vytisknout velikost písma Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálnu aféru s emisiami motorov TDI. Vedenie postupne vyčleňuje prostriedky z rezerv spoločnosti.
Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Všetky projekty koncernu Volkswagen, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné pre fungovanie spoločnosti a nepredstavujú vidinu istého zisku, mieria k ľadu. Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálne aféru s emisiami motorov TDI, pre ktorú sa vžilo označenie Dieselgate, a nemôže si dovoliť utrácať za neziskové zbytočnosti.

Plán pozastaviť postrádateľné projekty predniesol nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, ktorý predtým šéfoval značke Porsche, ale koncernové opraty prevzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svoj post po tom, čo sa prevalil škandál s podvádzaním pri meraní emisií v USA.

Matthias Müller smerom k zamestnancom odkázal, že Volkswagen urobí všetko preto, aby zachoval stabilné pracovné miesta. Napriek tomu je zaujímavé, že v reakcii na škandál prestal Volkswagen dočasne naberať nových zamestnancov. Podľa Müllera je Volkswagen schopný prekonať túto krízu a tiež ju prekoná, pretože je to vraj spoločnosť s pevnými koreňmi a má najlepší tím, aký si kto môže priať.

Vedenie si je však vedomá skutočnosti, že emisný škandál bude stáť veľa peňazí (nielen na pokutách, ale aj na právnikoch a predovšetkým na opravách áut), takže postupne vyčleňuje prostriedky zo svojich rezerv a pozastavuje alebo úplne ruší práce na projektoch, ktoré nie sú pre existenciu spoločnosti dôležité.

Aféra tak môže ovplyvniť práce na nástupcovi Bugatti Veyron, novej generácii limuzíny VW Phaeton a napríklad na novom VW Beetle či športových a exkluzívnych verziách bežných Volkswagenov alebo aj iných modeloch ostatných značiek koncernu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY