vytisknout velikost písma Volkswagen Passat B8 na fotkách z Číny, od európskeho sa líšiť nemá

Pripravovaná, tentoraz konečne zrejme už naozaj nová generácia modelu Volkswagen Passat naberá na konkrétnejších obrysoch.

Čínsky server Autohome priniesol zábery, ktoré ukazujú síce nie príliš kvalitný, zato nemaskovaný pohľad na pripravovanú generáciu modelového radu Volkswagen Passat B8, a to vrátane náhľadov do interiéru. Ako sme písali už koncom minulého roka, Volkswagen Passat B8 dostane modulárnu platformu MQB, dlhší rázvor, širší rozchod a rozmernejší batožinový priestor. Čínske prevedenie (na snímkach) má vynikať predĺženým rázvorom náprav, inak bude ale zrejme zodpovedať európskej verzii, s ktorou sa možno už na sklonku tohto roka začneme stretávať aj na našich cestách.

VW Passat B8 China prev 1.jpgVW Passat B8 China prev 2.jpg

V Číne sa tento Passat bude predávať pod menom Volkswagen Magotan a vyrábaný bude tradične na linkách továrne FAW-VW. Okrem novej podlahovej plošiny ponúkne Passat B8 výhradne štvorvalcové motory ("policajné" Passaty V6 3,6 l sa tak stanú minulosťou) s objemami do 2,0 l, ktoré majú dosahovať výkon 231 koní z dieselových a 280 koní u zážihových variantov.

Ak príliš neveríte tomu, že by sa do sériovej výroby mohli dostať úzke, efektne pôsobiace koncovky výfukov ústiace spodnou časťou zadného nárazníka, my tomu celkom veríme, pretože sme ich videli už aj vlani na videu z testovania prototypu v Európe. Palubná doska prinesie namiesto rovnakého hranatého "odkvapu" elegantne pôsobiaci zaoblený vzhľad a hodnotnejšie prepracovaný prístrojový štít so samostatnými tubusmi pre hlavné prístroje.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY