vytisknout velikost písma Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Nových druhov pohonných sústav sa dočká modernizované Polo ešte pred nástupom následnickej generácie.
Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Paletu kompaktnej rady Volkswagen Polo, ktorá sa teraz vyrába vo svojej piatej generácii predstavenej v roku 2009, na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve oživí nielen pomerne rozsiahly facelift, ale taktiež špičkové prevedenie VW Polo R. Ďalšie novinky však majú nasledovať vzápätí, nakoľko vedenie VW Group potvrdilo, že vo Wolfsburgu pripravujú ďalšie dve pohonné jednotky. Obidva systémy budú odvodené z malého VW Up!, nie z Golfu VII, pretože existujúce Polo využíva namiesto modulárnej platformy MQB staršiu podlahovú plošinu PQ25.

Tou technicky zaujímavejšou jednotkou bude sústava plug-in hybrid. Prevzatá bude z modelu VW Twin Up!, poťažmo progresívneho "litrového" vozidla VW XL1. Sústava označovaná ako TwinDrive pozostáva z dvojvalcového vznetového motora s objemom 0,8 l, elektromotora a sady akumulátorov schopných dobíjania aj z externých zdrojov. Volkswagen s podobnými systémami pracuje už dlhšiu dobu, spomeňme na niekdajší koncept VW Golf Twin Drive z roku 2008 alebo na pripravované SUV VW CrossBlue.

Druhou novinkou pre modelový rad Polo má byť modifikácia zážihového motora na alternatívne spaľovanie stlačeného zemného plynu (CNG). Až predvčerom na slovenský trh dorazil model VW Golf TGI BlueMotion s podobným systémom, avšak aj v tomto prípade je pravdepodobné, že pripravované Polo CNG bude mať po technickej stránke bližšie skôr k malému VW Eco Up!.

Obe nové verzie radu Polo by sa mali začať vyrábať už v priebehu budúceho roka.

 

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY