vytisknout velikost písma Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Značka Volkswagen do Detroitu privezie predvýrobné prevedenie nového modelu Passat BlueMotion, na diaľnici má jazdiť za 5,6 l/100 km.
Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Na svojom detroitskom stánku americký Volkswagen vystaví nielen novú štúdiu VW Beetle Dune Concept, ale tiež predsériový Passat BlueMotion. Zatiaľ čo u nás čakáme na premiéru novej generácie VW Passat B8, v USA sa sústredia na prezentáciu tamojšej verzie Passatu ako neobyčajne hospodárneho vozidla. Pripomeňme aspoň, že vlani v júni prešiel Passat TDI 48 štátov s priemernou spotrebou 3 l/100 km.

VW Passat BlueMotion Concept USA 1.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 2.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 7.jpg
Americká novinka prináša odpájanie valcov aj pod kapotu vozidla VW Passat

Novým konceptom Passat BlueMotion chce zámorský Volkswagen ukázať, že aj vozidlo bez hybridného motora vie byť v spotrebe paliva striedme. Srdcom vozidla je známy zážihový štvorvalec 1,4 TSI s priamym vstrekovaním, preplňovaním a odpájaním valcov ACT (alias COD alias ACM). Tento systém sme podrobne rozoberali už predvlani a v praxi ho otestovali vo vozidle Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

VW Passat BlueMotion Concept USA 5.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 6.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 3.jpg
Passat s odpájaním valcov v USA vyjde pod označením BlueMotion

V americkom Passate BlueMotion je motor naladený na výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 250 Nm a nadväzuje na neho dvojspojková samočinná prevodovka s funkciou voľnobežky pri povolení plynového pedálu pre ďalšie zníženie jazdných odporov a spotreby paliva. V európskom Passate tento motor zatiaľ nenájdete, avšak takmer určite sa objaví s príchodom novej generácie B8.

Výrobca sľubuje, že sériové prevedenie modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režime EPA priemernú spotrebu 42 mpg, teda 5,6 l/100 na diaľnici. Údaj pre mestskú prevádzku zatiaľ uvedený nebol.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY