vytisknout velikost písma Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Na každom predanom Porsche koncern Volkswagen Group vlani vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo je zo všetkých značiek koncernu najviac.
Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Predvlani Volkswagen Group kompletne prevzal automobilku Porsche, hoci ešte niekoľko rokov pred tým to vyzeralo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Práve Porsche je teraz pre Volkswagen najproduktívnejšou značkou zo všetkých subjektov koncernu z hľadiska zisku na jednom predanom vozidle. Plynie to aspoň z čerstvej analýzy americkej agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na oficiálne štatistiky Volkswagenu.

Najlepší prehľad získate pohľadom do priloženého grafu, z ktorého vyplýva, že na každom vozidle Porsche predanom v priebehu roka 2013 Volkswagen Group vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo znamená maržu približne 18%. Dôvody sú jasné: všetky vozidlá Porsche sú dodávané za "prémiové ceny", avšak predáva sa ich omnoho viac než vozidiel Bentley alebo Lamborghini. V tesnom závese za Porsche sa nachádza Bentley s viac než 20 000 dolármi na každom aute a Scania s nejakými 17 000 dolármi na jeden ťahač. Potom už sú ale rozdiely celkom výrazné.

Volkswagen Porsche zisk.png
Prehľad priemerného prevádzkového zisku na vozidlách VW Group podľa značiek
 

Automobily značky Lamborghini sú pre VW Group určite nemenej ziskové, ale v danej štatistike ich ku dnu zrejme tiahnu vozidlá Audi, s ktorými je Lamborghini v spoločnej prevádzkovej jednotke. Zisk na jednom predanom aute v nej činí 5 200 dolárov, avšak priemerná marža 10% nie je vôbec zlá. Nie že by na autách značky Audi nebol vyšší zisk než napríklad na Volkswagen alebo Škodovkách (Seat v štatistike chýba), ale predáva sa ich mnohonásobne viac ako Lamborghini, čo sa do hodnotenia premieta.

Na opačnom spektre hodnotených značiek stoja samozrejme mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, ktoré sa pohybujú v priemere okolo 800 dolárov zisku na jednom vozidle. Koncern Volkswagen Group by chcel v budúcom roku prvýkrát predať viac ako 10 miliónov automobilov a v pozícii najväčšieho producenta áut na svete nahradiť doteraz kraľujúcu Toyotu. Hoci sú marže a zisky na drahých autách Bentley alebo Porsche pôsobivé, bude úspech tohto snaženia rovnako spočívať v miliónových sériách dostupných modelov "tuctových" značiek.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY