vytisknout velikost písma Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Po facelifte základnej verzie VW Polo prišiel čas na modernizáciu vrcholného GTI. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o klasický facelift, ale nie je tomu tak. Polo GTI totiž postihol v dnešnej dobe jav takmer nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback väčší motor.

Upsizing je v podaní Volkswagenu Polo GTI príjemným prekvapením. Pôvodne mal tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálne nahradený 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonnostne však rozdiel nie je tak veľký, predchádzajúca tisícštyristovka totiž ponúkala 132 kW (180 k). Stovku pokorí omladené Polo GTI za 6,7 s (predtým 6,9 s) a maximálne sa rozbehne na 236 km/h. Druhou príjemnou novinkou je príchod manuálnej prevodovky, ktorá doplní predtým povinné DSG.

Čo sa zmien exteriéru týka, tam už ide o klasické inovácie. Prepracované boli obidva nárazníky, tešiť sa môžeme na nové disky kolies, nový volant, prepracovaný prístrojový štít alebo upravené športové sedadlá. Omladené Polo GTI sa predstaví v Paríži.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY