vytisknout velikost písma Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen obmedzí varianty a výbavu. Tým ušetrí dve miliardy eur

Volkswagen už má ďalší plán, ako ušetriť pomerne veľkú sumu peňazí. Tú totiž bude potrebovať na riešenie aféry Dieselgate, ktorá bude automobilku podľa predbežných odhadov stáť asi 8,7 miliardy eur.

Koncern Volkswagen chce počas nasledujúcich rokov ušetriť najmenej päť miliárd eur zefektívnením výroby a redukovaním zbytočných výdavkov. Obmedzia sa sponzorské aktivity, o nejakú tú miliardu sa znížia investície do vývoja a zrušia sa nahraditeľné a neziskové projekty.

Teraz predstavil Volkswagen ďalší plán: obmedzenie modelových variantov a stupňov výbavy. Tým sa majú ušetriť predovšetkým logistické náklady. VW by tak mohol získať takmer dve miliardy eur, píšu Automotive News.
Znížia sa ale aj odmeny manažmentu, zatiaľ čo radových pracovných síl by sa osekávanie nákladov dotknúť nemalo. To si vydupali odborári, ktorí majú vo VW silné slovo.

Nikto zatiaľ presne špecifikoval, ktorých modelov alebo prvkov výbavy sa bude zjednodušovanie týkať. Nezdá sa však pravdepodobné, že z nových áut zmizne výbava, na ktorú si zákazníci zvykli. Skôr dôjde k zjednoteniu balíčkov výbavy a obmedzia sa možnosti individualizácie. Je tiež možné, že zmiznú niektoré z karosárskych variantov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY