vytisknout velikost písma Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Volkswagen Polo GTI dostalo väčší motor a manuálnu prevodovku

Po facelifte základnej verzie VW Polo prišiel čas na modernizáciu vrcholného GTI. Na prvý pohľad sa môže zdať, že ide o klasický facelift, ale nie je tomu tak. Polo GTI totiž postihol v dnešnej dobe jav takmer nevídaný. V rámci faceliftu dostal tento hatchback väčší motor.

Upsizing je v podaní Volkswagenu Polo GTI príjemným prekvapením. Pôvodne mal tento model pod kapotou motor 1.4 TSI, ten je aktuálne nahradený 1.8 TSI s parametrami 141 kW (192 k) a 320 Nm. Výkonnostne však rozdiel nie je tak veľký, predchádzajúca tisícštyristovka totiž ponúkala 132 kW (180 k). Stovku pokorí omladené Polo GTI za 6,7 s (predtým 6,9 s) a maximálne sa rozbehne na 236 km/h. Druhou príjemnou novinkou je príchod manuálnej prevodovky, ktorá doplní predtým povinné DSG.

Čo sa zmien exteriéru týka, tam už ide o klasické inovácie. Prepracované boli obidva nárazníky, tešiť sa môžeme na nové disky kolies, nový volant, prepracovaný prístrojový štít alebo upravené športové sedadlá. Omladené Polo GTI sa predstaví v Paríži.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY