vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Budúci Phaeton sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. Vznikne aj plne elektrický model.
Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Hoci bol luxusný Volkswagen Phaeton tŕňom v päte ekonomického oddelenia automobilky, vyrábal sa a vyrábať sa bude. Nová generácia sa octila v ohrození nielen kvôli afére Dieselgate, ale aj kvôli zlým obchodným výsledkom prvej generácie, no vedenie projekt poslalo ďalej.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton bol veľmi zvláštny. Výroba byla tak drahá, že na ňom automobilka nikdy nezarobila. Zákazníci sa sťažovali aj na vysoké prevádzkové náklady

Príde, ale s oneskorením. Zatiaľ to vyzerá, že sa nový Phaeton odsúva až za rok 2020. Aj keď dostane aj konvenčný spaľovací motor, napríklad úplne nový šesťlitrový dvanásťvalec, bude to s vysokou pravdepodobnosťou vo všetkých verziách plug-in hybrid. Vznikne aj plne elektrický model, píše britský Autocar. Techniku ​​si vypožičia od sľubovaného elektrického Audi.

S Audi súvisí aj ďalšia novinka. Budúci Phaeton sa s najvyššou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. S ním bude zdieľať technický základ, takže sa ušetria nejaké peniaze na logistike.

Prvá generácia automobilu Volkswagen Phaeton sa začala vyrábať na konci roka 2001. vydupal si ju priamo Ferdinand Piech a nikdy nešlo o úspešný model, aj keď bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov. Phaeton bol príliš komplikovaný, príliš ťažký a extrémne drahý na výrobu. Vyrábal sa v bežnom i predĺženom prevedení. Z technických zaujímavostí ponúkal napríklad motor 5.0 V10 TDI, vtedy najsilnejší diesel na trhu.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY