vytisknout velikost písma Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

V rokoch 2014 až 2018 VW Group investuje do svojej automobilovej divízie viac než 84 miliárd eur. Zdá sa vám to veľa? V skutočnosti je to o niečo menej, než ukazovali doterajšie predpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

84 miliárd eur, to je samozrejme pôsobivá suma. Dve tretiny z nej, teda nejakých 63 miliárd, investuje VW Group do svojho majetku, tovární a vybavenia, pričom ročné úhrny budú o pol miliardy eur nižšie, než sa pôvodne predpokladalo. Podľa tvrdenia VW Group je to dôsledkom "pozastavenia stavebných projektov a optimalizácie výrobných kapacít". Plné dve tretiny z celkovej sumy 63 miliárd eur, teda 41 miliárd, majú ísť vo svojom dôsledku na rozširovanie produktovej ponuky koncernových značiek.

Väčšina z týchto peňazí pôjde do vývoja nových modelov vychádzajúcich zo systému modulárnych platforiem, avšak tiež na úpravy motorov smerujúcich ku komplexnému plneniu emisnej normy EU6. Viac ako polovica zo spomínaných 63 miliárd eur bude investovaná priamo do aktivít VW Group v Nemecku, čo je jasnou deklaráciou predpokladu, že kľúčovú úlohu budú v rámci koncernu naďalej hrať domáce prevádzky.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY