaného vozidla sa stará elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 210 Nm, takže ide o "papierovo" najsilnejší VW Up! existujúcej ponuky.

A bude tiež najsvižnejší, lebo z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,4 s, pričom najbližšie mu v tomto ohľade bude konvenčný Up! 1,0 l/55 kW, ktorý s manuálne radenou prevodovkou vykáže zrýchlenie 13,2 s. Čo je ale na tomto vozidle najdôležitejšie: na jedno nabitie prejde nakoniec až 160 km a marketingové oddelenie VW Group hovorí o prevádzkových nákladoch 3 eurá na 100 km jazdy.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY