vytisknout velikost písma Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutia z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu. Následne sa ale ukázalo, že vtedajšie motory TDI nedokážu splniť prísne americké limity emisií NOx. Zásadné a nové skutočnosti ani pomenovanie vinníkov však správa nepriniesla.
Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Nemecká automobilka dnes zverejnila pokroky, ktoré dosiahla pri vyšetrovaní takzvanej kauzy Dieselgate. Kto dúfal v presný opis sledu udalostí a verejné pomenovanie vinníkov, bude sklamaný: veľa konkrétneho sme sa nedozvedeli. Správa je skôr zhrnutím doteraz známych faktov.

Aféra známa ako Dieselgate vypukla v septembri tohto roku, kedy vyšlo najavo, že Volkswagen cielene obchádzal homologizačné skúšky emisií v Kalifornii. Následne sa ukázalo, že softvér, ktorý nedovoleným spôsobom detekuje takýto test a upravuje chod motora, obsahuje 11 miliónov motorov TDI po celom svete.

Volkswagen oznámil, že interní aj externí vyšetrovatelia zaistili dohromady 102 terabajtov dát. Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutie z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu.

Ukázalo sa, že motor konštrukčného radu EA189 nedokáže splniť prísne americké limity oxidov dusíka, preto konštruktéri obišli predpis inštaláciou nedovoleného softvéru. Hoci pri neskorších motoroch už bolo možné splniť limity NOx legálnym spôsobom, motorári Volkswagenu nevyužili všetkých možností a radšej sa opäť spoľahli na softvérovú manipuláciu. Motor rozpoznal, že sa práve podrobuje skúške emisií, a zvýšil množstvo vstrekovaného aditíva AdBlue.

Štvrtková správa Volkswagenu priznáva, že uviesť motory do súladu s prísnymi americkými normami bude zložitejšie ako v Európe, kde automobilka technické riešenie už predstavila.

Návrh opatrení pre Severnú Ameriku bude údajne zverejnený potom, čo ho schvália zodpovedné úrady.

Volkswagen už v reakcii na aféru urobil celý rad personálnych zmien, hoci podľa doterajších výsledkov vyšetrovania do nej nebol zapletený nikto z predstavenstva ani dozornej rady.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY