vytisknout velikost písma Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen privezie na autosalón v Paríži hybrid odvodený od novej generácie modelu Passat. Novinka nesie označenie GTE, ponúkať sa bude ako sedan aj kombi, celkový výkon je 160 kW (218 k) a kombinovaná spotreba má dosahovať podľa tabuliek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do predaja sa GTE dostane v polovici budúceho roka.

Passat GTE spoznáte podľa modrých detailov na karosérii alebo podľa diód usporiadaných do tvaru písmena C, ako to poznáme napríklad z elektrického VW up! alebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientné osvetlenie, opäť tu nájdete modré detaily, samozrejmosťou je prepracovaný prístrojový štít a vodič sa môže tešiť aj na športovo tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzínová tisícštyristovka TSI naladená na 115 kW (156 k). Tej potom pomáha elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon je rovných 160 kW (218 k), pričom v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa Passat GTE rozbehne z nuly na stovku za menej ako osem sekúnd.

Maximálna rýchlosť presiahne podľa oficiálnych materiálov hranicu 220 km/h, spotreba podľa normovaného cyklu neprekročí dva litre. Vozidlo používa päťdesiatlitrovú nádrž, čo by mu malo umožniť dojazd 1000 km. Bavíme sa teda o spotrebe 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže môžete využiť dobíjanie akumulátorov z bežnej zásuvky, čo zaberie presne štyri hodiny a pätnásť minút. V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 50 km, maximálna rýchlosť, ktorú elektromotor zvládne, je 130 km/h. Okrem režimu E-Mode je k dispozícii aj režim Hybrid, Battery Charge a dynamické GTE.

gte_07.jpggte_08.jpggte_09.jpggte_01.jpggte_02.jpggte_03.jpggte_04.jpggte_05.jpggte_06.jpggte_10.jpggte_11.jpggte_12.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY