vytisknout velikost písma Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi

Automobilka Volkswagen uvoľnila prvé snímky a informácie k modernizácii modelového radu Polo. Pôjde o úpravy dizajnu, ale aj o dôležité zmeny v ponuke pohonných jednotiek.
Volkswagen Polo pre rok 2014 s upraveným vzhľadom a novými motormi
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Polo 2014
  2. Fotogaléria

Až pred niekoľkými dňami sme vás informovali o tom, že sa na marcovom autosalóne v Ženeve predstaví špičkové VW Polo R s výkonom okolo 250 koní a pohonom všetkých kolies. Teraz je už jasné, že Polo R tam nebude jedinou novinkou svojho druhu: svoju premiéru si v Ženeve odbije aj facelift základnej rady Volkswagen Polo. Možno dôležitejšie než retuš vzhľadu sú nové motory a rozšírenie výbavy.

VW Polo 2014 (12).jpgVW Polo 2014 (9).jpgVW Polo 2014 (6).jpgVW Polo 2014 (13).jpgVW Polo 2014 (8).jpgVW Polo 2014 (7).jpg
Facelift sa do tváre Volkswagenu Polo vpísal len nenápadnými úpravami

Volkswagen Polo piatej generácie bol predstavený na ženevskom autosalóne v roku 2009. Čerstvý facelift mu prinesie predovšetkým ostrejšie rezané nárazníky s chrómovanou lištou medzi hmlovkami vpredu a upravené hlavné svetlomety. Na palube zaznamenáme nový trojramenný volant a pre drahšie verzie určený zábavný systém známy z Golfu VII.

Do výbavy malého Pola sa dostal aj adaptívny tempomat so samočinným brzdením, nový elektromechanický posilňovač riadenia znižujúci spotrebu paliva, cúvacia kamera alebo tlmiče s dvojstupňovou reguláciou tuhosti. Najviac sa toho odohralo pod kapotou vozidla, odkiaľ boli vymetené pavučiny starých časov s cieľom ďalej znižovať spotrebu paliva.

VW Polo 2014 (2).jpgVW Polo 2014 (1).jpgVW Polo 2014 (3).jpg
Prevedenie interiéru približuje Polo ostatným súdobým Volkswagenom, hlavne Golfu

Do výslužby odchádza známy trojvalec 1,2/51 kW a vystrieda ho "liter" z radu Volkswagen Up! vo verziách 60 a 75 koní (44, resp. 55 kW). O pohon prevedenia Polo BlueMotion 1,0 TSI sa postará preplňovaná verzia toho istého agregátu. Z ponuky vypadla vznetová jednotka 1,6 TDI/66 kW, na ktorej miesto nastúpi nový trojvalec 1,4 TDI s identickým objemom, ale až o pätinu nižšou spotrebou.

Nové Polo TDI BlueMotion sa bude môcť pochváliť priemernou spotrebou 3,2 l/100 km a emisiami CO2 s hmotnosťou 82 g/km. Zatiaľ špičkové prevedenie Polo 1,4 TSI posilní zo 180 na 192 koní (141 kW), pričom štvorvalce 1,2 TSI zrejme zostanú na súčasných hodnotách 90 a 105 koní (66, resp. 77 kW).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY