vytisknout velikost písma Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA

Najväčšia európska automobilka potvrdila, že jej nový čínsky koncept je priamym predobrazom chystaného sériového modelu.
Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen NMC
  2. Volkswagen NMC: Fotogaléria

Volkswagen priviezol na autosalón v Pekingu nielen štyristokoňový Golf, ale aj štúdiu s názvom Volkswagen New Midsize Coupé - skrátene NMC. Jedná sa o zmenšenú variáciu na populárne "štvordverové kupé" Volkswagen CC, v skutočnosti teda sedan s nízkou a zaoblenou líniou strechy.

2116795841971463069.jpg4780522781027134991.jpg5395907151103579727.jpg
NMC je skratka slov New Midsize Coupé, nové kupé strednej veľkosti; fakticky sa ale jedná o nižšiu strednú triedu

Dĺžka 4597 mm, šírka 1838 mm a výška 1422 mm radí Volkswagen NMC do kompaktnej triedy, kde žne veľké úspechy Mercedes-Benz s výrazne štylizovaným modelom CLA. Podľa Automotive News je koncept predobrazom sériového modelu, založeného na platforme MQB. Vyrábať by sa mal v Mexiku a tiež v Číne. Nie je však zrejmé, kde všade ho Volkswagen chce predávať.

Ak necháme stranou samotnú myšlienku "štvordverového kupé" nižšej strednej triedy, koncept NMC sa ničím nevylučuje zo súčasného dizajnového slohu značky VW. Oproti organicky prehýbanému Mercedesu CLA vsádza na jednoduchšie tvary a rovné línie. Palubná doska pochádza z aktuálneho Golfu.

573155724690624484.jpg840280931553050921.jpgPH-419009998.jpg&Maxw=615&cci_ts=20140419235700.jpeg
Interiér, motor 2.0 TFSI a dizajnový sloh poznáme už zo súčasných modelov VW

Koncept vystavovaný v Pekingu má pod kapotou motor 2.0 TFSI, naladený v tomto prípade na 220 koní. Podľa automobilky zvládne zrýchlenie 0-100 km/h za 6,5 s a vyvinie rýchlosť 244 km/h. Technicky samozrejme nič nebráni zástavbe ďalších koncernových motorov vrátane napríklad 2.0 TDI.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY