vytisknout velikost písma Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]

Model Polo prešiel modernizáciou. A pretože hlavný bod programu automobilky Volkswagen (rozumej Golf) prišiel relatívne nedávno v novej generácii, je celkom logické, že facelift Pola svojho väčšieho súrodenca vo veľkej miere nasleduje. Výsledku tak s pokojným svedomím môžeme hovoriť "golfizácia".
Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové, „Golfizácia“ zasiahla interiér
  2. Fresh nazvaný Style, V znamení Euro 6
  3. S novým dieselom pod kapotou, Jazda na úrovni, Novinky, ktoré prídu neskôr
  4. Fotogaléria

Volkswagen Polo má na svojom konte za takmer štyridsaťročnú históriu zhruba štrnásť miliónov predaných exemplárov. Posledná generácia pôsobí na trhu od roku 2009 a ešte nejaký ten piatok na trhu pôsobiť bude. Facelift je tak celkom logickou záležitosťou. Tým skôr, že sa nezadržateľne približuje platnosť normy Euro 6, ktorá je taktiež jedným z dôvodov omladenia tohto modelu.

Čo je nové

Klasická otázka na úvod: Čo je nové? Na prvý pohľad nie je vôbec ťažké zameniť modernizované prevedenie za to staršie, no zmien bolo nakoniec vykonaných pomerne dosť, a to ako po stránke vonkajšieho dizajnu, tak aj v interiéri a pod kapotou.

polo front.jpgpolo_03.JPG
Polo z roku 2009 (vľavo) vyzerá veľmi podobne. Bližší pohľad ale odhalí prepracovaný predný nárazník alebo iné svetlá.

Volkswagen Polo dostalo upravený predný nárazník s väčším otvorom pre prívod vzduchu, pridávali sa chrómové prvky a zmien sa dočkali aj predné svetlá. Vzadu odhalíte modernizované prevedenie hlavne podľa väčšieho výrezu pre poznávaciu značku a opäť boli pozmenené svetlá.

Ponuka tiež obsahuje šesť nových prevedení liatych kolies, iný dizajn ľudovo povedané puklíc (ak zákazník zvolí plechové disky) a zabudnúť nesmieme ani na osem nových odtieňov karosérie, vrátane efektnej modré metalízy, ktorá bola predtým vyhradená len pre verziu BlueGT.

Vo finále nakoniec najväčšiu parádu v rámci faceliftu urobia čo sa dizajnu týka nové farby. Napríklad tá pastelovo modrá Polu veľmi pristane.

polo back.jpgpolo_07.JPG
Hlavnou novinkou vzadu je upravený nárazník s väčším výrezom pre EČV, inak zostalo v podstate všetko pri starom.

„Golfizácia“ zasiahla interiér

Ak sa pýtate, kde sa objavila v titulku sľubovaná "golfizácia", potom to je interiér. Z modelu Golf sa sem nasťahoval volant a podľa vzoru väčšieho súrodenca došlo tiež k prepracovaniu stredovej konzole, ktorej dominuje nový multimediálny systém využívajúci modulárnu platformu MIB (pred časom toto zaviedla do svojich modelov značka Audi). Okrem možnosti meniť celé komponenty systému ponúkne Polo tiež nové funkcie v čele s tzv. MirrorLink.

O úplne zásadnú novinku nejde, ale novinka to je pre užívateľa určite zaujímavá. Po pripojení telefónu (musíte použiť USB) sa vám na centrálnom displeji "zrkadlí" prostredie telefónu. Bohužiaľ počas prezentácie som skúšal týmto spôsobom spárovať vlastný smartfón využívajúci Android, čo sa ukázalo ako nemožné. Volkswagen má tiež pripravené rôzne aplikácie, ktorá vás budú napríklad učiť znižovať spotrebu paliva.

polo_30.JPGpolo_39.JPG
Iný je volant, úpravy zasiahli aj prístrojový štít a ponuku rôznych asistentov. Polo môže byť po novom vybavené napríklad adaptívnym tempomatom.

Zmeny sa dotkli aj tlačidiel nad centrálnym displejom, kde ich nájdete deväť miesto siedmich, upravoval sa tiež prístrojový štít a panel klimatizácie.

Samostatnou kapitolou sú rôzni asistenti, ktorí sa sem opäť sťahujú z modelu Golf. Reč je napríklad o adaptívnom tempomate štandardne pracujúcom v rozmedzí 30 - 160 km/h. V prípade prevodovky DSG je automobil schopný úplne zastaviť. Polo dokáže sledovať únavu vodiča alebo samostatne brzdiť po prvom náraze a tým zabrániť nárazu ďalšiemu (toto majú všetky verzie v štandarde). Čo sa týka výbavy a technologických "vychytávok", patrí modernizované Polo vo svojej triede k tomu najlepšiemu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY