vytisknout velikost písma Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Volkswagen Passat TDI Bluemotion má spotrebu len 3,7 litra na 100 km

Teda, aspoň v laboratóriu podľa aktuálne platnej normy NEDC, takže sa automobilka Volkswagen môže pochváliť emisiami CO2 95 g/km. Aké to má výhody? Nízke alebo vôbec žiadne dane z prevádzky vozidla podľa toho, v akej krajine žijete.

Než príde do predaja plug-in hybrid GTE, je nový Volkswagen Passat Bluemotion najúspornejší model z rady. Poháňa ho naftový štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Vozidlo je štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a predáva sa ako vo verzii sedan, tak aj ako kombi Variant.

Kombinovanú spotrebu 3,7 litra nafty na 100 km dopĺňa ešte hodnota 4,3 litra na 100 km v meste a 3,3 litra na 100 km mimo mesta. Hodnoty spotreby a emisií sú zhodné pre obe karosárske varianty úsporného Volkswagenu Passat.

Model Bluemotion sa odlišuje aerodynamickými úpravami na zníženie odporu vzduchu, optimalizovanými prevodovými pomermi a aerodynamicky efektívnymi 16" kolesami s pneumatikami s nízkym valivým odporom. Volkswagen si nechá v Nemecku za sedan zaplatiť minimálne 29 425 eur, za Variant 30 500 eur.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY