vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton: následnícka generácia v Ženeve potvrdená

Špičkový a trochu problematický model značky Volkswagen sa dočká svojho následníka, možno už v budúcom roku.

Roku 2002 spustil Volkswagen výrobu svojho luxusného modelu Volkswagen Phaeton, ktorý zostáva aj naďalej v ponuke, hoci na cestách patrí s ohľadom na výrobné počty k raritám. Luxusný sedan Phaeton sa vyrába s rôznymi faceliftami dodnes a čo do predajov rozhodne neplní pôvodné očakávania svojich autorov. Iste, je to veľké auto s radom nepochybných predností, ale stále zrejme nie je dostatok tých, ktorí by boli ochotní dávať toľko peňazí za "ľudové vozidlo".

_DSC0374.JPG
Volkswagen Phaeton Exclusive v prevedení, ktoré zdobí stánok Volkswagenu v Ženeve

Zrejme hlavne zvýšený odbyt na východných trhoch však viedol k rozhodnutiu pripraviť nadväzujúcu generáciu automobilu Volkswagen Phaeton, ktorá by sa mohla začať predávať zrejme už budúci rok. Plynie to z čerstvého vyjadrenia šéfa vývoja Volkswagenu Heinza-Jakoba Neussera, ktorý v Ženeve na adresu nového vozidla uviedol, že pôjde o najlepšie auto v danej triede. Novinka povstane na pripravovanej platforme MLB a prinesie úplne nové výbavové prvky, ktoré sa majú časom objaviť aj v lacnejších vozidlách koncernu VW Group.

Phaeton zrejme zostane projektom, na ktorom Volkswagen vyslovene nezarába, ale s ohľadom na svoju ekonomickú situáciu si môže dovoliť dotovať ho ako svoju vlajkovú loď, ktorá sa na špičke modelovej ponuky značky Volkswagen bude vynímať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY