vytisknout velikost písma Volkswagen Polo: Štyridsať rokov vývoja v praxi [fotogaléria]

Volkswagen Polo: Štyridsať rokov vývoja v praxi [fotogaléria]

Pred malou chvíľou sme sa vrátili z medzinárodnej prezentácie omladeného Volkswagenu Polo. Klasické prvé dojmy môžete očakávať veľmi skoro. V Nemecku však bola k dispozícii okrem rôznych motorizácií súčasnej novinky tiež úplne prvá generácia. Stačilo pár minút dohovárania a výsledkom bola možnosť okúsiť, ako vyzerá pri modeli Polo zhruba štyridsaťročný vývoj.

Presne povedané sa Volkswagen Polo objavil na trhu v roku 1975, takže svoje ozajstné okrúhle výročie oslávi až budúci rok. No vývoj prebiehal už od začiatku sedemdesiatych rokov. Prví záujemcovia si navyše tento malý automobil mohli zaobstarať už v roku 1974, kedy si odbil svoju svetovú premiéru ako Audi 50.

_DSC1285.JPG_DSC1288.JPG_DSC1291.JPG

Náš konkrétny exemplár bol vyrobený v roku 1977 a v súčasnosti má najazdených približne 23 500 km. Pod kapotou je štvorvalec s objemom 0,9 litra s maximálnym výkonom 40 koní. Krútiaci moment končí na 82 Nm. Auto váži len 685 kg, celková hmotnosť len ľahko presahuje jednu tonu. Najviac sa prvé Polo rozbehne na 132 km/h. Pre úplnosť dodajme, že malý Volkswagen meria na dĺžku 3512 mm, široký je 1560 mm a vysoký 1344 mm.

Pre porovnanie si môžeme vziať napríklad základnú verziu s trojvalcovým MPI s objemom jedného litra. To dáva vodičovi k dispozícii 60 koní a 95 Nm, v kombinácii s päťstupňovým manuálom zvládne maximálne 161 km/h. Najväčším rozdielom je samozrejme hmotnosť. Nové Polo takmer presne začína tam, kde to prvé končí. Celková hmotnosť nemá ďaleko k hranici 1600 kg. Štyridsať rokov sa podpísalo aj na rozmeroch. Na dĺžku prerástla súčasná verzia svojho zakladateľa presne o 46 centimetrov.

A jazda? K dispozícii sme mali len pár kilometrov, ale aj tak to stálo za to. Vodič má pred sebou tenučký volant, pod ním miniatúrne páčky, jednoduchý prístrojový štít a nejaký ten ovládač pre ventiláciu. Trochu zvyku vyžadujú pedále posunuté k stredu vozidla, takže sedíte tak trochu šikmo. Motor síce veľa dynamiky neponúka, ale prekvapí ľahké radenie aj riadenie.

Polo urazilo (rovnako ako motorizmus vôbec) za pomerne krátku dobu obrí kus cesty. To súčasné ponúkne všetko možné od výkonných motorov, cez zástup asistentov až napríklad po funkciu Mirror Link. Napriek tomu, keby som si mal vybrať, beriem toho starého. Aj keď je hlučný a príliš nejde, za jeho volantom sa človek jednoducho musí neustále usmievať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY