vytisknout velikost písma Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen objavil Ameriku! Zistil, že vývoj a predovšetkým výroba luxusnej limuzíny bude stáť veľa peňazí. Hrozí, že by na nej značka opäť nezarábala.
Minulá generácia Volkswagenu Phaeton bola síce obchodným prepadákom, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držala pri živote, aj keď sa hovorí, že na každom predanom aute prerobila 28 000 eur.

Piech ale tento rok v apríli rezignoval na post predsedu dozornej rady a skutočnosť, že automobilka následne odložila projekt neziskovej dvanásťvalcovej limuzíny do šuplíka, snáď ani nemôže byť náhodná.

Najväčším úskalím Volkswagenu Phaeton sú totiž náklady na výrobu, materiály a technológiu spracovania, pripomínajú Automotive News. Zákazníci by navyše ťažko prijali Audi A8 s inou maskou chladiča. Aj keď je možné použiť spoločné diely podvozkovej platformy a motorov, luxusný interiér a výbava je to, čo robí limuzínu limuzínou.

Volkswagen sa teraz sústredí na maximalizáciu zisku a znižovanie zbytočných nákladov. O to viac je prekvapujúce, že projekt stratovej limuzíny stále žije, aj keď bol dočasne odložený. Je možné, že dôjde k prehodnoteniu situácie a namiesto luxusnej a predraženej limuzíny vznikne trochu jednoduchšia a cenovo zaujímavá alternatíva k Audi A8 s prakticky rovnakým technickým základom.

Koncern VW zrejme teraz vyhodnocuje, či je lepšie projekt pochovať a nepokračovať s vývojom, alebo či už bolo do nového Phaetonu nasypaných toľko peňazí, že bude výhodnejšie ho dokončiť a dať mu šancu.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY