vytisknout velikost písma Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen už má ďalší plán, ako ušetriť pomerne veľkú sumu peňazí. Tú totiž bude potrebovať na riešenie aféry Dieselgate, ktorá bude automobilku podľa predbežných odhadov stáť asi 8,7 miliardy eur.

Koncern Volkswagen chce počas nasledujúcich rokov ušetriť najmenej päť miliárd eur zefektívnením výroby a redukovaním zbytočných výdavkov. Obmedzia sa sponzorské aktivity, o nejakú tú miliardu sa znížia investície do vývoja a zrušia sa nahraditeľné a neziskové projekty.

Teraz predstavil Volkswagen ďalší plán: obmedzenie modelových variantov a stupňov výbavy. Tým sa majú ušetriť predovšetkým logistické náklady. VW by tak mohol získať takmer dve miliardy eur, píšu Automotive News.
Znížia sa ale aj odmeny manažmentu, zatiaľ čo radových pracovných síl by sa osekávanie nákladov dotknúť nemalo. To si vydupali odborári, ktorí majú vo VW silné slovo.

Nikto zatiaľ presne špecifikoval, ktorých modelov alebo prvkov výbavy sa bude zjednodušovanie týkať. Nezdá sa však pravdepodobné, že z nových áut zmizne výbava, na ktorú si zákazníci zvykli. Skôr dôjde k zjednoteniu balíčkov výbavy a obmedzia sa možnosti individualizácie. Je tiež možné, že zmiznú niektoré z karosárskych variantov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY