vytisknout velikost písma Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen objavil Ameriku! Zistil, že vývoj a predovšetkým výroba luxusnej limuzíny bude stáť veľa peňazí. Hrozí, že by na nej značka opäť nezarábala.
Minulá generácia Volkswagenu Phaeton bola síce obchodným prepadákom, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držala pri živote, aj keď sa hovorí, že na každom predanom aute prerobila 28 000 eur.

Piech ale tento rok v apríli rezignoval na post predsedu dozornej rady a skutočnosť, že automobilka následne odložila projekt neziskovej dvanásťvalcovej limuzíny do šuplíka, snáď ani nemôže byť náhodná.

Najväčším úskalím Volkswagenu Phaeton sú totiž náklady na výrobu, materiály a technológiu spracovania, pripomínajú Automotive News. Zákazníci by navyše ťažko prijali Audi A8 s inou maskou chladiča. Aj keď je možné použiť spoločné diely podvozkovej platformy a motorov, luxusný interiér a výbava je to, čo robí limuzínu limuzínou.

Volkswagen sa teraz sústredí na maximalizáciu zisku a znižovanie zbytočných nákladov. O to viac je prekvapujúce, že projekt stratovej limuzíny stále žije, aj keď bol dočasne odložený. Je možné, že dôjde k prehodnoteniu situácie a namiesto luxusnej a predraženej limuzíny vznikne trochu jednoduchšia a cenovo zaujímavá alternatíva k Audi A8 s prakticky rovnakým technickým základom.

Koncern VW zrejme teraz vyhodnocuje, či je lepšie projekt pochovať a nepokračovať s vývojom, alebo či už bolo do nového Phaetonu nasypaných toľko peňazí, že bude výhodnejšie ho dokončiť a dať mu šancu.

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

Test jazdenky: Ford Mondeo je už v rokoch a ponuka pekných áut sa zmenšuje

včera | Dalibor Žák
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

24. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY