vytisknout velikost písma Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutia z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu. Následne sa ale ukázalo, že vtedajšie motory TDI nedokážu splniť prísne americké limity emisií NOx. Zásadné a nové skutočnosti ani pomenovanie vinníkov však správa nepriniesla.
Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Nemecká automobilka dnes zverejnila pokroky, ktoré dosiahla pri vyšetrovaní takzvanej kauzy Dieselgate. Kto dúfal v presný opis sledu udalostí a verejné pomenovanie vinníkov, bude sklamaný: veľa konkrétneho sme sa nedozvedeli. Správa je skôr zhrnutím doteraz známych faktov.

Aféra známa ako Dieselgate vypukla v septembri tohto roku, kedy vyšlo najavo, že Volkswagen cielene obchádzal homologizačné skúšky emisií v Kalifornii. Následne sa ukázalo, že softvér, ktorý nedovoleným spôsobom detekuje takýto test a upravuje chod motora, obsahuje 11 miliónov motorov TDI po celom svete.

Volkswagen oznámil, že interní aj externí vyšetrovatelia zaistili dohromady 102 terabajtov dát. Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutie z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu.

Ukázalo sa, že motor konštrukčného radu EA189 nedokáže splniť prísne americké limity oxidov dusíka, preto konštruktéri obišli predpis inštaláciou nedovoleného softvéru. Hoci pri neskorších motoroch už bolo možné splniť limity NOx legálnym spôsobom, motorári Volkswagenu nevyužili všetkých možností a radšej sa opäť spoľahli na softvérovú manipuláciu. Motor rozpoznal, že sa práve podrobuje skúške emisií, a zvýšil množstvo vstrekovaného aditíva AdBlue.

Štvrtková správa Volkswagenu priznáva, že uviesť motory do súladu s prísnymi americkými normami bude zložitejšie ako v Európe, kde automobilka technické riešenie už predstavila.

Návrh opatrení pre Severnú Ameriku bude údajne zverejnený potom, čo ho schvália zodpovedné úrady.

Volkswagen už v reakcii na aféru urobil celý rad personálnych zmien, hoci podľa doterajších výsledkov vyšetrovania do nej nebol zapletený nikto z predstavenstva ani dozornej rady.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY