vytisknout velikost písma Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálnu aféru s emisiami motorov TDI. Vedenie postupne vyčleňuje prostriedky z rezerv spoločnosti.
Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Všetky projekty koncernu Volkswagen, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné pre fungovanie spoločnosti a nepredstavujú vidinu istého zisku, mieria k ľadu. Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálne aféru s emisiami motorov TDI, pre ktorú sa vžilo označenie Dieselgate, a nemôže si dovoliť utrácať za neziskové zbytočnosti.

Plán pozastaviť postrádateľné projekty predniesol nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, ktorý predtým šéfoval značke Porsche, ale koncernové opraty prevzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svoj post po tom, čo sa prevalil škandál s podvádzaním pri meraní emisií v USA.

Matthias Müller smerom k zamestnancom odkázal, že Volkswagen urobí všetko preto, aby zachoval stabilné pracovné miesta. Napriek tomu je zaujímavé, že v reakcii na škandál prestal Volkswagen dočasne naberať nových zamestnancov. Podľa Müllera je Volkswagen schopný prekonať túto krízu a tiež ju prekoná, pretože je to vraj spoločnosť s pevnými koreňmi a má najlepší tím, aký si kto môže priať.

Vedenie si je však vedomá skutočnosti, že emisný škandál bude stáť veľa peňazí (nielen na pokutách, ale aj na právnikoch a predovšetkým na opravách áut), takže postupne vyčleňuje prostriedky zo svojich rezerv a pozastavuje alebo úplne ruší práce na projektoch, ktoré nie sú pre existenciu spoločnosti dôležité.

Aféra tak môže ovplyvniť práce na nástupcovi Bugatti Veyron, novej generácii limuzíny VW Phaeton a napríklad na novom VW Beetle či športových a exkluzívnych verziách bežných Volkswagenov alebo aj iných modeloch ostatných značiek koncernu.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY