vytisknout velikost písma Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Teda, aspoň v laboratóriu podľa aktuálne platnej normy NEDC, takže sa automobilka Volkswagen môže pochváliť emisiami CO2 95 g/km. Aké to má výhody? Nízke alebo vôbec žiadne dane z prevádzky vozidla podľa toho, v akej krajine žijete.

Než príde do predaja plug-in hybrid GTE, je nový Volkswagen Passat Bluemotion najúspornejší model z rady. Poháňa ho naftový štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vozidlo je štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a predáva sa ako vo verzii sedan, tak aj ako kombi Variant.

Kombinovanú spotrebu 3,7 litra nafty na 100 km dopĺňa ešte hodnota 4,3 litra na 100 km v meste a 3,3 litra na 100 km mimo mesta. Hodnoty spotreby a emisií sú zhodné pre obe karosárske varianty úsporného Volkswagenu Passat.

Model Bluemotion sa odlišuje aerodynamickými úpravami na zníženie odporu vzduchu, optimalizovanými prevodovými pomermi a aerodynamicky efektívnymi 16" kolesami s pneumatikami s nízkym valivým odporom. Volkswagen si nechá v Nemecku za sedan zaplatiť minimálne 29 425 eur, za Variant 30 500 eur.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY