vytisknout velikost písma Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Volkswagen Phaeton chce byť pohodlnejší ako Mercedes triedy S

Budúca generácia limuzíny Volkswagen Phaeton má prísť na konci roka 2016 a už teraz sa automobilka VW poponáhľala s veľmi smelým vyhlásením. Verí, že jej auto bude najpohodlnejšie vo svojej triede, teda aj lepšie ako konkurenčný Mercedes-Benz triedy S.

Ako to chce dosiahnuť? V základe dostane Phaeton vzduchový podvozok a celkom určite aj systém monitorujúci kvalitu cesty, ako má aj Mercedes. Veľký Volkswagen má mať aj aktívny systém potláčania hluku, ktorý funguje tak, že senzory detegujú zdroj nežiaduceho zvuku a audio systém proti nemu pošle opačnú zvukovú vlnu, ktorá ho vyruší.

Nemecký Auto Motor und Sport prišiel tiež so správou, že chystaný Phaeton bude vedieť jazdiť úplne sám v rýchlostiach do 60 km/h. Systém umožňujúci autonómnu jazdu bez potreby držať volant ale zrejme bude fungovať predovšetkým v kolónach a pomaly sa pohybujúcej prevádzke.

Dizajn nového automobilu Volkswagen Phaeton by mohol značne pripomínať nový Passat, ale očakávajte mohutnejšie prevedení provy. Čo sa techniky týka, je všetko ešte zahalené tajomstvom, ale asi sa dá počítať s motormi 3.0 TDI, jednotkou s elektrickým turbom a aj s plug-in hybridným pohonom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY