vytisknout velikost písma Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen odložil projekt nového Phaetonu do šuflíka. Je príliš drahý

Volkswagen objavil Ameriku! Zistil, že vývoj a predovšetkým výroba luxusnej limuzíny bude stáť veľa peňazí. Hrozí, že by na nej značka opäť nezarábala.
Minulá generácia Volkswagenu Phaeton bola síce obchodným prepadákom, ale projekt si vydupal Ferdinand Piech, takže ho automobilka držala pri živote, aj keď sa hovorí, že na každom predanom aute prerobila 28 000 eur.

Piech ale tento rok v apríli rezignoval na post predsedu dozornej rady a skutočnosť, že automobilka následne odložila projekt neziskovej dvanásťvalcovej limuzíny do šuplíka, snáď ani nemôže byť náhodná.

Najväčším úskalím Volkswagenu Phaeton sú totiž náklady na výrobu, materiály a technológiu spracovania, pripomínajú Automotive News. Zákazníci by navyše ťažko prijali Audi A8 s inou maskou chladiča. Aj keď je možné použiť spoločné diely podvozkovej platformy a motorov, luxusný interiér a výbava je to, čo robí limuzínu limuzínou.

Volkswagen sa teraz sústredí na maximalizáciu zisku a znižovanie zbytočných nákladov. O to viac je prekvapujúce, že projekt stratovej limuzíny stále žije, aj keď bol dočasne odložený. Je možné, že dôjde k prehodnoteniu situácie a namiesto luxusnej a predraženej limuzíny vznikne trochu jednoduchšia a cenovo zaujímavá alternatíva k Audi A8 s prakticky rovnakým technickým základom.

Koncern VW zrejme teraz vyhodnocuje, či je lepšie projekt pochovať a nepokračovať s vývojom, alebo či už bolo do nového Phaetonu nasypaných toľko peňazí, že bude výhodnejšie ho dokončiť a dať mu šancu.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY