vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Budúci Phaeton sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. Vznikne aj plne elektrický model.
Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Hoci bol luxusný Volkswagen Phaeton tŕňom v päte ekonomického oddelenia automobilky, vyrábal sa a vyrábať sa bude. Nová generácia sa octila v ohrození nielen kvôli afére Dieselgate, ale aj kvôli zlým obchodným výsledkom prvej generácie, no vedenie projekt poslalo ďalej.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton bol veľmi zvláštny. Výroba byla tak drahá, že na ňom automobilka nikdy nezarobila. Zákazníci sa sťažovali aj na vysoké prevádzkové náklady

Príde, ale s oneskorením. Zatiaľ to vyzerá, že sa nový Phaeton odsúva až za rok 2020. Aj keď dostane aj konvenčný spaľovací motor, napríklad úplne nový šesťlitrový dvanásťvalec, bude to s vysokou pravdepodobnosťou vo všetkých verziách plug-in hybrid. Vznikne aj plne elektrický model, píše britský Autocar. Techniku ​​si vypožičia od sľubovaného elektrického Audi.

S Audi súvisí aj ďalšia novinka. Budúci Phaeton sa s najvyššou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. S ním bude zdieľať technický základ, takže sa ušetria nejaké peniaze na logistike.

Prvá generácia automobilu Volkswagen Phaeton sa začala vyrábať na konci roka 2001. vydupal si ju priamo Ferdinand Piech a nikdy nešlo o úspešný model, aj keď bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov. Phaeton bol príliš komplikovaný, príliš ťažký a extrémne drahý na výrobu. Vyrábal sa v bežnom i predĺženom prevedení. Z technických zaujímavostí ponúkal napríklad motor 5.0 V10 TDI, vtedy najsilnejší diesel na trhu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY