vytisknout velikost písma Volkswagen otvoril klimatický veterný tunel

Nový veterný tunel pomôže Volkswagenu ladiť aerodynamiku. Za dvadsať minút nazbiera dáta, ktoré by simulátor generoval niekoľko dní. Vie navodiť rôzne klimatické podmienky od trópov po Arktídu. Volkswagen si sľubuje rýchlejší vývoj modelov.
Volkswagen otvoril klimatický veterný tunel

Volkswagen investoval zhruba 100 miliónov eur do stavby najmodernejšieho aerodynamického tunela, ktorý môže mať k dispozícii vývojové oddelenie. Celý komplex s rozlohou 8 800 m2 sa volá Wind Tunnel Efficiency Center a nájdeme ho v domovskom Wolfsburgu. Podľa automobilky môže za 20 minút získať dáta, ktoré by počítačový simulátor generoval niekoľko dní.

Zaujímavosťou veterného aerodynamického tunela je, že vie v rýchlostiach až do 250 km/h simulovať rôzne klimatické podmienky a teploty od -30°C do + 60°C. Možno nastaviť vlhkosť až na 95% a dokonca možno simulovať aj sneženie. Obrovský vetrák s priemerom osem metrov však pri rýchlosti 160 km/h vydáva hluk len 65 dB, čo podľa automobilky zodpovedá hluku pustenej televízie.

Cieľom je urýchliť vývoj modelov a pomôcť redukovať aerodynamický odpor, čo sa má prejaviť hlavne na nižšej spotrebe a emisiách, prípadne väčšom dojazde elektromobilov. Vedľajším bonusom je potom nižšia úroveň hluku v kabíne, čo zase dovolí použiť menej hlukové izolácie, to zníži hmotnosť, a opäť prospeje spotrebe paliva a emisiám.

Volkswagen ale môže v tuneli testovať aj také drobnosti ako funkcia stieračov a optimalizovať napríklad dizajn ráfikov kolies. Počítače samozrejme vedia merať aj mieru aerodynamického vztlaku či prítlaku. Prakticky ihneď po otvorení nového tunela začal komplex naplno pracovať.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY