vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Budúci Phaeton sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. Vznikne aj plne elektrický model.
Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Hoci bol luxusný Volkswagen Phaeton tŕňom v päte ekonomického oddelenia automobilky, vyrábal sa a vyrábať sa bude. Nová generácia sa octila v ohrození nielen kvôli afére Dieselgate, ale aj kvôli zlým obchodným výsledkom prvej generácie, no vedenie projekt poslalo ďalej.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton bol veľmi zvláštny. Výroba byla tak drahá, že na ňom automobilka nikdy nezarobila. Zákazníci sa sťažovali aj na vysoké prevádzkové náklady

Príde, ale s oneskorením. Zatiaľ to vyzerá, že sa nový Phaeton odsúva až za rok 2020. Aj keď dostane aj konvenčný spaľovací motor, napríklad úplne nový šesťlitrový dvanásťvalec, bude to s vysokou pravdepodobnosťou vo všetkých verziách plug-in hybrid. Vznikne aj plne elektrický model, píše britský Autocar. Techniku ​​si vypožičia od sľubovaného elektrického Audi.

S Audi súvisí aj ďalšia novinka. Budúci Phaeton sa s najvyššou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. S ním bude zdieľať technický základ, takže sa ušetria nejaké peniaze na logistike.

Prvá generácia automobilu Volkswagen Phaeton sa začala vyrábať na konci roka 2001. vydupal si ju priamo Ferdinand Piech a nikdy nešlo o úspešný model, aj keď bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov. Phaeton bol príliš komplikovaný, príliš ťažký a extrémne drahý na výrobu. Vyrábal sa v bežnom i predĺženom prevedení. Z technických zaujímavostí ponúkal napríklad motor 5.0 V10 TDI, vtedy najsilnejší diesel na trhu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY