vytisknout velikost písma Volkswagen možno predá značky MAN, Scania a Ducati kvôli Dieselgate

Volkswagen možno predá značky MAN, Scania a Ducati kvôli Dieselgate

Zatiaľ snáď nikto presne nevie, koľko bude aféra Dieselgate koncern Volkswagen stáť. Nevie to ani Volkswagen, aj keď samozrejme s nejakými odhadmi pracuje. Najhoršie scenáre hovoria o doslova šokujúcich nákladoch vo výške 55 miliárd dolárov.

V tom je započítaná strata hodnoty spoločnosti, pokuty, kompenzácia a tiež nápravné opatrenia. Volkswagen zatiaľ vyčlenil zo svojho 7 miliárd dolárov a ešte si poistil u európskych bánk pôžičku približne dvadsiatich miliárd, ktoré môže mať k dispozícii, ak ich bude potrebovať.

Jednou z ciest, ako získať hotovosť potrebnú na krytie obrovských nákladov spojených s aférou Dieselgate, je predaj niektorých koncernových značiek. Podľa stránok The Detroit Bureau teraz Volkswagen uvažuje o predaji spoločností MAN, Scania a Ducati.

Celková aktuálna hodnota spoločností MAN a Scania je zhruba 13,5 miliardy dolárov, čo je pomerne slušná suma. Ak by ani to nestačilo, je údajne Volkswagen ochotný rokovať aj o predaji značky motocyklov Ducati.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY