vytisknout velikost písma Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.
Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Volkswagen ako najväčší výrobca automobilov (a tiež jeden z najväčších zamestnávateľov) na európskom kontinente tlačil na Európsku komisiu prostredníctvom organizácie ACEA združujúcej európskych automobilových výrobcov. Bojoval za benevolentnejšie meranie spotreby a emisií a vraj sa mu aj podarilo presadiť do návrhu dve zásadné zmeny, píšu New York Times.

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Je síce pravda, že každé auto začína svoju každodennú púť studené, ale väčšinu kilometrov rovnako prejde s teplým motorom. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.

Podľa neho sa mala merať spotreba a emisie pri výkonných vozidlách, ktorých koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrába dosť, špeciálnym režimom vo vyššej rýchlosti cez 160 km/h. Volkswagen údajne tlačil za zníženie tohto limitu na 130 km/h, čo je vraj bežná najvyššia povolená rýchlosť naprieč EÚ.

Lobovanie Volkswagenu za zmenu pripravovaného nového cyklu nie je úplne bezpredmetné. Napríklad kvôli aktuálnemu testu NEDC, ku ktorému autá nastupujú so studeným motorom, montujú výrobcovia malé katalyzátory, aby sa rýchlo ohriali na prevádzkovú teplotu.

Lenže pri jazde vyššou rýchlosťou, napríklad na diaľnici, sa katalyzátor prehrieva. Aby sa zamedzilo jeho poškodeniu, riadiaca jednotka tlačí do motora paradoxne viac benzínu. Ten sa pritom používa iba na ochladenie katalyzátora. Zloženie výfukových plynov v takejto situácii by si žiadny výrobca za rámček nedal. To však nikto nesleduje, pretože pri homologizačnej skúške merania emisií auto nikdy neprekročí rýchlosť 120 km/h.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY