vytisknout velikost písma Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Nových druhov pohonných sústav sa dočká modernizované Polo ešte pred nástupom následnickej generácie.
Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Paletu kompaktnej rady Volkswagen Polo, ktorá sa teraz vyrába vo svojej piatej generácii predstavenej v roku 2009, na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve oživí nielen pomerne rozsiahly facelift, ale taktiež špičkové prevedenie VW Polo R. Ďalšie novinky však majú nasledovať vzápätí, nakoľko vedenie VW Group potvrdilo, že vo Wolfsburgu pripravujú ďalšie dve pohonné jednotky. Obidva systémy budú odvodené z malého VW Up!, nie z Golfu VII, pretože existujúce Polo využíva namiesto modulárnej platformy MQB staršiu podlahovú plošinu PQ25.

Tou technicky zaujímavejšou jednotkou bude sústava plug-in hybrid. Prevzatá bude z modelu VW Twin Up!, poťažmo progresívneho "litrového" vozidla VW XL1. Sústava označovaná ako TwinDrive pozostáva z dvojvalcového vznetového motora s objemom 0,8 l, elektromotora a sady akumulátorov schopných dobíjania aj z externých zdrojov. Volkswagen s podobnými systémami pracuje už dlhšiu dobu, spomeňme na niekdajší koncept VW Golf Twin Drive z roku 2008 alebo na pripravované SUV VW CrossBlue.

Druhou novinkou pre modelový rad Polo má byť modifikácia zážihového motora na alternatívne spaľovanie stlačeného zemného plynu (CNG). Až predvčerom na slovenský trh dorazil model VW Golf TGI BlueMotion s podobným systémom, avšak aj v tomto prípade je pravdepodobné, že pripravované Polo CNG bude mať po technickej stránke bližšie skôr k malému VW Eco Up!.

Obe nové verzie radu Polo by sa mali začať vyrábať už v priebehu budúceho roka.

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY