vytisknout velikost písma Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen privezie na autosalón v Paríži hybrid odvodený od novej generácie modelu Passat. Novinka nesie označenie GTE, ponúkať sa bude ako sedan aj kombi, celkový výkon je 160 kW (218 k) a kombinovaná spotreba má dosahovať podľa tabuliek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do predaja sa GTE dostane v polovici budúceho roka.

Passat GTE spoznáte podľa modrých detailov na karosérii alebo podľa diód usporiadaných do tvaru písmena C, ako to poznáme napríklad z elektrického VW up! alebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientné osvetlenie, opäť tu nájdete modré detaily, samozrejmosťou je prepracovaný prístrojový štít a vodič sa môže tešiť aj na športovo tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzínová tisícštyristovka TSI naladená na 115 kW (156 k). Tej potom pomáha elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon je rovných 160 kW (218 k), pričom v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa Passat GTE rozbehne z nuly na stovku za menej ako osem sekúnd.

Maximálna rýchlosť presiahne podľa oficiálnych materiálov hranicu 220 km/h, spotreba podľa normovaného cyklu neprekročí dva litre. Vozidlo používa päťdesiatlitrovú nádrž, čo by mu malo umožniť dojazd 1000 km. Bavíme sa teda o spotrebe 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže môžete využiť dobíjanie akumulátorov z bežnej zásuvky, čo zaberie presne štyri hodiny a pätnásť minút. V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 50 km, maximálna rýchlosť, ktorú elektromotor zvládne, je 130 km/h. Okrem režimu E-Mode je k dispozícii aj režim Hybrid, Battery Charge a dynamické GTE.

gte_07.jpggte_08.jpggte_09.jpggte_01.jpggte_02.jpggte_03.jpggte_04.jpggte_05.jpggte_06.jpggte_10.jpggte_11.jpggte_12.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY