vytisknout velikost písma Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Po facelifte základnej verzie VW Polo prišiel čas na modernizáciu vrcholného GTI. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o klasický facelift, ale nie je tomu tak. Polo GTI totiž postihol v dnešnej dobe jav takmer nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback väčší motor.

Upsizing je v podaní Volkswagenu Polo GTI príjemným prekvapením. Pôvodne mal tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálne nahradený 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonnostne však rozdiel nie je tak veľký, predchádzajúca tisícštyristovka totiž ponúkala 132 kW (180 k). Stovku pokorí omladené Polo GTI za 6,7 s (predtým 6,9 s) a maximálne sa rozbehne na 236 km/h. Druhou príjemnou novinkou je príchod manuálnej prevodovky, ktorá doplní predtým povinné DSG.

Čo sa zmien exteriéru týka, tam už ide o klasické inovácie. Prepracované boli obidva nárazníky, tešiť sa môžeme na nové disky kolies, nový volant, prepracovaný prístrojový štít alebo upravené športové sedadlá. Omladené Polo GTI sa predstaví v Paríži.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY