vytisknout velikost písma Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen Polo R príde do Ženevy ako poriadne ostrá štvorkolka

Volkswagen čoskoro predstaví nové Polo R, inšpirované úspechmi značky vo svetovom rallye šampionáte. Medzi ostatnými vreckovými hot hatchcmi bude vynikať pohonom všetkých kolies. Píše to britský Autocar, ktorého redaktori sa už krátko zviezli v prototype.

Limitovanú sériu Polo R sme videli už predvlani, vtedy ale išlo o konvenčne rýchly hatchback s predným pohonom.

Volkswagen Polo R prevezme kompletný hnací reťazec od pripravovaného Audi S1. Bude mať teda preplňovaný štvorvalec 2.0 TSI z radu EA888, dvojspojkovú prevovodku DSG a pohon všetkých kolies, založený na medzinápravovej spojke Haldex. Ponechá si ale oceľovú karosériu a vlastný interiér.

Zástavba pohonu všetkých kolies si podľa Autocar vyžiadala nahradenie rozpornej viacprvkovej zadnej nápravy, čo je v segmente malých áut naozaj nevídaný úkaz.

Autocar sľubuje výkon asi 250 koní, zrýchlenie 0-100 km/h pod šesť sekúnd a najvyššiu rýchlosť elektronicky obmedzenú an 250 km/h. Ak by to všetko bola pravda, bude Volkswagen Polo R kategórie sama pre seba, výrazne rýchlejší - a zrejme aj výrazne drahší - ako súčasné malé ostré hatchbacky s predným pohonom:

Bližšie podrobnosti by sme sa mali dozvedieť ešte pred plánovanou výstavnou premiérou nového Pola R na marcovom autosalóne v Ženeve.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY