vytisknout velikost písma Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen objavil Ameriku! Zistil, že vývoj a predovšetkým výroba luxusnej limuzíny bude stáť veľa peňazí. Hrozí, že by na nej značka opäť nezarábala.
Minulá generácia Volkswagenu Phaeton bola síce obchodným prepadákom, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držala pri živote, aj keď sa hovorí, že na každom predanom aute prerobila 28 000 eur.

Piech ale tento rok v apríli rezignoval na post predsedu dozornej rady a skutočnosť, že automobilka následne odložila projekt neziskovej dvanásťvalcovej limuzíny do šuplíka, snáď ani nemôže byť náhodná.

Najväčším úskalím Volkswagenu Phaeton sú totiž náklady na výrobu, materiály a technológiu spracovania, pripomínajú Automotive News. Zákazníci by navyše ťažko prijali Audi A8 s inou maskou chladiča. Aj keď je možné použiť spoločné diely podvozkovej platformy a motorov, luxusný interiér a výbava je to, čo robí limuzínu limuzínou.

Volkswagen sa teraz sústredí na maximalizáciu zisku a znižovanie zbytočných nákladov. O to viac je prekvapujúce, že projekt stratovej limuzíny stále žije, aj keď bol dočasne odložený. Je možné, že dôjde k prehodnoteniu situácie a namiesto luxusnej a predraženej limuzíny vznikne trochu jednoduchšia a cenovo zaujímavá alternatíva k Audi A8 s prakticky rovnakým technickým základom.

Koncern VW zrejme teraz vyhodnocuje, či je lepšie projekt pochovať a nepokračovať s vývojom, alebo či už bolo do nového Phaetonu nasypaných toľko peňazí, že bude výhodnejšie ho dokončiť a dať mu šancu.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY