vytisknout velikost písma Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen už má ďalší plán, ako ušetriť pomerne veľkú sumu peňazí. Tú totiž bude potrebovať na riešenie aféry Dieselgate, ktorá bude automobilku podľa predbežných odhadov stáť asi 8,7 miliardy eur.

Koncern Volkswagen chce počas nasledujúcich rokov ušetriť najmenej päť miliárd eur zefektívnením výroby a redukovaním zbytočných výdavkov. Obmedzia sa sponzorské aktivity, o nejakú tú miliardu sa znížia investície do vývoja a zrušia sa nahraditeľné a neziskové projekty.

Teraz predstavil Volkswagen ďalší plán: obmedzenie modelových variantov a stupňov výbavy. Tým sa majú ušetriť predovšetkým logistické náklady. VW by tak mohol získať takmer dve miliardy eur, píšu Automotive News.
Znížia sa ale aj odmeny manažmentu, zatiaľ čo radových pracovných síl by sa osekávanie nákladov dotknúť nemalo. To si vydupali odborári, ktorí majú vo VW silné slovo.

Nikto zatiaľ presne špecifikoval, ktorých modelov alebo prvkov výbavy sa bude zjednodušovanie týkať. Nezdá sa však pravdepodobné, že z nových áut zmizne výbava, na ktorú si zákazníci zvykli. Skôr dôjde k zjednoteniu balíčkov výbavy a obmedzia sa možnosti individualizácie. Je tiež možné, že zmiznú niektoré z karosárskych variantov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY