vytisknout velikost písma Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Automobilka Volkswagen sa pokúša trochu zatraktívniť svoj ​​malý a v celku drahý elektromobil e-up!.
Volkswagen ponúkne majiteľom elektromobilov e-up! benzínové auta zdarma

Sériové prevedenie kompaktného elektromobilu Volkswagen e-up! oslavovalo svoju premiéru na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Malý automobil môže byť váš "už od" 25 000 eur, takže možno predpokladať, že vysokú obstarávaciu cenu v kombinácii s obmedzenou životnosťou akumulátorov u väčšiny užívateľov nevyvážia ani výrazne nižšie prevádzkové náklady. Prvé vozidlá tohto typu sa k svojim zákazníkom dostanú už v priebehu budúceho mesiaca.

Zvlášť pri jazdách na dlhšie vzdialenosti zostáva hendikepom elektromobilov ich obmedzený dojazd v kombinácii so zatiaľ veľmi slabou sieťou dobíjacích staníc a dlhou dobou dobíjania. Preto teraz Volkswagen všetkým majiteľom Volkswagenu e-up! ponúkne k dispozícii iný automobil s konvenčným pohonom, a to zadarmo a na dobu až 30 dní ročne. To má nákup auta e-up! zatraktívniť a jeho majiteľovi umožniť absolvovať dlhšie cesty alebo prepraviť rozmernejšie predmety.

VW e up 3.jpgVW e up 1.jpgVW e up 2.jpg
Volkswagen e-up! sa začne predávať už vo februári

Ponuka má platiť po dobu troch rokov a zatiaľ len v Nemecku a zákazník pri nej dostane k dispozícii automobil so spaľovacím motorom, u ktorého pri dodržaní bližšie neupresneného nájazdu nebude platiť prenájom ani servisné náklady. Pripomeňme ešte, že o pohon spomínaného vozidla sa stará elektromotor s výkonom 82 koní (60 kW) a krútiacim momentom 210 Nm, takže ide o "papierovo" najsilnejší VW Up! existujúcej ponuky.

A bude tiež najsvižnejší, lebo z 0 na 100 km/h zrýchli za 12,4 s, pričom najbližšie mu v tomto ohľade bude konvenčný Up! 1,0 l/55 kW, ktorý s manuálne radenou prevodovkou vykáže zrýchlenie 13,2 s. Čo je ale na tomto vozidle najdôležitejšie: na jedno nabitie prejde nakoniec až 160 km a marketingové oddelenie VW Group hovorí o prevádzkových nákladoch 3 eurá na 100 km jazdy.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY