vytisknout velikost písma Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutia z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu. Následne sa ale ukázalo, že vtedajšie motory TDI nedokážu splniť prísne americké limity emisií NOx. Zásadné a nové skutočnosti ani pomenovanie vinníkov však správa nepriniesla.
Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Nemecká automobilka dnes zverejnila pokroky, ktoré dosiahla pri vyšetrovaní takzvanej kauzy Dieselgate. Kto dúfal v presný opis sledu udalostí a verejné pomenovanie vinníkov, bude sklamaný: veľa konkrétneho sme sa nedozvedeli. Správa je skôr zhrnutím doteraz známych faktov.

Aféra známa ako Dieselgate vypukla v septembri tohto roku, kedy vyšlo najavo, že Volkswagen cielene obchádzal homologizačné skúšky emisií v Kalifornii. Následne sa ukázalo, že softvér, ktorý nedovoleným spôsobom detekuje takýto test a upravuje chod motora, obsahuje 11 miliónov motorov TDI po celom svete.

Volkswagen oznámil, že interní aj externí vyšetrovatelia zaistili dohromady 102 terabajtov dát. Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutie z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu.

Ukázalo sa, že motor konštrukčného radu EA189 nedokáže splniť prísne americké limity oxidov dusíka, preto konštruktéri obišli predpis inštaláciou nedovoleného softvéru. Hoci pri neskorších motoroch už bolo možné splniť limity NOx legálnym spôsobom, motorári Volkswagenu nevyužili všetkých možností a radšej sa opäť spoľahli na softvérovú manipuláciu. Motor rozpoznal, že sa práve podrobuje skúške emisií, a zvýšil množstvo vstrekovaného aditíva AdBlue.

Štvrtková správa Volkswagenu priznáva, že uviesť motory do súladu s prísnymi americkými normami bude zložitejšie ako v Európe, kde automobilka technické riešenie už predstavila.

Návrh opatrení pre Severnú Ameriku bude údajne zverejnený potom, čo ho schvália zodpovedné úrady.

Volkswagen už v reakcii na aféru urobil celý rad personálnych zmien, hoci podľa doterajších výsledkov vyšetrovania do nej nebol zapletený nikto z predstavenstva ani dozornej rady.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY