vytisknout velikost písma Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen už má ďalší plán, ako ušetriť pomerne veľkú sumu peňazí. Tú totiž bude potrebovať na riešenie aféry Dieselgate, ktorá bude automobilku podľa predbežných odhadov stáť asi 8,7 miliardy eur.

Koncern Volkswagen chce počas nasledujúcich rokov ušetriť najmenej päť miliárd eur zefektívnením výroby a redukovaním zbytočných výdavkov. Obmedzia sa sponzorské aktivity, o nejakú tú miliardu sa znížia investície do vývoja a zrušia sa nahraditeľné a neziskové projekty.

Teraz predstavil Volkswagen ďalší plán: obmedzenie modelových variantov a stupňov výbavy. Tým sa majú ušetriť predovšetkým logistické náklady. VW by tak mohol získať takmer dve miliardy eur, píšu Automotive News.
Znížia sa ale aj odmeny manažmentu, zatiaľ čo radových pracovných síl by sa osekávanie nákladov dotknúť nemalo. To si vydupali odborári, ktorí majú vo VW silné slovo.

Nikto zatiaľ presne špecifikoval, ktorých modelov alebo prvkov výbavy sa bude zjednodušovanie týkať. Nezdá sa však pravdepodobné, že z nových áut zmizne výbava, na ktorú si zákazníci zvykli. Skôr dôjde k zjednoteniu balíčkov výbavy a obmedzia sa možnosti individualizácie. Je tiež možné, že zmiznú niektoré z karosárskych variantov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY