vytisknout velikost písma Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]

Model Polo prešiel modernizáciou. A pretože hlavný bod programu automobilky Volkswagen (rozumej Golf) prišiel relatívne nedávno v novej generácii, je celkom logické, že facelift Pola svojho väčšieho súrodenca vo veľkej miere nasleduje. Výsledku tak s pokojným svedomím môžeme hovoriť "golfizácia".
Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové, „Golfizácia“ zasiahla interiér
  2. Fresh nazvaný Style, V znamení Euro 6
  3. S novým dieselom pod kapotou, Jazda na úrovni, Novinky, ktoré prídu neskôr
  4. Fotogaléria

Volkswagen Polo má na svojom konte za takmer štyridsaťročnú históriu zhruba štrnásť miliónov predaných exemplárov. Posledná generácia pôsobí na trhu od roku 2009 a ešte nejaký ten piatok na trhu pôsobiť bude. Facelift je tak celkom logickou záležitosťou. Tým skôr, že sa nezadržateľne približuje platnosť normy Euro 6, ktorá je taktiež jedným z dôvodov omladenia tohto modelu.

Čo je nové

Klasická otázka na úvod: Čo je nové? Na prvý pohľad nie je vôbec ťažké zameniť modernizované prevedenie za to staršie, no zmien bolo nakoniec vykonaných pomerne dosť, a to ako po stránke vonkajšieho dizajnu, tak aj v interiéri a pod kapotou.

polo front.jpgpolo_03.JPG
Polo z roku 2009 (vľavo) vyzerá veľmi podobne. Bližší pohľad ale odhalí prepracovaný predný nárazník alebo iné svetlá.

Volkswagen Polo dostalo upravený predný nárazník s väčším otvorom pre prívod vzduchu, pridávali sa chrómové prvky a zmien sa dočkali aj predné svetlá. Vzadu odhalíte modernizované prevedenie hlavne podľa väčšieho výrezu pre poznávaciu značku a opäť boli pozmenené svetlá.

Ponuka tiež obsahuje šesť nových prevedení liatych kolies, iný dizajn ľudovo povedané puklíc (ak zákazník zvolí plechové disky) a zabudnúť nesmieme ani na osem nových odtieňov karosérie, vrátane efektnej modré metalízy, ktorá bola predtým vyhradená len pre verziu BlueGT.

Vo finále nakoniec najväčšiu parádu v rámci faceliftu urobia čo sa dizajnu týka nové farby. Napríklad tá pastelovo modrá Polu veľmi pristane.

polo back.jpgpolo_07.JPG
Hlavnou novinkou vzadu je upravený nárazník s väčším výrezom pre EČV, inak zostalo v podstate všetko pri starom.

„Golfizácia“ zasiahla interiér

Ak sa pýtate, kde sa objavila v titulku sľubovaná "golfizácia", potom to je interiér. Z modelu Golf sa sem nasťahoval volant a podľa vzoru väčšieho súrodenca došlo tiež k prepracovaniu stredovej konzole, ktorej dominuje nový multimediálny systém využívajúci modulárnu platformu MIB (pred časom toto zaviedla do svojich modelov značka Audi). Okrem možnosti meniť celé komponenty systému ponúkne Polo tiež nové funkcie v čele s tzv. MirrorLink.

O úplne zásadnú novinku nejde, ale novinka to je pre užívateľa určite zaujímavá. Po pripojení telefónu (musíte použiť USB) sa vám na centrálnom displeji "zrkadlí" prostredie telefónu. Bohužiaľ počas prezentácie som skúšal týmto spôsobom spárovať vlastný smartfón využívajúci Android, čo sa ukázalo ako nemožné. Volkswagen má tiež pripravené rôzne aplikácie, ktorá vás budú napríklad učiť znižovať spotrebu paliva.

polo_30.JPGpolo_39.JPG
Iný je volant, úpravy zasiahli aj prístrojový štít a ponuku rôznych asistentov. Polo môže byť po novom vybavené napríklad adaptívnym tempomatom.

Zmeny sa dotkli aj tlačidiel nad centrálnym displejom, kde ich nájdete deväť miesto siedmich, upravoval sa tiež prístrojový štít a panel klimatizácie.

Samostatnou kapitolou sú rôzni asistenti, ktorí sa sem opäť sťahujú z modelu Golf. Reč je napríklad o adaptívnom tempomate štandardne pracujúcom v rozmedzí 30 - 160 km/h. V prípade prevodovky DSG je automobil schopný úplne zastaviť. Polo dokáže sledovať únavu vodiča alebo samostatne brzdiť po prvom náraze a tým zabrániť nárazu ďalšiemu (toto majú všetky verzie v štandarde). Čo sa týka výbavy a technologických "vychytávok", patrí modernizované Polo vo svojej triede k tomu najlepšiemu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY