vytisknout velikost písma Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Po facelifte základnej verzie VW Polo prišiel čas na modernizáciu vrcholného GTI. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o klasický facelift, ale nie je tomu tak. Polo GTI totiž postihol v dnešnej dobe jav takmer nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback väčší motor.

Upsizing je v podaní Volkswagenu Polo GTI príjemným prekvapením. Pôvodne mal tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálne nahradený 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonnostne však rozdiel nie je tak veľký, predchádzajúca tisícštyristovka totiž ponúkala 132 kW (180 k). Stovku pokorí omladené Polo GTI za 6,7 s (predtým 6,9 s) a maximálne sa rozbehne na 236 km/h. Druhou príjemnou novinkou je príchod manuálnej prevodovky, ktorá doplní predtým povinné DSG.

Čo sa zmien exteriéru týka, tam už ide o klasické inovácie. Prepracované boli obidva nárazníky, tešiť sa môžeme na nové disky kolies, nový volant, prepracovaný prístrojový štít alebo upravené športové sedadlá. Omladené Polo GTI sa predstaví v Paríži.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY