vytisknout velikost písma Volkswagen Passat B8 podrobne: motory, výbavy, rozmery a všetky fotky

Nový Volkswagen Passat je nástupcom modelu, ktorý bez preháňania definuje európsku strednú triedu. Máme pre vás detailný súhrn všetkých informácií, ktoré automobilka o novej generácii Passatu zatiaľ zverejnila.
Volkswagen Passat B8 podrobne: motory, výbavy, rozmery a všetky fotky
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Passat B8
  2. Volkswagen Passat B8: Fotogaléria

To hlavné o novom Volkswagene Passat B8, ktorého prvé fotky VW ukázal včera, už vieme. Teraz sa poďme pozrieť podrobne na techniku​​, použité motory a novinky vo výbave. Zmenilo sa toho skutočne dosť, tak to vezmeme pekne poporiadku.

Volkswagen Passat B8 v kocke

Volkswagen Passat je úplne nové auto, nie je to len veľký facelift. V tlačovej správe automobilka uvádza, že je na ňom "všetko nové". Prvýkrát bude pod kapotou hybridný pohon a bezpečnostná výbava je tak rozsiahla, že by sa za ňu nemusel hanbiť ani Mercedes triedy S. Iste, hračky budú za príplatok.

006-2015-volkswagen-passat-1.jpg003-2015-volkswagen-passat-1.jpgpassat_08.jpg
Nový Volkswagen Passat príde na trh ako sedan i kombi

Nový Passat je o 85 kg ľahší, dostal dvakrát preplňovaný dvojlitrový diesel a spotreba modernizovaných motorov je až o 20% nižšia ako v minulej generácii. Od roku 1973 bolo Passatov vyrobených už 22 miliónov.

Volkswagen Passat B8: Dizajn

Volkswagen sa netají tým, že nechcel podľahnúť aktuálnym modnym trendom a že mal za cieľ postaviť nadčasové auto. Na vzhľad si samozrejme urobte názor sami. Všade už zase čítame obvyklé klišé ako "nudná šedá myš" a podobne, ale veď Volkswageny nikdy nemali za cieľ vyhrávať súťaže krásy.

passat_03.jpgpassat_21.jpgpassat_04.jpg
Vzhľadovo sa Passat nepúšťa do žiadnych dobrodružstiev, má však kratšie previsy a masku s výrazným rebrovaním, inšpirovanú Volkswagenom CC

Modulárna platforma MQB vraj pomohla postaviť automobil s dynamickejšími proporciami, ktorý je nižší, širší, jazdí na väčších kolesách a má lepšie usporiadaný interiér. Prvýkrát sa tiež v aute objavujú kompletné predné svetlá z LED diód (sériovo od výbavy Highline).

Vnútri sa koná skôr evolúcia obvyklej nemeckej triezvosti a jednoduchosti. Je zrejmé, že sa kladie dôraz na funkciu a ergonómiu, čo bolo vždy silnou stránkou Volkswagenov. Medzi hlavné novinky v interiéri patrí napríklad príplatkový multifunkčný digitálny displej pred vodičom miesto klasických ručičiek a head-up displej.

Batožinový priestor sedanu má objem 586 litrov, kombi pojme v základnej konfigurácii dokonca 650 l.

Volkswagen Passat B8 sedan: Rozmery

  Passat B7 Passat B8 Rozdiel
Dĺžka (mm) 4765 4767 +2
Šírka (mm) 1820 1832 +12
Výška (mm) 1470 1456 -14
Rázvor (mm) 2712 2791 +79


Volkswagen Passat B8:
 Motory

Od začiatku výroby bude Passat ponúkaný hneď s desiatimi rôznymi motormi a tiež v hybridnom prevedení. Naftu zatiaľ spaľuje len motor 2.0 TDI s výkonmi 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Ďalším stupňom je potom dvakrát preplňovaná verzia dvojlitrového tédéíčka, ktorá pošle štandardne na všetky kolesá cez automat DSG výkon 176 kW (240 k) a krútiaci moment až 500 Nm v 1750 ot./min. Normovaná spotreba vraj dosahuje len na 5,3 l/100 km.

Benzínové motory začínajú u jednotky 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Ďalšia verzia má výkon 110 kW (150 k) a disponuje aj aktívnym vypínaním valcov. Spotreba dosahuje 4,9 l/100 km.

Nad tým potom stoja motory 1.8 TSI 132 kW (180 k) a jednotka 2.0 TSI s výkonmi 162 kW (220 k) a tiež vo vrcholnom prevedení 206 kW (280 k) s pohonom všetkých kolies a automatom DSG.

Prvýkrát je Volkswagen Passat tiež k dispozícii ako plug-in hybrid. Medzi jednotku 1.4 TSI (115 kW / 156 k) a prevodovku DSG je umiestnený elektromotor s výkonom 80 kW (109 k). Celkový výkon sústavy je potom 211 koní a krútiaci moment 400 Nm. Na plne nabité akumulátory potom môže údajne Passat prejsť až 50 km len na elektrinu s tým, že kombinovaná spotreba má dosahovať hodnoty okolo 1,5 l/100 km.

Volkswagen Passat B8: Výbava

Ako je vo Volkswagene zvykom, záujemcovia o nový Passat budú vyberať z troch úrovní výbavy: Trendline, Comfortline a Highline. Základná verzia ponúkne aj zadné LED svetlá, štartovanie motora tlačidlom, multikolíznu brzdu, klimatizáciu alebo rádio s 5 "dotykovým displejom. Comfortline pridá chrómované lišty okolo okien, lepšie sedadlá ErgoComfort, parkovacie senzory a pri vybraných motorizáciach aj LED svetlomety. Tie má Highline vždy. Navyše sa chváli 17 "kolesami, lepšími materiálmi v interiéri alebo automatickou klimatizáciou Climatronic. K dispozícii bude aj športový paket R-Line.

passat_13.jpgpassat_12.jpgpassat_14.jpg
Vyššie stupne výbavy dostanú virtuálny prístrojový štít vo forme farebného digitálneho displeja, ktorý môže zobrazovať napríklad mapu navigácie

Novinkou v palubnej výbave je ovládanie smartfónov cez palubný systém vďaka rozhraniu MirrorLink, podpora rôznych internetových služieb vrátane napríklad Google Street View alebo "Area View" - zobrazenie celého okolia vozidla, ako ho poznáme z niektorých luxusných SUV. Nový Passat dokáže vodičovi pomôcť správne zacúvať k prívesu a pri cúvaní z radu zaparkovaných áut ho upozorní, ak sa zo strany blíži iné vozidlo. Systém Traffic Jam Assist potom zvládne automatické posúvanie v kolónach.

Nový Volkswagen Passat (B8) bude uvedený na európske trhy na konci roka 2014, a to rovno vo variantoch Limuzína (sedan) aj Variant (kombi).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY