vytisknout velikost písma Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Značka Volkswagen do Detroitu privezie predvýrobné prevedenie nového modelu Passat BlueMotion, na diaľnici má jazdiť za 5,6 l/100 km.
Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Na svojom detroitskom stánku americký Volkswagen vystaví nielen novú štúdiu VW Beetle Dune Concept, ale tiež predsériový Passat BlueMotion. Zatiaľ čo u nás čakáme na premiéru novej generácie VW Passat B8, v USA sa sústredia na prezentáciu tamojšej verzie Passatu ako neobyčajne hospodárneho vozidla. Pripomeňme aspoň, že vlani v júni prešiel Passat TDI 48 štátov s priemernou spotrebou 3 l/100 km.

VW Passat BlueMotion Concept USA 1.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 2.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 7.jpg
Americká novinka prináša odpájanie valcov aj pod kapotu vozidla VW Passat

Novým konceptom Passat BlueMotion chce zámorský Volkswagen ukázať, že aj vozidlo bez hybridného motora vie byť v spotrebe paliva striedme. Srdcom vozidla je známy zážihový štvorvalec 1,4 TSI s priamym vstrekovaním, preplňovaním a odpájaním valcov ACT (alias COD alias ACM). Tento systém sme podrobne rozoberali už predvlani a v praxi ho otestovali vo vozidle Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

VW Passat BlueMotion Concept USA 5.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 6.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 3.jpg
Passat s odpájaním valcov v USA vyjde pod označením BlueMotion

V americkom Passate BlueMotion je motor naladený na výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 250 Nm a nadväzuje na neho dvojspojková samočinná prevodovka s funkciou voľnobežky pri povolení plynového pedálu pre ďalšie zníženie jazdných odporov a spotreby paliva. V európskom Passate tento motor zatiaľ nenájdete, avšak takmer určite sa objaví s príchodom novej generácie B8.

Výrobca sľubuje, že sériové prevedenie modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režime EPA priemernú spotrebu 42 mpg, teda 5,6 l/100 na diaľnici. Údaj pre mestskú prevádzku zatiaľ uvedený nebol.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY