vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Budúca generácia limuzíny Volkswagen Phaeton má prísť na konci roka 2016 a už teraz sa automobilka VW poponáhľala s veľmi smelým vyhlásením. Verí, že jej auto bude najpohodlnejšie vo svojej triede, teda aj lepšie ako konkurenčný Mercedes-Benz triedy S.

Ako to chce dosiahnuť? V základe dostane Phaeton vzduchový podvozok a celkom určite aj systém monitorujúci kvalitu cesty, ako má aj Mercedes. Veľký Volkswagen má mať aj aktívny systém potláčania hluku, ktorý funguje tak, že senzory detegujú zdroj nežiaduceho zvuku a audio systém proti nemu pošle opačnú zvukovú vlnu, ktorá ho vyruší.

Nemecký Auto Motor und Sport prišiel tiež so správou, že chystaný Phaeton bude vedieť jazdiť úplne sám v rýchlostiach do 60 km/h. Systém umožňujúci autonómnu jazdu bez potreby držať volant ale zrejme bude fungovať predovšetkým v kolónach a pomaly sa pohybujúcej prevádzke.

Dizajn nového automobilu Volkswagen Phaeton by mohol značne pripomínať nový Passat, ale očakávajte mohutnejšie prevedení provy. Čo sa techniky týka, je všetko ešte zahalené tajomstvom, ale asi sa dá počítať s motormi 3.0 TDI, jednotkou s elektrickým turbom a aj s plug-in hybridným pohonom.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY