vytisknout velikost písma Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen privezie na autosalón v Paríži hybrid odvodený od novej generácie modelu Passat. Novinka nesie označenie GTE, ponúkať sa bude ako sedan aj kombi, celkový výkon je 160 kW (218 k) a kombinovaná spotreba má dosahovať podľa tabuliek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do predaja sa GTE dostane v polovici budúceho roka.

Passat GTE spoznáte podľa modrých detailov na karosérii alebo podľa diód usporiadaných do tvaru písmena C, ako to poznáme napríklad z elektrického VW up! alebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientné osvetlenie, opäť tu nájdete modré detaily, samozrejmosťou je prepracovaný prístrojový štít a vodič sa môže tešiť aj na športovo tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzínová tisícštyristovka TSI naladená na 115 kW (156 k). Tej potom pomáha elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon je rovných 160 kW (218 k), pričom v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa Passat GTE rozbehne z nuly na stovku za menej ako osem sekúnd.

Maximálna rýchlosť presiahne podľa oficiálnych materiálov hranicu 220 km/h, spotreba podľa normovaného cyklu neprekročí dva litre. Vozidlo používa päťdesiatlitrovú nádrž, čo by mu malo umožniť dojazd 1000 km. Bavíme sa teda o spotrebe 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže môžete využiť dobíjanie akumulátorov z bežnej zásuvky, čo zaberie presne štyri hodiny a pätnásť minút. V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 50 km, maximálna rýchlosť, ktorú elektromotor zvládne, je 130 km/h. Okrem režimu E-Mode je k dispozícii aj režim Hybrid, Battery Charge a dynamické GTE.

gte_07.jpggte_08.jpggte_09.jpggte_01.jpggte_02.jpggte_03.jpggte_04.jpggte_05.jpggte_06.jpggte_10.jpggte_11.jpggte_12.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY