vytisknout velikost písma Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Značka Volkswagen do Detroitu privezie predvýrobné prevedenie nového modelu Passat BlueMotion, na diaľnici má jazdiť za 5,6 l/100 km.
Volkswagen Passat BlueMotion s deaktiváciou valcov pre USA

Na svojom detroitskom stánku americký Volkswagen vystaví nielen novú štúdiu VW Beetle Dune Concept, ale tiež predsériový Passat BlueMotion. Zatiaľ čo u nás čakáme na premiéru novej generácie VW Passat B8, v USA sa sústredia na prezentáciu tamojšej verzie Passatu ako neobyčajne hospodárneho vozidla. Pripomeňme aspoň, že vlani v júni prešiel Passat TDI 48 štátov s priemernou spotrebou 3 l/100 km.

VW Passat BlueMotion Concept USA 1.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 2.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 7.jpg
Americká novinka prináša odpájanie valcov aj pod kapotu vozidla VW Passat

Novým konceptom Passat BlueMotion chce zámorský Volkswagen ukázať, že aj vozidlo bez hybridného motora vie byť v spotrebe paliva striedme. Srdcom vozidla je známy zážihový štvorvalec 1,4 TSI s priamym vstrekovaním, preplňovaním a odpájaním valcov ACT (alias COD alias ACM). Tento systém sme podrobne rozoberali už predvlani a v praxi ho otestovali vo vozidle Volkswagen Golf 1,4 TSI ACT.

VW Passat BlueMotion Concept USA 5.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 6.jpgVW Passat BlueMotion Concept USA 3.jpg
Passat s odpájaním valcov v USA vyjde pod označením BlueMotion

V americkom Passate BlueMotion je motor naladený na výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 250 Nm a nadväzuje na neho dvojspojková samočinná prevodovka s funkciou voľnobežky pri povolení plynového pedálu pre ďalšie zníženie jazdných odporov a spotreby paliva. V európskom Passate tento motor zatiaľ nenájdete, avšak takmer určite sa objaví s príchodom novej generácie B8.

Výrobca sľubuje, že sériové prevedenie modelu Volkswagen Passat BlueMotion vykáže v režime EPA priemernú spotrebu 42 mpg, teda 5,6 l/100 na diaľnici. Údaj pre mestskú prevádzku zatiaľ uvedený nebol.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY