vytisknout velikost písma Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen Passat GTE zvládne vyše 220 km/h a spotrebu 2,0 l/100 km

Volkswagen privezie na autosalón v Paríži hybrid odvodený od novej generácie modelu Passat. Novinka nesie označenie GTE, ponúkať sa bude ako sedan aj kombi, celkový výkon je 160 kW (218 k) a kombinovaná spotreba má dosahovať podľa tabuliek na hodnotu 2,0 l/100 km. Do predaja sa GTE dostane v polovici budúceho roka.

Passat GTE spoznáte podľa modrých detailov na karosérii alebo podľa diód usporiadaných do tvaru písmena C, ako to poznáme napríklad z elektrického VW up! alebo modelu e-Golf. Interiér dostal modré ambientné osvetlenie, opäť tu nájdete modré detaily, samozrejmosťou je prepracovaný prístrojový štít a vodič sa môže tešiť aj na športovo tvarovaný volant.

Pod kapotou je benzínová tisícštyristovka TSI naladená na 115 kW (156 k). Tej potom pomáha elektromotor s parametrami 85 kW (115 k) a 400 Nm. Celkový výkon je rovných 160 kW (218 k), pričom v kombinácii so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou sa Passat GTE rozbehne z nuly na stovku za menej ako osem sekúnd.

Maximálna rýchlosť presiahne podľa oficiálnych materiálov hranicu 220 km/h, spotreba podľa normovaného cyklu neprekročí dva litre. Vozidlo používa päťdesiatlitrovú nádrž, čo by mu malo umožniť dojazd 1000 km. Bavíme sa teda o spotrebe 5 l/100 km.

Passat GTE je plug-in hybrid, takže môžete využiť dobíjanie akumulátorov z bežnej zásuvky, čo zaberie presne štyri hodiny a pätnásť minút. V čisto elektrickom režime môžete prejsť až 50 km, maximálna rýchlosť, ktorú elektromotor zvládne, je 130 km/h. Okrem režimu E-Mode je k dispozícii aj režim Hybrid, Battery Charge a dynamické GTE.

gte_07.jpggte_08.jpggte_09.jpggte_01.jpggte_02.jpggte_03.jpggte_04.jpggte_05.jpggte_06.jpggte_10.jpggte_11.jpggte_12.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY