vytisknout velikost písma Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Na každom predanom Porsche koncern Volkswagen Group vlani vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo je zo všetkých značiek koncernu najviac.
Volkswagen miluje Porsche: každý automobil mu zarobí 23 200 dolárov

Predvlani Volkswagen Group kompletne prevzal automobilku Porsche, hoci ešte niekoľko rokov pred tým to vyzeralo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Práve Porsche je teraz pre Volkswagen najproduktívnejšou značkou zo všetkých subjektov koncernu z hľadiska zisku na jednom predanom vozidle. Plynie to aspoň z čerstvej analýzy americkej agentúry Bloomberg, ktorá sa odvoláva na oficiálne štatistiky Volkswagenu.

Najlepší prehľad získate pohľadom do priloženého grafu, z ktorého vyplýva, že na každom vozidle Porsche predanom v priebehu roka 2013 Volkswagen Group vykázal priemerný prevádzkový zisk 23 200 dolárov, čo znamená maržu približne 18%. Dôvody sú jasné: všetky vozidlá Porsche sú dodávané za "prémiové ceny", avšak predáva sa ich omnoho viac než vozidiel Bentley alebo Lamborghini. V tesnom závese za Porsche sa nachádza Bentley s viac než 20 000 dolármi na každom aute a Scania s nejakými 17 000 dolármi na jeden ťahač. Potom už sú ale rozdiely celkom výrazné.

Volkswagen Porsche zisk.png
Prehľad priemerného prevádzkového zisku na vozidlách VW Group podľa značiek
 

Automobily značky Lamborghini sú pre VW Group určite nemenej ziskové, ale v danej štatistike ich ku dnu zrejme tiahnu vozidlá Audi, s ktorými je Lamborghini v spoločnej prevádzkovej jednotke. Zisk na jednom predanom aute v nej činí 5 200 dolárov, avšak priemerná marža 10% nie je vôbec zlá. Nie že by na autách značky Audi nebol vyšší zisk než napríklad na Volkswagen alebo Škodovkách (Seat v štatistike chýba), ale predáva sa ich mnohonásobne viac ako Lamborghini, čo sa do hodnotenia premieta.

Na opačnom spektre hodnotených značiek stoja samozrejme mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, ktoré sa pohybujú v priemere okolo 800 dolárov zisku na jednom vozidle. Koncern Volkswagen Group by chcel v budúcom roku prvýkrát predať viac ako 10 miliónov automobilov a v pozícii najväčšieho producenta áut na svete nahradiť doteraz kraľujúcu Toyotu. Hoci sú marže a zisky na drahých autách Bentley alebo Porsche pôsobivé, bude úspech tohto snaženia rovnako spočívať v miliónových sériách dostupných modelov "tuctových" značiek.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY