vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton: následnícka generácia v Ženeve potvrdená

Špičkový a trochu problematický model značky Volkswagen sa dočká svojho následníka, možno už v budúcom roku.

Roku 2002 spustil Volkswagen výrobu svojho luxusného modelu Volkswagen Phaeton, ktorý zostáva aj naďalej v ponuke, hoci na cestách patrí s ohľadom na výrobné počty k raritám. Luxusný sedan Phaeton sa vyrába s rôznymi faceliftami dodnes a čo do predajov rozhodne neplní pôvodné očakávania svojich autorov. Iste, je to veľké auto s radom nepochybných predností, ale stále zrejme nie je dostatok tých, ktorí by boli ochotní dávať toľko peňazí za "ľudové vozidlo".

_DSC0374.JPG
Volkswagen Phaeton Exclusive v prevedení, ktoré zdobí stánok Volkswagenu v Ženeve

Zrejme hlavne zvýšený odbyt na východných trhoch však viedol k rozhodnutiu pripraviť nadväzujúcu generáciu automobilu Volkswagen Phaeton, ktorá by sa mohla začať predávať zrejme už budúci rok. Plynie to z čerstvého vyjadrenia šéfa vývoja Volkswagenu Heinza-Jakoba Neussera, ktorý v Ženeve na adresu nového vozidla uviedol, že pôjde o najlepšie auto v danej triede. Novinka povstane na pripravovanej platforme MLB a prinesie úplne nové výbavové prvky, ktoré sa majú časom objaviť aj v lacnejších vozidlách koncernu VW Group.

Phaeton zrejme zostane projektom, na ktorom Volkswagen vyslovene nezarába, ale s ohľadom na svoju ekonomickú situáciu si môže dovoliť dotovať ho ako svoju vlajkovú loď, ktorá sa na špičke modelovej ponuky značky Volkswagen bude vynímať.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY