vytisknout velikost písma Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutia z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu. Následne sa ale ukázalo, že vtedajšie motory TDI nedokážu splniť prísne americké limity emisií NOx. Zásadné a nové skutočnosti ani pomenovanie vinníkov však správa nepriniesla.
Volkswagen (ne)zverejnil výsledky vyšetrovania Dieselgate

Nemecká automobilka dnes zverejnila pokroky, ktoré dosiahla pri vyšetrovaní takzvanej kauzy Dieselgate. Kto dúfal v presný opis sledu udalostí a verejné pomenovanie vinníkov, bude sklamaný: veľa konkrétneho sme sa nedozvedeli. Správa je skôr zhrnutím doteraz známych faktov.

Aféra známa ako Dieselgate vypukla v septembri tohto roku, kedy vyšlo najavo, že Volkswagen cielene obchádzal homologizačné skúšky emisií v Kalifornii. Následne sa ukázalo, že softvér, ktorý nedovoleným spôsobom detekuje takýto test a upravuje chod motora, obsahuje 11 miliónov motorov TDI po celom svete.

Volkswagen oznámil, že interní aj externí vyšetrovatelia zaistili dohromady 102 terabajtov dát. Podľa štvrtkovej správy stálo na začiatku kauzy strategické rozhodnutie z roku 2005 začať vo veľkom podporovať odbyt dieselových áut na americkom trhu.

Ukázalo sa, že motor konštrukčného radu EA189 nedokáže splniť prísne americké limity oxidov dusíka, preto konštruktéri obišli predpis inštaláciou nedovoleného softvéru. Hoci pri neskorších motoroch už bolo možné splniť limity NOx legálnym spôsobom, motorári Volkswagenu nevyužili všetkých možností a radšej sa opäť spoľahli na softvérovú manipuláciu. Motor rozpoznal, že sa práve podrobuje skúške emisií, a zvýšil množstvo vstrekovaného aditíva AdBlue.

Štvrtková správa Volkswagenu priznáva, že uviesť motory do súladu s prísnymi americkými normami bude zložitejšie ako v Európe, kde automobilka technické riešenie už predstavila.

Návrh opatrení pre Severnú Ameriku bude údajne zverejnený potom, čo ho schvália zodpovedné úrady.

Volkswagen už v reakcii na aféru urobil celý rad personálnych zmien, hoci podľa doterajších výsledkov vyšetrovania do nej nebol zapletený nikto z predstavenstva ani dozornej rady.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY