vytisknout velikost písma Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálnu aféru s emisiami motorov TDI. Vedenie postupne vyčleňuje prostriedky z rezerv spoločnosti.
Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Všetky projekty koncernu Volkswagen, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné pre fungovanie spoločnosti a nepredstavujú vidinu istého zisku, mieria k ľadu. Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálne aféru s emisiami motorov TDI, pre ktorú sa vžilo označenie Dieselgate, a nemôže si dovoliť utrácať za neziskové zbytočnosti.

Plán pozastaviť postrádateľné projekty predniesol nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, ktorý predtým šéfoval značke Porsche, ale koncernové opraty prevzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svoj post po tom, čo sa prevalil škandál s podvádzaním pri meraní emisií v USA.

Matthias Müller smerom k zamestnancom odkázal, že Volkswagen urobí všetko preto, aby zachoval stabilné pracovné miesta. Napriek tomu je zaujímavé, že v reakcii na škandál prestal Volkswagen dočasne naberať nových zamestnancov. Podľa Müllera je Volkswagen schopný prekonať túto krízu a tiež ju prekoná, pretože je to vraj spoločnosť s pevnými koreňmi a má najlepší tím, aký si kto môže priať.

Vedenie si je však vedomá skutočnosti, že emisný škandál bude stáť veľa peňazí (nielen na pokutách, ale aj na právnikoch a predovšetkým na opravách áut), takže postupne vyčleňuje prostriedky zo svojich rezerv a pozastavuje alebo úplne ruší práce na projektoch, ktoré nie sú pre existenciu spoločnosti dôležité.

Aféra tak môže ovplyvniť práce na nástupcovi Bugatti Veyron, novej generácii limuzíny VW Phaeton a napríklad na novom VW Beetle či športových a exkluzívnych verziách bežných Volkswagenov alebo aj iných modeloch ostatných značiek koncernu.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY