vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Budúci Phaeton sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. Vznikne aj plne elektrický model.
Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Hoci bol luxusný Volkswagen Phaeton tŕňom v päte ekonomického oddelenia automobilky, vyrábal sa a vyrábať sa bude. Nová generácia sa octila v ohrození nielen kvôli afére Dieselgate, ale aj kvôli zlým obchodným výsledkom prvej generácie, no vedenie projekt poslalo ďalej.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton bol veľmi zvláštny. Výroba byla tak drahá, že na ňom automobilka nikdy nezarobila. Zákazníci sa sťažovali aj na vysoké prevádzkové náklady

Príde, ale s oneskorením. Zatiaľ to vyzerá, že sa nový Phaeton odsúva až za rok 2020. Aj keď dostane aj konvenčný spaľovací motor, napríklad úplne nový šesťlitrový dvanásťvalec, bude to s vysokou pravdepodobnosťou vo všetkých verziách plug-in hybrid. Vznikne aj plne elektrický model, píše britský Autocar. Techniku ​​si vypožičia od sľubovaného elektrického Audi.

S Audi súvisí aj ďalšia novinka. Budúci Phaeton sa s najvyššou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. S ním bude zdieľať technický základ, takže sa ušetria nejaké peniaze na logistike.

Prvá generácia automobilu Volkswagen Phaeton sa začala vyrábať na konci roka 2001. vydupal si ju priamo Ferdinand Piech a nikdy nešlo o úspešný model, aj keď bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov. Phaeton bol príliš komplikovaný, príliš ťažký a extrémne drahý na výrobu. Vyrábal sa v bežnom i predĺženom prevedení. Z technických zaujímavostí ponúkal napríklad motor 5.0 V10 TDI, vtedy najsilnejší diesel na trhu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY