vytisknout velikost písma Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

V rokoch 2014 až 2018 VW Group investuje do svojej automobilovej divízie viac než 84 miliárd eur. Zdá sa vám to veľa? V skutočnosti je to o niečo menej, než ukazovali doterajšie predpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

84 miliárd eur, to je samozrejme pôsobivá suma. Dve tretiny z nej, teda nejakých 63 miliárd, investuje VW Group do svojho majetku, tovární a vybavenia, pričom ročné úhrny budú o pol miliardy eur nižšie, než sa pôvodne predpokladalo. Podľa tvrdenia VW Group je to dôsledkom "pozastavenia stavebných projektov a optimalizácie výrobných kapacít". Plné dve tretiny z celkovej sumy 63 miliárd eur, teda 41 miliárd, majú ísť vo svojom dôsledku na rozširovanie produktovej ponuky koncernových značiek.

Väčšina z týchto peňazí pôjde do vývoja nových modelov vychádzajúcich zo systému modulárnych platforiem, avšak tiež na úpravy motorov smerujúcich ku komplexnému plneniu emisnej normy EU6. Viac ako polovica zo spomínaných 63 miliárd eur bude investovaná priamo do aktivít VW Group v Nemecku, čo je jasnou deklaráciou predpokladu, že kľúčovú úlohu budú v rámci koncernu naďalej hrať domáce prevádzky.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY