vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton: následnícka generácia v Ženeve potvrdená

Špičkový a trochu problematický model značky Volkswagen sa dočká svojho následníka, možno už v budúcom roku.

Roku 2002 spustil Volkswagen výrobu svojho luxusného modelu Volkswagen Phaeton, ktorý zostáva aj naďalej v ponuke, hoci na cestách patrí s ohľadom na výrobné počty k raritám. Luxusný sedan Phaeton sa vyrába s rôznymi faceliftami dodnes a čo do predajov rozhodne neplní pôvodné očakávania svojich autorov. Iste, je to veľké auto s radom nepochybných predností, ale stále zrejme nie je dostatok tých, ktorí by boli ochotní dávať toľko peňazí za "ľudové vozidlo".

_DSC0374.JPG
Volkswagen Phaeton Exclusive v prevedení, ktoré zdobí stánok Volkswagenu v Ženeve

Zrejme hlavne zvýšený odbyt na východných trhoch však viedol k rozhodnutiu pripraviť nadväzujúcu generáciu automobilu Volkswagen Phaeton, ktorá by sa mohla začať predávať zrejme už budúci rok. Plynie to z čerstvého vyjadrenia šéfa vývoja Volkswagenu Heinza-Jakoba Neussera, ktorý v Ženeve na adresu nového vozidla uviedol, že pôjde o najlepšie auto v danej triede. Novinka povstane na pripravovanej platforme MLB a prinesie úplne nové výbavové prvky, ktoré sa majú časom objaviť aj v lacnejších vozidlách koncernu VW Group.

Phaeton zrejme zostane projektom, na ktorom Volkswagen vyslovene nezarába, ale s ohľadom na svoju ekonomickú situáciu si môže dovoliť dotovať ho ako svoju vlajkovú loď, ktorá sa na špičke modelovej ponuky značky Volkswagen bude vynímať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY