vytisknout velikost písma Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi

Automobilka Volkswagen uvoľnila prvé snímky a informácie k modernizácii modelového radu Polo. Pôjde o úpravy dizajnu, ale aj o dôležité zmeny v ponuke pohonných jednotiek.
Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Polo 2014
  2. Fotogaléria

Až pred niekoľkými dňami sme vás informovali o tom, že sa na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví špičkové VW Polo R s výkonom okolo 250 koní a pohonom všetkých kolies. Teraz je už jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svojho druhu: svoju premiéru si v Ženeve odbije aj facelift základnej rady Volkswagen Polo. Možno dôležitejšie než retuš vzhľadu sú nové motory a rozšírenie výbavy.

VW Polo 2014 (12).jpgVW Polo 2014 (9).jpgVW Polo 2014 (6).jpgVW Polo 2014 (13).jpgVW Polo 2014 (8).jpgVW Polo 2014 (7).jpg
Facelift sa do tváre Volkswagenu Polo vpísal len nenápadnými úpravami

Volkswagen Polo piatej generácie bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2009. Čerstvý facelift mu prinesie predovšetkým ostrejšie rezané nárazníky s chrómovanou lištou medzi hmlovkami vpredu a upravené hlavné svetlomety. Na palube zaznamenáme nový trojramenný volant a pre drahšie verzie určený zábavný systém známy z Golfu VII.

Do výbavy malého Pola sa dostal aj adaptívny tempomat so samočinným brzdením, nový elektromechanický posilňovač riadenia znižujúci spotrebu paliva, cúvacia kamera alebo tlmiče s dvojstupňovou reguláciou tuhosti. Najviac sa toho odohralo pod kapotou vozidla, odkiaľ boli vymetené pavučiny starých časov s cieľom ďalej znižovať spotrebu paliva.

VW Polo 2014 (2).jpgVW Polo 2014 (1).jpgVW Polo 2014 (3).jpg
Prevedenie interiéru približuje Polo ostatným súdobým Volkswagenom, hlavne Golfu

Do výslužby odchádza známy trojvalec 1,2/51 kW a vystrieda ho "liter" z radu Volkswagen Up! vo verziách 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon prevedenia Polo BlueMotion 1,0 TSI sa postará preplňovaná verzia toho istého agregátu. Z ponuky vypadla vznetová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na ktorej miesto nastúpi nový trojvalec 1,4 TDI s identickým objemom, ale až o pätinu nižšou spotrebou.

Nové Polo TDI BlueMotion sa bude môcť pochváliť priemernou spotrebou 3,2 l/100 km a emisiami CO2 s hmotnosťou 82 g/km. Zatiaľ špičkové prevedenie Polo 1,4 TSI posilní zo 180 na 192 koní (141 kW), pričom štvorvalce 1,2 TSI zrejme zostanú na súčasných hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY