vytisknout velikost písma Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Teda, aspoň v laboratóriu podľa aktuálne platnej normy NEDC, takže sa automobilka Volkswagen môže pochváliť emisiami CO2 95 g/km. Aké to má výhody? Nízke alebo vôbec žiadne dane z prevádzky vozidla podľa toho, v akej krajine žijete.

Než príde do predaja plug-in hybrid GTE, je nový Volkswagen Passat Bluemotion najúspornejší model z rady. Poháňa ho naftový štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vozidlo je štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a predáva sa ako vo verzii sedan, tak aj ako kombi Variant.

Kombinovanú spotrebu 3,7 litra nafty na 100 km dopĺňa ešte hodnota 4,3 litra na 100 km v meste a 3,3 litra na 100 km mimo mesta. Hodnoty spotreby a emisií sú zhodné pre obe karosárske varianty úsporného Volkswagenu Passat.

Model Bluemotion sa odlišuje aerodynamickými úpravami na zníženie odporu vzduchu, optimalizovanými prevodovými pomermi a aerodynamicky efektívnymi 16" kolesami s pneumatikami s nízkym valivým odporom. Volkswagen si nechá v Nemecku za sedan zaplatiť minimálne 29 425 eur, za Variant 30 500 eur.

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY