vytisknout velikost písma Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Nových druhov pohonných sústav sa dočká modernizované Polo ešte pred nástupom následnickej generácie.
Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Paletu kompaktnej rady Volkswagen Polo, ktorá sa teraz vyrába vo svojej piatej generácii predstavenej v roku 2009, na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve oživí nielen pomerne rozsiahly facelift, ale taktiež špičkové prevedenie VW Polo R. Ďalšie novinky však majú nasledovať vzápätí, nakoľko vedenie VW Group potvrdilo, že vo Wolfsburgu pripravujú ďalšie dve pohonné jednotky. Obidva systémy budú odvodené z malého VW Up!, nie z Golfu VII, pretože existujúce Polo využíva namiesto modulárnej platformy MQB staršiu podlahovú plošinu PQ25.

Tou technicky zaujímavejšou jednotkou bude sústava plug-in hybrid. Prevzatá bude z modelu VW Twin Up!, poťažmo progresívneho "litrového" vozidla VW XL1. Sústava označovaná ako TwinDrive pozostáva z dvojvalcového vznetového motora s objemom 0,8 l, elektromotora a sady akumulátorov schopných dobíjania aj z externých zdrojov. Volkswagen s podobnými systémami pracuje už dlhšiu dobu, spomeňme na niekdajší koncept VW Golf Twin Drive z roku 2008 alebo na pripravované SUV VW CrossBlue.

Druhou novinkou pre modelový rad Polo má byť modifikácia zážihového motora na alternatívne spaľovanie stlačeného zemného plynu (CNG). Až predvčerom na slovenský trh dorazil model VW Golf TGI BlueMotion s podobným systémom, avšak aj v tomto prípade je pravdepodobné, že pripravované Polo CNG bude mať po technickej stránke bližšie skôr k malému VW Eco Up!.

Obe nové verzie radu Polo by sa mali začať vyrábať už v priebehu budúceho roka.

 

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY