vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Budúca generácia limuzíny Volkswagen Phaeton má prísť na konci roka 2016 a už teraz sa automobilka VW poponáhľala s veľmi smelým vyhlásením. Verí, že jej auto bude najpohodlnejšie vo svojej triede, teda aj lepšie ako konkurenčný Mercedes-Benz triedy S.

Ako to chce dosiahnuť? V základe dostane Phaeton vzduchový podvozok a celkom určite aj systém monitorujúci kvalitu cesty, ako má aj Mercedes. Veľký Volkswagen má mať aj aktívny systém potláčania hluku, ktorý funguje tak, že senzory detegujú zdroj nežiaduceho zvuku a audio systém proti nemu pošle opačnú zvukovú vlnu, ktorá ho vyruší.

Nemecký Auto Motor und Sport prišiel tiež so správou, že chystaný Phaeton bude vedieť jazdiť úplne sám v rýchlostiach do 60 km/h. Systém umožňujúci autonómnu jazdu bez potreby držať volant ale zrejme bude fungovať predovšetkým v kolónach a pomaly sa pohybujúcej prevádzke.

Dizajn nového automobilu Volkswagen Phaeton by mohol značne pripomínať nový Passat, ale očakávajte mohutnejšie prevedení provy. Čo sa techniky týka, je všetko ešte zahalené tajomstvom, ale asi sa dá počítať s motormi 3.0 TDI, jednotkou s elektrickým turbom a aj s plug-in hybridným pohonom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY