vytisknout velikost písma Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.
Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Volkswagen ako najväčší výrobca automobilov (a tiež jeden z najväčších zamestnávateľov) na európskom kontinente tlačil na Európsku komisiu prostredníctvom organizácie ACEA združujúcej európskych automobilových výrobcov. Bojoval za benevolentnejšie meranie spotreby a emisií a vraj sa mu aj podarilo presadiť do návrhu dve zásadné zmeny, píšu New York Times.

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Je síce pravda, že každé auto začína svoju každodennú púť studené, ale väčšinu kilometrov rovnako prejde s teplým motorom. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.

Podľa neho sa mala merať spotreba a emisie pri výkonných vozidlách, ktorých koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrába dosť, špeciálnym režimom vo vyššej rýchlosti cez 160 km/h. Volkswagen údajne tlačil za zníženie tohto limitu na 130 km/h, čo je vraj bežná najvyššia povolená rýchlosť naprieč EÚ.

Lobovanie Volkswagenu za zmenu pripravovaného nového cyklu nie je úplne bezpredmetné. Napríklad kvôli aktuálnemu testu NEDC, ku ktorému autá nastupujú so studeným motorom, montujú výrobcovia malé katalyzátory, aby sa rýchlo ohriali na prevádzkovú teplotu.

Lenže pri jazde vyššou rýchlosťou, napríklad na diaľnici, sa katalyzátor prehrieva. Aby sa zamedzilo jeho poškodeniu, riadiaca jednotka tlačí do motora paradoxne viac benzínu. Ten sa pritom používa iba na ochladenie katalyzátora. Zloženie výfukových plynov v takejto situácii by si žiadny výrobca za rámček nedal. To však nikto nesleduje, pretože pri homologizačnej skúške merania emisií auto nikdy neprekročí rýchlosť 120 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY