vytisknout velikost písma Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Po facelifte základnej verzie VW Polo prišiel čas na modernizáciu vrcholného GTI. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o klasický facelift, ale nie je tomu tak. Polo GTI totiž postihol v dnešnej dobe jav takmer nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback väčší motor.

Upsizing je v podaní Volkswagenu Polo GTI príjemným prekvapením. Pôvodne mal tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálne nahradený 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonnostne však rozdiel nie je tak veľký, predchádzajúca tisícštyristovka totiž ponúkala 132 kW (180 k). Stovku pokorí omladené Polo GTI za 6,7 s (predtým 6,9 s) a maximálne sa rozbehne na 236 km/h. Druhou príjemnou novinkou je príchod manuálnej prevodovky, ktorá doplní predtým povinné DSG.

Čo sa zmien exteriéru týka, tam už ide o klasické inovácie. Prepracované boli obidva nárazníky, tešiť sa môžeme na nové disky kolies, nový volant, prepracovaný prístrojový štít alebo upravené športové sedadlá. Omladené Polo GTI sa predstaví v Paríži.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY