vytisknout velikost písma Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálnu aféru s emisiami motorov TDI. Vedenie postupne vyčleňuje prostriedky z rezerv spoločnosti.
Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Všetky projekty koncernu Volkswagen, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné pre fungovanie spoločnosti a nepredstavujú vidinu istého zisku, mieria k ľadu. Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálne aféru s emisiami motorov TDI, pre ktorú sa vžilo označenie Dieselgate, a nemôže si dovoliť utrácať za neziskové zbytočnosti.

Plán pozastaviť postrádateľné projekty predniesol nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, ktorý predtým šéfoval značke Porsche, ale koncernové opraty prevzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svoj post po tom, čo sa prevalil škandál s podvádzaním pri meraní emisií v USA.

Matthias Müller smerom k zamestnancom odkázal, že Volkswagen urobí všetko preto, aby zachoval stabilné pracovné miesta. Napriek tomu je zaujímavé, že v reakcii na škandál prestal Volkswagen dočasne naberať nových zamestnancov. Podľa Müllera je Volkswagen schopný prekonať túto krízu a tiež ju prekoná, pretože je to vraj spoločnosť s pevnými koreňmi a má najlepší tím, aký si kto môže priať.

Vedenie si je však vedomá skutočnosti, že emisný škandál bude stáť veľa peňazí (nielen na pokutách, ale aj na právnikoch a predovšetkým na opravách áut), takže postupne vyčleňuje prostriedky zo svojich rezerv a pozastavuje alebo úplne ruší práce na projektoch, ktoré nie sú pre existenciu spoločnosti dôležité.

Aféra tak môže ovplyvniť práce na nástupcovi Bugatti Veyron, novej generácii limuzíny VW Phaeton a napríklad na novom VW Beetle či športových a exkluzívnych verziách bežných Volkswagenov alebo aj iných modeloch ostatných značiek koncernu.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY