vytisknout velikost písma Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.
Volkswagen loboval v EÚ za miernejšie testy merania spotreby

Volkswagen ako najväčší výrobca automobilov (a tiež jeden z najväčších zamestnávateľov) na európskom kontinente tlačil na Európsku komisiu prostredníctvom organizácie ACEA združujúcej európskych automobilových výrobcov. Bojoval za benevolentnejšie meranie spotreby a emisií a vraj sa mu aj podarilo presadiť do návrhu dve zásadné zmeny, píšu New York Times.

Nemeckému koncernu sa nepáčilo meranie spotreby a emisií pri studenom motore. Je síce pravda, že každé auto začína svoju každodennú púť studené, ale väčšinu kilometrov rovnako prejde s teplým motorom. Druhým bodom je špeciálny rýchlostný test spotreby pre výkonné autá.

Podľa neho sa mala merať spotreba a emisie pri výkonných vozidlách, ktorých koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrába dosť, špeciálnym režimom vo vyššej rýchlosti cez 160 km/h. Volkswagen údajne tlačil za zníženie tohto limitu na 130 km/h, čo je vraj bežná najvyššia povolená rýchlosť naprieč EÚ.

Lobovanie Volkswagenu za zmenu pripravovaného nového cyklu nie je úplne bezpredmetné. Napríklad kvôli aktuálnemu testu NEDC, ku ktorému autá nastupujú so studeným motorom, montujú výrobcovia malé katalyzátory, aby sa rýchlo ohriali na prevádzkovú teplotu.

Lenže pri jazde vyššou rýchlosťou, napríklad na diaľnici, sa katalyzátor prehrieva. Aby sa zamedzilo jeho poškodeniu, riadiaca jednotka tlačí do motora paradoxne viac benzínu. Ten sa pritom používa iba na ochladenie katalyzátora. Zloženie výfukových plynov v takejto situácii by si žiadny výrobca za rámček nedal. To však nikto nesleduje, pretože pri homologizačnej skúške merania emisií auto nikdy neprekročí rýchlosť 120 km/h.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY