vytisknout velikost písma Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen objavil Ameriku! Zistil, že vývoj a predovšetkým výroba luxusnej limuzíny bude stáť veľa peňazí. Hrozí, že by na nej značka opäť nezarábala.
Minulá generácia Volkswagenu Phaeton bola síce obchodným prepadákom, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držala pri živote, aj keď sa hovorí, že na každom predanom aute prerobila 28 000 eur.

Piech ale tento rok v apríli rezignoval na post predsedu dozornej rady a skutočnosť, že automobilka následne odložila projekt neziskovej dvanásťvalcovej limuzíny do šuplíka, snáď ani nemôže byť náhodná.

Najväčším úskalím Volkswagenu Phaeton sú totiž náklady na výrobu, materiály a technológiu spracovania, pripomínajú Automotive News. Zákazníci by navyše ťažko prijali Audi A8 s inou maskou chladiča. Aj keď je možné použiť spoločné diely podvozkovej platformy a motorov, luxusný interiér a výbava je to, čo robí limuzínu limuzínou.

Volkswagen sa teraz sústredí na maximalizáciu zisku a znižovanie zbytočných nákladov. O to viac je prekvapujúce, že projekt stratovej limuzíny stále žije, aj keď bol dočasne odložený. Je možné, že dôjde k prehodnoteniu situácie a namiesto luxusnej a predraženej limuzíny vznikne trochu jednoduchšia a cenovo zaujímavá alternatíva k Audi A8 s prakticky rovnakým technickým základom.

Koncern VW zrejme teraz vyhodnocuje, či je lepšie projekt pochovať a nepokračovať s vývojom, alebo či už bolo do nového Phaetonu nasypaných toľko peňazí, že bude výhodnejšie ho dokončiť a dať mu šancu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY