vytisknout velikost písma Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]

Model Polo prešiel modernizáciou. A pretože hlavný bod programu automobilky Volkswagen (rozumej Golf) prišiel relatívne nedávno v novej generácii, je celkom logické, že facelift Pola svojho väčšieho súrodenca vo veľkej miere nasleduje. Výsledku tak s pokojným svedomím môžeme hovoriť "golfizácia".
Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové, „Golfizácia“ zasiahla interiér
  2. Fresh nazvaný Style, V znamení Euro 6
  3. S novým dieselom pod kapotou, Jazda na úrovni, Novinky, ktoré prídu neskôr
  4. Fotogaléria

Volkswagen Polo má na svojom konte za takmer štyridsaťročnú históriu zhruba štrnásť miliónov predaných exemplárov. Posledná generácia pôsobí na trhu od roku 2009 a ešte nejaký ten piatok na trhu pôsobiť bude. Facelift je tak celkom logickou záležitosťou. Tým skôr, že sa nezadržateľne približuje platnosť normy Euro 6, ktorá je taktiež jedným z dôvodov omladenia tohto modelu.

Čo je nové

Klasická otázka na úvod: Čo je nové? Na prvý pohľad nie je vôbec ťažké zameniť modernizované prevedenie za to staršie, no zmien bolo nakoniec vykonaných pomerne dosť, a to ako po stránke vonkajšieho dizajnu, tak aj v interiéri a pod kapotou.

polo front.jpgpolo_03.JPG
Polo z roku 2009 (vľavo) vyzerá veľmi podobne. Bližší pohľad ale odhalí prepracovaný predný nárazník alebo iné svetlá.

Volkswagen Polo dostalo upravený predný nárazník s väčším otvorom pre prívod vzduchu, pridávali sa chrómové prvky a zmien sa dočkali aj predné svetlá. Vzadu odhalíte modernizované prevedenie hlavne podľa väčšieho výrezu pre poznávaciu značku a opäť boli pozmenené svetlá.

Ponuka tiež obsahuje šesť nových prevedení liatych kolies, iný dizajn ľudovo povedané puklíc (ak zákazník zvolí plechové disky) a zabudnúť nesmieme ani na osem nových odtieňov karosérie, vrátane efektnej modré metalízy, ktorá bola predtým vyhradená len pre verziu BlueGT.

Vo finále nakoniec najväčšiu parádu v rámci faceliftu urobia čo sa dizajnu týka nové farby. Napríklad tá pastelovo modrá Polu veľmi pristane.

polo back.jpgpolo_07.JPG
Hlavnou novinkou vzadu je upravený nárazník s väčším výrezom pre EČV, inak zostalo v podstate všetko pri starom.

„Golfizácia“ zasiahla interiér

Ak sa pýtate, kde sa objavila v titulku sľubovaná "golfizácia", potom to je interiér. Z modelu Golf sa sem nasťahoval volant a podľa vzoru väčšieho súrodenca došlo tiež k prepracovaniu stredovej konzole, ktorej dominuje nový multimediálny systém využívajúci modulárnu platformu MIB (pred časom toto zaviedla do svojich modelov značka Audi). Okrem možnosti meniť celé komponenty systému ponúkne Polo tiež nové funkcie v čele s tzv. MirrorLink.

O úplne zásadnú novinku nejde, ale novinka to je pre užívateľa určite zaujímavá. Po pripojení telefónu (musíte použiť USB) sa vám na centrálnom displeji "zrkadlí" prostredie telefónu. Bohužiaľ počas prezentácie som skúšal týmto spôsobom spárovať vlastný smartfón využívajúci Android, čo sa ukázalo ako nemožné. Volkswagen má tiež pripravené rôzne aplikácie, ktorá vás budú napríklad učiť znižovať spotrebu paliva.

polo_30.JPGpolo_39.JPG
Iný je volant, úpravy zasiahli aj prístrojový štít a ponuku rôznych asistentov. Polo môže byť po novom vybavené napríklad adaptívnym tempomatom.

Zmeny sa dotkli aj tlačidiel nad centrálnym displejom, kde ich nájdete deväť miesto siedmich, upravoval sa tiež prístrojový štít a panel klimatizácie.

Samostatnou kapitolou sú rôzni asistenti, ktorí sa sem opäť sťahujú z modelu Golf. Reč je napríklad o adaptívnom tempomate štandardne pracujúcom v rozmedzí 30 - 160 km/h. V prípade prevodovky DSG je automobil schopný úplne zastaviť. Polo dokáže sledovať únavu vodiča alebo samostatne brzdiť po prvom náraze a tým zabrániť nárazu ďalšiemu (toto majú všetky verzie v štandarde). Čo sa týka výbavy a technologických "vychytávok", patrí modernizované Polo vo svojej triede k tomu najlepšiemu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY