vytisknout velikost písma Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA

Najväčšia európska automobilka potvrdila, že jej nový čínsky koncept je priamym predobrazom chystaného sériového modelu.
Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen NMC
  2. Volkswagen NMC: Fotogaléria

Volkswagen priviezol na autosalón v Pekingu nielen štyristokoňový Golf, ale aj štúdiu s názvom Volkswagen New Midsize Coupé - skrátene NMC. Jedná sa o zmenšenú variáciu na populárne "štvordverové kupé" Volkswagen CC, v skutočnosti teda sedan s nízkou a zaoblenou líniou strechy.

2116795841971463069.jpg4780522781027134991.jpg5395907151103579727.jpg
NMC je skratka slov New Midsize Coupé, nové kupé strednej veľkosti; fakticky sa ale jedná o nižšiu strednú triedu

Dĺžka 4597 mm, šírka 1838 mm a výška 1422 mm radí Volkswagen NMC do kompaktnej triedy, kde žne veľké úspechy Mercedes-Benz s výrazne štylizovaným modelom CLA. Podľa Automotive News je koncept predobrazom sériového modelu, založeného na platforme MQB. Vyrábať by sa mal v Mexiku a tiež v Číne. Nie je však zrejmé, kde všade ho Volkswagen chce predávať.

Ak necháme stranou samotnú myšlienku "štvordverového kupé" nižšej strednej triedy, koncept NMC sa ničím nevylučuje zo súčasného dizajnového slohu značky VW. Oproti organicky prehýbanému Mercedesu CLA vsádza na jednoduchšie tvary a rovné línie. Palubná doska pochádza z aktuálneho Golfu.

573155724690624484.jpg840280931553050921.jpgPH-419009998.jpg&Maxw=615&cci_ts=20140419235700.jpeg
Interiér, motor 2.0 TFSI a dizajnový sloh poznáme už zo súčasných modelov VW

Koncept vystavovaný v Pekingu má pod kapotou motor 2.0 TFSI, naladený v tomto prípade na 220 koní. Podľa automobilky zvládne zrýchlenie 0-100 km/h za 6,5 s a vyvinie rýchlosť 244 km/h. Technicky samozrejme nič nebráni zástavbe ďalších koncernových motorov vrátane napríklad 2.0 TDI.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY