vytisknout velikost písma Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.
Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Volkswagen ako najväčší výrobca automobilov (a tiež jeden z najväčších zamestnávateľov) na európskom kontinente tlačil na Európsku komisiu prostredníctvom organizácie ACEA združujúcej európskych automobilových výrobcov. Bojoval za benevolentnejšie meranie spotreby a emisií a vraj sa mu aj podarilo presadiť do návrhu dve zásadné zmeny, píšu New York Times.

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Je síce pravda, že každé auto začína svoju každodennú púť studené, ale väčšinu kilometrov rovnako prejde s teplým motorom. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.

Podľa neho sa mala merať spotreba a emisie pri výkonných vozidlách, ktorých koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrába dosť, špeciálnym režimom vo vyššej rýchlosti cez 160 km/h. Volkswagen údajne tlačil za zníženie tohto limitu na 130 km/h, čo je vraj bežná najvyššia povolená rýchlosť naprieč EÚ.

Lobovanie Volkswagenu za zmenu pripravovaného nového cyklu nie je úplne bezpredmetné. Napríklad kvôli aktuálnemu testu NEDC, ku ktorému autá nastupujú so studeným motorom, montujú výrobcovia malé katalyzátory, aby sa rýchlo ohriali na prevádzkovú teplotu.

Lenže pri jazde vyššou rýchlosťou, napríklad na diaľnici, sa katalyzátor prehrieva. Aby sa zamedzilo jeho poškodeniu, riadiaca jednotka tlačí do motora paradoxne viac benzínu. Ten sa pritom používa iba na ochladenie katalyzátora. Zloženie výfukových plynov v takejto situácii by si žiadny výrobca za rámček nedal. To však nikto nesleduje, pretože pri homologizačnej skúške merania emisií auto nikdy neprekročí rýchlosť 120 km/h.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY