vytisknout velikost písma Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA

Najväčšia európska automobilka potvrdila, že jej nový čínsky koncept je priamym predobrazom chystaného sériového modelu.
Volkswagen NMC chce sťažiť život Mercedesu CLA
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen NMC
  2. Volkswagen NMC: Fotogaléria

Volkswagen priviezol na autosalón v Pekingu nielen štyristokoňový Golf, ale aj štúdiu s názvom Volkswagen New Midsize Coupé - skrátene NMC. Jedná sa o zmenšenú variáciu na populárne "štvordverové kupé" Volkswagen CC, v skutočnosti teda sedan s nízkou a zaoblenou líniou strechy.

2116795841971463069.jpg4780522781027134991.jpg5395907151103579727.jpg
NMC je skratka slov New Midsize Coupé, nové kupé strednej veľkosti; fakticky sa ale jedná o nižšiu strednú triedu

Dĺžka 4597 mm, šírka 1838 mm a výška 1422 mm radí Volkswagen NMC do kompaktnej triedy, kde žne veľké úspechy Mercedes-Benz s výrazne štylizovaným modelom CLA. Podľa Automotive News je koncept predobrazom sériového modelu, založeného na platforme MQB. Vyrábať by sa mal v Mexiku a tiež v Číne. Nie je však zrejmé, kde všade ho Volkswagen chce predávať.

Ak necháme stranou samotnú myšlienku "štvordverového kupé" nižšej strednej triedy, koncept NMC sa ničím nevylučuje zo súčasného dizajnového slohu značky VW. Oproti organicky prehýbanému Mercedesu CLA vsádza na jednoduchšie tvary a rovné línie. Palubná doska pochádza z aktuálneho Golfu.

573155724690624484.jpg840280931553050921.jpgPH-419009998.jpg&Maxw=615&cci_ts=20140419235700.jpeg
Interiér, motor 2.0 TFSI a dizajnový sloh poznáme už zo súčasných modelov VW

Koncept vystavovaný v Pekingu má pod kapotou motor 2.0 TFSI, naladený v tomto prípade na 220 koní. Podľa automobilky zvládne zrýchlenie 0-100 km/h za 6,5 s a vyvinie rýchlosť 244 km/h. Technicky samozrejme nič nebráni zástavbe ďalších koncernových motorov vrátane napríklad 2.0 TDI.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY