vytisknout velikost písma Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen čoskoro predstaví nové Polo R, inšpirované úspechmi značky vo svetovom rallye šampionáte. Medzi ostatnými vreckovými hot hatchcmi bude vynikať pohonom všetkých kolies. Píše to britský Autocar, ktorého redaktori sa už krátko zviezli v prototype.

Limitovanú sériu Polo R sme videli už predvlani, vtedy ale išlo o konvenčne rýchly hatchback s predným pohonom.

Volkswagen Polo R prevezme kompletný hnací reťazec od pripravovaného Audi S1. Bude mať teda preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI z radu EA888, dvojspojkovú prevovodku DSG a pohon všetkých kolies, založený na medzinápravovej spojke Haldex. Ponechá si ale oceľovú karosériu a vlastný interiér.

Zástavba pohonu všetkých kolies si podľa Autocar vyžiadala nahradenie rozpornej viacprvkovej zadnej nápravy, čo je v segmente malých áut naozaj nevídaný úkaz.

Autocar sľubuje výkon asi 250 koní, zrýchlenie 0-100 km/h pod šesť sekúnd a najvyššiu rýchlosť elektronicky obmedzenú an 250 km/h. Ak by to všetko bola pravda, bude Volkswagen Polo R kategórie sama pre seba, výrazne rýchlejší - a zrejme aj výrazne drahší - ako súčasné malé ostré hatchbacky s predným pohonom:

Bližšie podrobnosti by sme sa mali dozvedieť ešte pred plánovanou výstavnou premiérou nového Pola R na marcovom autosalóne v Ženeve.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY