vytisknout velikost písma Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Nových druhov pohonných sústav sa dočká modernizované Polo ešte pred nástupom následnickej generácie.
Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Paletu kompaktnej rady Volkswagen Polo, ktorá sa teraz vyrába vo svojej piatej generácii predstavenej v roku 2009, na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve oživí nielen pomerne rozsiahly facelift, ale taktiež špičkové prevedenie VW Polo R. Ďalšie novinky však majú nasledovať vzápätí, nakoľko vedenie VW Group potvrdilo, že vo Wolfsburgu pripravujú ďalšie dve pohonné jednotky. Obidva systémy budú odvodené z malého VW Up!, nie z Golfu VII, pretože existujúce Polo využíva namiesto modulárnej platformy MQB staršiu podlahovú plošinu PQ25.

Tou technicky zaujímavejšou jednotkou bude sústava plug-in hybrid. Prevzatá bude z modelu VW Twin Up!, poťažmo progresívneho "litrového" vozidla VW XL1. Sústava označovaná ako TwinDrive pozostáva z dvojvalcového vznetového motora s objemom 0,8 l, elektromotora a sady akumulátorov schopných dobíjania aj z externých zdrojov. Volkswagen s podobnými systémami pracuje už dlhšiu dobu, spomeňme na niekdajší koncept VW Golf Twin Drive z roku 2008 alebo na pripravované SUV VW CrossBlue.

Druhou novinkou pre modelový rad Polo má byť modifikácia zážihového motora na alternatívne spaľovanie stlačeného zemného plynu (CNG). Až predvčerom na slovenský trh dorazil model VW Golf TGI BlueMotion s podobným systémom, avšak aj v tomto prípade je pravdepodobné, že pripravované Polo CNG bude mať po technickej stránke bližšie skôr k malému VW Eco Up!.

Obe nové verzie radu Polo by sa mali začať vyrábať už v priebehu budúceho roka.

 

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY