vytisknout velikost písma Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen privezie na autosalón v Paríži hybrid odvodený od novej generácie modelu Passat. Novinka nesie označenie GTE, ponúkať sa bude ako sedan aj kombi, celkový výkon je 160 kW (218 k) a kombinovaná spotreba má dosahovať podľa tabuliek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do predaja sa GTE dostane v polovici budúceho roka.

Passat GTE spoznáte podľa modrých detailov na karosérii alebo podľa diód usporiadaných do tvaru písmena C, ako to poznáme napríklad z elektrického VW up! alebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientné osvetlenie, opäť tu nájdete modré detaily, samozrejmosťou je prepracovaný prístrojový štít a vodič sa môže tešiť aj na športovo tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzínová tisícštyristovka TSI naladená na 115 kW (156 k). Tej potom pomáha elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon je rovných 160 kW (218 k), pričom v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa Passat GTE rozbehne z nuly na stovku za menej ako osem sekúnd.

Maximálna rýchlosť presiahne podľa oficiálnych materiálov hranicu 220 km/h, spotreba podľa normovaného cyklu neprekročí dva litre. Vozidlo používa päťdesiatlitrovú nádrž, čo by mu malo umožniť dojazd 1000 km. Bavíme sa teda o spotrebe 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže môžete využiť dobíjanie akumulátorov z bežnej zásuvky, čo zaberie presne štyri hodiny a pätnásť minút. V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 50 km, maximálna rýchlosť, ktorú elektromotor zvládne, je 130 km/h. Okrem režimu E-Mode je k dispozícii aj režim Hybrid, Battery Charge a dynamické GTE.

gte_07.jpggte_08.jpggte_09.jpggte_01.jpggte_02.jpggte_03.jpggte_04.jpggte_05.jpggte_06.jpggte_10.jpggte_11.jpggte_12.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY