vytisknout velikost písma Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Nových druhov pohonných sústav sa dočká modernizované Polo ešte pred nástupom následnickej generácie.
Volkswagen Polo s pohonmi plug-in hybrid a CNG už budúci rok

Paletu kompaktnej rady Volkswagen Polo, ktorá sa teraz vyrába vo svojej piatej generácii predstavenej v roku 2009, na nadchádzajúcom autosalóne v Ženeve oživí nielen pomerne rozsiahly facelift, ale taktiež špičkové prevedenie VW Polo R. Ďalšie novinky však majú nasledovať vzápätí, nakoľko vedenie VW Group potvrdilo, že vo Wolfsburgu pripravujú ďalšie dve pohonné jednotky. Obidva systémy budú odvodené z malého VW Up!, nie z Golfu VII, pretože existujúce Polo využíva namiesto modulárnej platformy MQB staršiu podlahovú plošinu PQ25.

Tou technicky zaujímavejšou jednotkou bude sústava plug-in hybrid. Prevzatá bude z modelu VW Twin Up!, poťažmo progresívneho "litrového" vozidla VW XL1. Sústava označovaná ako TwinDrive pozostáva z dvojvalcového vznetového motora s objemom 0,8 l, elektromotora a sady akumulátorov schopných dobíjania aj z externých zdrojov. Volkswagen s podobnými systémami pracuje už dlhšiu dobu, spomeňme na niekdajší koncept VW Golf Twin Drive z roku 2008 alebo na pripravované SUV VW CrossBlue.

Druhou novinkou pre modelový rad Polo má byť modifikácia zážihového motora na alternatívne spaľovanie stlačeného zemného plynu (CNG). Až predvčerom na slovenský trh dorazil model VW Golf TGI BlueMotion s podobným systémom, avšak aj v tomto prípade je pravdepodobné, že pripravované Polo CNG bude mať po technickej stránke bližšie skôr k malému VW Eco Up!.

Obe nové verzie radu Polo by sa mali začať vyrábať už v priebehu budúceho roka.

 

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY