vytisknout velikost písma Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]

Model Polo prešiel modernizáciou. A pretože hlavný bod programu automobilky Volkswagen (rozumej Golf) prišiel relatívne nedávno v novej generácii, je celkom logické, že facelift Pola svojho väčšieho súrodenca vo veľkej miere nasleduje. Výsledku tak s pokojným svedomím môžeme hovoriť "golfizácia".
Volkswagen Polo prešlo „golfizáciou“ [prvé jazdné dojmy]
Zoznam kapitol
  1. Čo je nové, „Golfizácia“ zasiahla interiér
  2. Fresh nazvaný Style, V znamení Euro 6
  3. S novým dieselom pod kapotou, Jazda na úrovni, Novinky, ktoré prídu neskôr
  4. Fotogaléria

Volkswagen Polo má na svojom konte za takmer štyridsaťročnú históriu zhruba štrnásť miliónov predaných exemplárov. Posledná generácia pôsobí na trhu od roku 2009 a ešte nejaký ten piatok na trhu pôsobiť bude. Facelift je tak celkom logickou záležitosťou. Tým skôr, že sa nezadržateľne približuje platnosť normy Euro 6, ktorá je taktiež jedným z dôvodov omladenia tohto modelu.

Čo je nové

Klasická otázka na úvod: Čo je nové? Na prvý pohľad nie je vôbec ťažké zameniť modernizované prevedenie za to staršie, no zmien bolo nakoniec vykonaných pomerne dosť, a to ako po stránke vonkajšieho dizajnu, tak aj v interiéri a pod kapotou.

polo front.jpgpolo_03.JPG
Polo z roku 2009 (vľavo) vyzerá veľmi podobne. Bližší pohľad ale odhalí prepracovaný predný nárazník alebo iné svetlá.

Volkswagen Polo dostalo upravený predný nárazník s väčším otvorom pre prívod vzduchu, pridávali sa chrómové prvky a zmien sa dočkali aj predné svetlá. Vzadu odhalíte modernizované prevedenie hlavne podľa väčšieho výrezu pre poznávaciu značku a opäť boli pozmenené svetlá.

Ponuka tiež obsahuje šesť nových prevedení liatych kolies, iný dizajn ľudovo povedané puklíc (ak zákazník zvolí plechové disky) a zabudnúť nesmieme ani na osem nových odtieňov karosérie, vrátane efektnej modré metalízy, ktorá bola predtým vyhradená len pre verziu BlueGT.

Vo finále nakoniec najväčšiu parádu v rámci faceliftu urobia čo sa dizajnu týka nové farby. Napríklad tá pastelovo modrá Polu veľmi pristane.

polo back.jpgpolo_07.JPG
Hlavnou novinkou vzadu je upravený nárazník s väčším výrezom pre EČV, inak zostalo v podstate všetko pri starom.

„Golfizácia“ zasiahla interiér

Ak sa pýtate, kde sa objavila v titulku sľubovaná "golfizácia", potom to je interiér. Z modelu Golf sa sem nasťahoval volant a podľa vzoru väčšieho súrodenca došlo tiež k prepracovaniu stredovej konzole, ktorej dominuje nový multimediálny systém využívajúci modulárnu platformu MIB (pred časom toto zaviedla do svojich modelov značka Audi). Okrem možnosti meniť celé komponenty systému ponúkne Polo tiež nové funkcie v čele s tzv. MirrorLink.

O úplne zásadnú novinku nejde, ale novinka to je pre užívateľa určite zaujímavá. Po pripojení telefónu (musíte použiť USB) sa vám na centrálnom displeji "zrkadlí" prostredie telefónu. Bohužiaľ počas prezentácie som skúšal týmto spôsobom spárovať vlastný smartfón využívajúci Android, čo sa ukázalo ako nemožné. Volkswagen má tiež pripravené rôzne aplikácie, ktorá vás budú napríklad učiť znižovať spotrebu paliva.

polo_30.JPGpolo_39.JPG
Iný je volant, úpravy zasiahli aj prístrojový štít a ponuku rôznych asistentov. Polo môže byť po novom vybavené napríklad adaptívnym tempomatom.

Zmeny sa dotkli aj tlačidiel nad centrálnym displejom, kde ich nájdete deväť miesto siedmich, upravoval sa tiež prístrojový štít a panel klimatizácie.

Samostatnou kapitolou sú rôzni asistenti, ktorí sa sem opäť sťahujú z modelu Golf. Reč je napríklad o adaptívnom tempomate štandardne pracujúcom v rozmedzí 30 - 160 km/h. V prípade prevodovky DSG je automobil schopný úplne zastaviť. Polo dokáže sledovať únavu vodiča alebo samostatne brzdiť po prvom náraze a tým zabrániť nárazu ďalšiemu (toto majú všetky verzie v štandarde). Čo sa týka výbavy a technologických "vychytávok", patrí modernizované Polo vo svojej triede k tomu najlepšiemu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY