vytisknout velikost písma Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálnu aféru s emisiami motorov TDI. Vedenie postupne vyčleňuje prostriedky z rezerv spoločnosti.
Volkswagen odkladá postrádateľné projekty k ľadu. Potrebuje peniaze

Všetky projekty koncernu Volkswagen, ktoré nie sú nevyhnutne potrebné pre fungovanie spoločnosti a nepredstavujú vidinu istého zisku, mieria k ľadu. Koncern teraz potrebuje riešiť aktuálne aféru s emisiami motorov TDI, pre ktorú sa vžilo označenie Dieselgate, a nemôže si dovoliť utrácať za neziskové zbytočnosti.

Plán pozastaviť postrádateľné projekty predniesol nový šéf Volkswagenu Matthias Müller, ktorý predtým šéfoval značke Porsche, ale koncernové opraty prevzal od Martina Winterkorna. Ten rezignoval na svoj post po tom, čo sa prevalil škandál s podvádzaním pri meraní emisií v USA.

Matthias Müller smerom k zamestnancom odkázal, že Volkswagen urobí všetko preto, aby zachoval stabilné pracovné miesta. Napriek tomu je zaujímavé, že v reakcii na škandál prestal Volkswagen dočasne naberať nových zamestnancov. Podľa Müllera je Volkswagen schopný prekonať túto krízu a tiež ju prekoná, pretože je to vraj spoločnosť s pevnými koreňmi a má najlepší tím, aký si kto môže priať.

Vedenie si je však vedomá skutočnosti, že emisný škandál bude stáť veľa peňazí (nielen na pokutách, ale aj na právnikoch a predovšetkým na opravách áut), takže postupne vyčleňuje prostriedky zo svojich rezerv a pozastavuje alebo úplne ruší práce na projektoch, ktoré nie sú pre existenciu spoločnosti dôležité.

Aféra tak môže ovplyvniť práce na nástupcovi Bugatti Veyron, novej generácii limuzíny VW Phaeton a napríklad na novom VW Beetle či športových a exkluzívnych verziách bežných Volkswagenov alebo aj iných modeloch ostatných značiek koncernu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY