vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Budúci Phaeton sa s najväčšou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. Vznikne aj plne elektrický model.
Volkswagen Phaeton sa posúva až za rok 2020. Bude to plug-in hybrid

Hoci bol luxusný Volkswagen Phaeton tŕňom v päte ekonomického oddelenia automobilky, vyrábal sa a vyrábať sa bude. Nová generácia sa octila v ohrození nielen kvôli afére Dieselgate, ale aj kvôli zlým obchodným výsledkom prvej generácie, no vedenie projekt poslalo ďalej.

Volkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_35.jpgVolkswagen-Phaeton_2002_1600x1200_wallpaper_48.jpgVolkswagen-Phaeton_with_Long_Wheelbase_2004_1600x1200_wallpaper_01.jpg
Volkswagen Phaeton bol veľmi zvláštny. Výroba byla tak drahá, že na ňom automobilka nikdy nezarobila. Zákazníci sa sťažovali aj na vysoké prevádzkové náklady

Príde, ale s oneskorením. Zatiaľ to vyzerá, že sa nový Phaeton odsúva až za rok 2020. Aj keď dostane aj konvenčný spaľovací motor, napríklad úplne nový šesťlitrový dvanásťvalec, bude to s vysokou pravdepodobnosťou vo všetkých verziách plug-in hybrid. Vznikne aj plne elektrický model, píše britský Autocar. Techniku ​​si vypožičia od sľubovaného elektrického Audi.

S Audi súvisí aj ďalšia novinka. Budúci Phaeton sa s najvyššou pravdepodobnosťou nebude vyrábať v sklenenej továrni v Drážďanoch, ale na rovnakej linke ako napríklad Audi A8. S ním bude zdieľať technický základ, takže sa ušetria nejaké peniaze na logistike.

Prvá generácia automobilu Volkswagen Phaeton sa začala vyrábať na konci roka 2001. vydupal si ju priamo Ferdinand Piech a nikdy nešlo o úspešný model, aj keď bolo vyrobených viac ako 80 000 kusov. Phaeton bol príliš komplikovaný, príliš ťažký a extrémne drahý na výrobu. Vyrábal sa v bežnom i predĺženom prevedení. Z technických zaujímavostí ponúkal napríklad motor 5.0 V10 TDI, vtedy najsilnejší diesel na trhu.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY