vytisknout velikost písma Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi

Automobilka Volkswagen uvoľnila prvé snímky a informácie k modernizácii modelového radu Polo. Pôjde o úpravy dizajnu, ale aj o dôležité zmeny v ponuke pohonných jednotiek.
Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Polo 2014
  2. Fotogaléria

Až pred niekoľkými dňami sme vás informovali o tom, že sa na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví špičkové VW Polo R s výkonom okolo 250 koní a pohonom všetkých kolies. Teraz je už jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svojho druhu: svoju premiéru si v Ženeve odbije aj facelift základnej rady Volkswagen Polo. Možno dôležitejšie než retuš vzhľadu sú nové motory a rozšírenie výbavy.

VW Polo 2014 (12).jpgVW Polo 2014 (9).jpgVW Polo 2014 (6).jpgVW Polo 2014 (13).jpgVW Polo 2014 (8).jpgVW Polo 2014 (7).jpg
Facelift sa do tváre Volkswagenu Polo vpísal len nenápadnými úpravami

Volkswagen Polo piatej generácie bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2009. Čerstvý facelift mu prinesie predovšetkým ostrejšie rezané nárazníky s chrómovanou lištou medzi hmlovkami vpredu a upravené hlavné svetlomety. Na palube zaznamenáme nový trojramenný volant a pre drahšie verzie určený zábavný systém známy z Golfu VII.

Do výbavy malého Pola sa dostal aj adaptívny tempomat so samočinným brzdením, nový elektromechanický posilňovač riadenia znižujúci spotrebu paliva, cúvacia kamera alebo tlmiče s dvojstupňovou reguláciou tuhosti. Najviac sa toho odohralo pod kapotou vozidla, odkiaľ boli vymetené pavučiny starých časov s cieľom ďalej znižovať spotrebu paliva.

VW Polo 2014 (2).jpgVW Polo 2014 (1).jpgVW Polo 2014 (3).jpg
Prevedenie interiéru približuje Polo ostatným súdobým Volkswagenom, hlavne Golfu

Do výslužby odchádza známy trojvalec 1,2/51 kW a vystrieda ho "liter" z radu Volkswagen Up! vo verziách 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon prevedenia Polo BlueMotion 1,0 TSI sa postará preplňovaná verzia toho istého agregátu. Z ponuky vypadla vznetová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na ktorej miesto nastúpi nový trojvalec 1,4 TDI s identickým objemom, ale až o pätinu nižšou spotrebou.

Nové Polo TDI BlueMotion sa bude môcť pochváliť priemernou spotrebou 3,2 l/100 km a emisiami CO2 s hmotnosťou 82 g/km. Zatiaľ špičkové prevedenie Polo 1,4 TSI posilní zo 180 na 192 koní (141 kW), pričom štvorvalce 1,2 TSI zrejme zostanú na súčasných hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY