vytisknout velikost písma Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

V rokoch 2014 až 2018 VW Group investuje do svojej automobilovej divízie viac než 84 miliárd eur. Zdá sa vám to veľa? V skutočnosti je to o niečo menej, než ukazovali doterajšie predpoklady.
Volkswagen Group do roku 2018 investuje vyše 84 miliárd eur do rozvoja

84 miliárd eur, to je samozrejme pôsobivá suma. Dve tretiny z nej, teda nejakých 63 miliárd, investuje VW Group do svojho majetku, tovární a vybavenia, pričom ročné úhrny budú o pol miliardy eur nižšie, než sa pôvodne predpokladalo. Podľa tvrdenia VW Group je to dôsledkom "pozastavenia stavebných projektov a optimalizácie výrobných kapacít". Plné dve tretiny z celkovej sumy 63 miliárd eur, teda 41 miliárd, majú ísť vo svojom dôsledku na rozširovanie produktovej ponuky koncernových značiek.

Väčšina z týchto peňazí pôjde do vývoja nových modelov vychádzajúcich zo systému modulárnych platforiem, avšak tiež na úpravy motorov smerujúcich ku komplexnému plneniu emisnej normy EU6. Viac ako polovica zo spomínaných 63 miliárd eur bude investovaná priamo do aktivít VW Group v Nemecku, čo je jasnou deklaráciou predpokladu, že kľúčovú úlohu budú v rámci koncernu naďalej hrať domáce prevádzky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY