vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Budúca generácia limuzíny Volkswagen Phaeton má prísť na konci roka 2016 a už teraz sa automobilka VW poponáhľala s veľmi smelým vyhlásením. Verí, že jej auto bude najpohodlnejšie vo svojej triede, teda aj lepšie ako konkurenčný Mercedes-Benz triedy S.

Ako to chce dosiahnuť? V základe dostane Phaeton vzduchový podvozok a celkom určite aj systém monitorujúci kvalitu cesty, ako má aj Mercedes. Veľký Volkswagen má mať aj aktívny systém potláčania hluku, ktorý funguje tak, že senzory detegujú zdroj nežiaduceho zvuku a audio systém proti nemu pošle opačnú zvukovú vlnu, ktorá ho vyruší.

Nemecký Auto Motor und Sport prišiel tiež so správou, že chystaný Phaeton bude vedieť jazdiť úplne sám v rýchlostiach do 60 km/h. Systém umožňujúci autonómnu jazdu bez potreby držať volant ale zrejme bude fungovať predovšetkým v kolónach a pomaly sa pohybujúcej prevádzke.

Dizajn nového automobilu Volkswagen Phaeton by mohol značne pripomínať nový Passat, ale očakávajte mohutnejšie prevedení provy. Čo sa techniky týka, je všetko ešte zahalené tajomstvom, ale asi sa dá počítať s motormi 3.0 TDI, jednotkou s elektrickým turbom a aj s plug-in hybridným pohonom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY