vytisknout velikost písma Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutia z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu. Následne sa ale ukázalo, že vtedajšie motory TDI nedokážu splniť prísne americké limity emisií NOx. Zásadné a nové skutočnosti ani pomenovanie vinníkov však správa nepriniesla.
Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Nemecká automobilka dnes zverejnila pokroky, ktoré dosiahla pri vyšetrovaní takzvanej kauzy Dieselgate. Kto dúfal v presný opis sledu udalostí a verejné pomenovanie vinníkov, bude sklamaný: veľa konkrétneho sme sa nedozvedeli. Správa je skôr zhrnutím doteraz známych faktov.

Aféra známa ako Dieselgate vypukla v septembri tohto roku, kedy vyšlo najavo, že Volkswagen cielene obchádzal homologizačné skúšky emisií v Kalifornii. Následne sa ukázalo, že softvér, ktorý nedovoleným spôsobom detekuje takýto test a upravuje chod motora, obsahuje 11 miliónov motorov TDI po celom svete.

Volkswagen oznámil, že interní aj externí vyšetrovatelia zaistili dohromady 102 terabajtov dát. Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutie z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu.

Ukázalo sa, že motor konštrukčného radu EA189 nedokáže splniť prísne americké limity oxidov dusíka, preto konštruktéri obišli predpis inštaláciou nedovoleného softvéru. Hoci pri neskorších motoroch už bolo možné splniť limity NOx legálnym spôsobom, motorári Volkswagenu nevyužili všetkých možností a radšej sa opäť spoľahli na softvérovú manipuláciu. Motor rozpoznal, že sa práve podrobuje skúške emisií, a zvýšil množstvo vstrekovaného aditíva AdBlue.

Štvrtková správa Volkswagenu priznáva, že uviesť motory do súladu s prísnymi americkými normami bude zložitejšie ako v Európe, kde automobilka technické riešenie už predstavila.

Návrh opatrení pre Severnú Ameriku bude údajne zverejnený potom, čo ho schvália zodpovedné úrady.

Volkswagen už v reakcii na aféru urobil celý rad personálnych zmien, hoci podľa doterajších výsledkov vyšetrovania do nej nebol zapletený nikto z predstavenstva ani dozornej rady.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY