vytisknout velikost písma Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

V rokoch 2014 až 2018 VW Group investuje do svojej automobilovej divízie viac než 84 miliárd eur. Zdá sa vám to veľa? V skutočnosti je to o niečo menej, než ukazovali doterajšie predpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

84 miliárd eur, to je samozrejme pôsobivá suma. Dve tretiny z nej, teda nejakých 63 miliárd, investuje VW Group do svojho majetku, tovární a vybavenia, pričom ročné úhrny budú o pol miliardy eur nižšie, než sa pôvodne predpokladalo. Podľa tvrdenia VW Group je to dôsledkom "pozastavenia stavebných projektov a optimalizácie výrobných kapacít". Plné dve tretiny z celkovej sumy 63 miliárd eur, teda 41 miliárd, majú ísť vo svojom dôsledku na rozširovanie produktovej ponuky koncernových značiek.

Väčšina z týchto peňazí pôjde do vývoja nových modelov vychádzajúcich zo systému modulárnych platforiem, avšak tiež na úpravy motorov smerujúcich ku komplexnému plneniu emisnej normy EU6. Viac ako polovica zo spomínaných 63 miliárd eur bude investovaná priamo do aktivít VW Group v Nemecku, čo je jasnou deklaráciou predpokladu, že kľúčovú úlohu budú v rámci koncernu naďalej hrať domáce prevádzky.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY