vytisknout velikost písma Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Značka Volkswagen do Detroitu privezie predvýrobné prevedenie nového modelu Passat BlueMotion, na diaľnici má jazdiť za 5,6 l/100 km.
Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Na svojom detroitskom stánku americký Volkswagen vystaví nielen novú štúdiu VW Beetle Dune Concept, ale tiež predsériový Passat BlueMotion. Zatiaľ čo u nás čakáme na premiéru novej generácie VW Passat B8, v USA sa sústredia na prezentáciu tamojšej verzie Passatu ako neobyčajne hospodárneho vozidla. Pripomeňme aspoň, že vlani v júni prešiel Passat TDI 48 štátov s priemernou spotrebou 3 l/100 km.

VW Passat BlueMotion Concept USA 1.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 2.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 7.jpg
Americká novinka prináša odpájanie valcov aj pod kapotu vozidla VW Passat

Novým konceptom Passat BlueMotion chce zámorský Volkswagen ukázať, že aj vozidlo bez hybridného motora vie byť v spotrebe paliva striedme. Srdcom vozidla je známy zážihový štvorvalec 1,4 TSI s priamym vstrekovaním, preplňovaním a odpájaním valcov ACT (alias COD alias ACM). Tento systém sme podrobne rozoberali už predvlani a v praxi ho otestovali vo vozidle Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

VW Passat BlueMotion Concept USA 5.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 6.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 3.jpg
Passat s odpájaním valcov v USA vyjde pod označením BlueMotion

V americkom Passate BlueMotion je motor naladený na výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 250 Nm a nadväzuje na neho dvojspojková samočinná prevodovka s funkciou voľnobežky pri povolení plynového pedálu pre ďalšie zníženie jazdných odporov a spotreby paliva. V európskom Passate tento motor zatiaľ nenájdete, avšak takmer určite sa objaví s príchodom novej generácie B8.

Výrobca sľubuje, že sériové prevedenie modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režime EPA priemernú spotrebu 42 mpg, teda 5,6 l/100 na diaľnici. Údaj pre mestskú prevádzku zatiaľ uvedený nebol.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY