vytisknout velikost písma Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Na každom predanom Porsche koncern Volkswagen Group vlani vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo je zo všetkých značiek koncernu najviac.
Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Predvlani Volkswagen Group kompletne prevzal automobilku Porsche, hoci ešte niekoľko rokov pred tým to vyzeralo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Práve Porsche je teraz pre Volkswagen najproduktívnejšou značkou zo všetkých subjektov koncernu z hľadiska zisku na jednom predanom vozidle. Plynie to aspoň z čerstvej analýzy americkej agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na oficiálne štatistiky Volkswagenu.

Najlepší prehľad získate pohľadom do priloženého grafu, z ktorého vyplýva, že na každom vozidle Porsche predanom v priebehu roka 2013 Volkswagen Group vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo znamená maržu približne 18%. Dôvody sú jasné: všetky vozidlá Porsche sú dodávané za "prémiové ceny", avšak predáva sa ich omnoho viac než vozidiel Bentley alebo Lamborghini. V tesnom závese za Porsche sa nachádza Bentley s viac než 20 000 dolármi na každom aute a Scania s nejakými 17 000 dolármi na jeden ťahač. Potom už sú ale rozdiely celkom výrazné.

Volkswagen Porsche zisk.png
Prehľad priemerného prevádzkového zisku na vozidlách VW Group podľa značiek
 

Automobily značky Lamborghini sú pre VW Group určite nemenej ziskové, ale v danej štatistike ich ku dnu zrejme tiahnu vozidlá Audi, s ktorými je Lamborghini v spoločnej prevádzkovej jednotke. Zisk na jednom predanom aute v nej činí 5 200 dolárov, avšak priemerná marža 10% nie je vôbec zlá. Nie že by na autách značky Audi nebol vyšší zisk než napríklad na Volkswagen alebo Škodovkách (Seat v štatistike chýba), ale predáva sa ich mnohonásobne viac ako Lamborghini, čo sa do hodnotenia premieta.

Na opačnom spektre hodnotených značiek stoja samozrejme mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, ktoré sa pohybujú v priemere okolo 800 dolárov zisku na jednom vozidle. Koncern Volkswagen Group by chcel v budúcom roku prvýkrát predať viac ako 10 miliónov automobilov a v pozícii najväčšieho producenta áut na svete nahradiť doteraz kraľujúcu Toyotu. Hoci sú marže a zisky na drahých autách Bentley alebo Porsche pôsobivé, bude úspech tohto snaženia rovnako spočívať v miliónových sériách dostupných modelov "tuctových" značiek.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY