vytisknout velikost písma Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Na každom predanom Porsche koncern Volkswagen Group vlani vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo je zo všetkých značiek koncernu najviac.
Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Predvlani Volkswagen Group kompletne prevzal automobilku Porsche, hoci ešte niekoľko rokov pred tým to vyzeralo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Práve Porsche je teraz pre Volkswagen najproduktívnejšou značkou zo všetkých subjektov koncernu z hľadiska zisku na jednom predanom vozidle. Plynie to aspoň z čerstvej analýzy americkej agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na oficiálne štatistiky Volkswagenu.

Najlepší prehľad získate pohľadom do priloženého grafu, z ktorého vyplýva, že na každom vozidle Porsche predanom v priebehu roka 2013 Volkswagen Group vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo znamená maržu približne 18%. Dôvody sú jasné: všetky vozidlá Porsche sú dodávané za "prémiové ceny", avšak predáva sa ich omnoho viac než vozidiel Bentley alebo Lamborghini. V tesnom závese za Porsche sa nachádza Bentley s viac než 20 000 dolármi na každom aute a Scania s nejakými 17 000 dolármi na jeden ťahač. Potom už sú ale rozdiely celkom výrazné.

Volkswagen Porsche zisk.png
Prehľad priemerného prevádzkového zisku na vozidlách VW Group podľa značiek
 

Automobily značky Lamborghini sú pre VW Group určite nemenej ziskové, ale v danej štatistike ich ku dnu zrejme tiahnu vozidlá Audi, s ktorými je Lamborghini v spoločnej prevádzkovej jednotke. Zisk na jednom predanom aute v nej činí 5 200 dolárov, avšak priemerná marža 10% nie je vôbec zlá. Nie že by na autách značky Audi nebol vyšší zisk než napríklad na Volkswagen alebo Škodovkách (Seat v štatistike chýba), ale predáva sa ich mnohonásobne viac ako Lamborghini, čo sa do hodnotenia premieta.

Na opačnom spektre hodnotených značiek stoja samozrejme mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, ktoré sa pohybujú v priemere okolo 800 dolárov zisku na jednom vozidle. Koncern Volkswagen Group by chcel v budúcom roku prvýkrát predať viac ako 10 miliónov automobilov a v pozícii najväčšieho producenta áut na svete nahradiť doteraz kraľujúcu Toyotu. Hoci sú marže a zisky na drahých autách Bentley alebo Porsche pôsobivé, bude úspech tohto snaženia rovnako spočívať v miliónových sériách dostupných modelov "tuctových" značiek.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY