vytisknout velikost písma Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen čoskoro predstaví nové Polo R, inšpirované úspechmi značky vo svetovom rallye šampionáte. Medzi ostatnými vreckovými hot hatchcmi bude vynikať pohonom všetkých kolies. Píše to britský Autocar, ktorého redaktori sa už krátko zviezli v prototype.

Limitovanú sériu Polo R sme videli už predvlani, vtedy ale išlo o konvenčne rýchly hatchback s predným pohonom.

Volkswagen Polo R prevezme kompletný hnací reťazec od pripravovaného Audi S1. Bude mať teda preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI z radu EA888, dvojspojkovú prevovodku DSG a pohon všetkých kolies, založený na medzinápravovej spojke Haldex. Ponechá si ale oceľovú karosériu a vlastný interiér.

Zástavba pohonu všetkých kolies si podľa Autocar vyžiadala nahradenie rozpornej viacprvkovej zadnej nápravy, čo je v segmente malých áut naozaj nevídaný úkaz.

Autocar sľubuje výkon asi 250 koní, zrýchlenie 0-100 km/h pod šesť sekúnd a najvyššiu rýchlosť elektronicky obmedzenú an 250 km/h. Ak by to všetko bola pravda, bude Volkswagen Polo R kategórie sama pre seba, výrazne rýchlejší - a zrejme aj výrazne drahší - ako súčasné malé ostré hatchbacky s predným pohonom:

Bližšie podrobnosti by sme sa mali dozvedieť ešte pred plánovanou výstavnou premiérou nového Pola R na marcovom autosalóne v Ženeve.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY