vytisknout velikost písma Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

V rokoch 2014 až 2018 VW Group investuje do svojej automobilovej divízie viac než 84 miliárd eur. Zdá sa vám to veľa? V skutočnosti je to o niečo menej, než ukazovali doterajšie predpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

84 miliárd eur, to je samozrejme pôsobivá suma. Dve tretiny z nej, teda nejakých 63 miliárd, investuje VW Group do svojho majetku, tovární a vybavenia, pričom ročné úhrny budú o pol miliardy eur nižšie, než sa pôvodne predpokladalo. Podľa tvrdenia VW Group je to dôsledkom "pozastavenia stavebných projektov a optimalizácie výrobných kapacít". Plné dve tretiny z celkovej sumy 63 miliárd eur, teda 41 miliárd, majú ísť vo svojom dôsledku na rozširovanie produktovej ponuky koncernových značiek.

Väčšina z týchto peňazí pôjde do vývoja nových modelov vychádzajúcich zo systému modulárnych platforiem, avšak tiež na úpravy motorov smerujúcich ku komplexnému plneniu emisnej normy EU6. Viac ako polovica zo spomínaných 63 miliárd eur bude investovaná priamo do aktivít VW Group v Nemecku, čo je jasnou deklaráciou predpokladu, že kľúčovú úlohu budú v rámci koncernu naďalej hrať domáce prevádzky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY