vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VIII už bude len v päťdverovej verzii

Volkswagen Golf VIII už bude len v päťdverovej verzii

Nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem má byť predstavený ešte tento rok. Zrejme ho uvidíme na jesennom autosalóne v Paríži. Niektoré informácie sme priniesli už skôr, teraz ale vyplávajú na povrch ďalšie konkrétnejšie správy. Napríklad je zaujímavé, že by sa mal nový Golf zaobísť bez trojdverovej verzie. Píše to napríklad taliansky magazín OmniAuto.

Dopyt po trojdverovom prevedení je nízky a automobilka zrušením tejto verzie ušetrí náklady. VW Golf prejde na modifikovanú platformu MQB, ktorá sa ale dočká len drobných zmien. Tie sa neskôr prejavia aj na ďalších vozidlách koncernu VW vrátane Seatu Leon alebo Škody Octavia.

Pokiaľ ide o dizajn, čakajme podobnosť s novým Passatom najmä v prednej časti. Drahšie verzie by mali dostať diódy denného svietenia v tvare C v nárazníku, ako tomu je napríklad pri posledných konceptoch značky. Ani v interiéri nedôjde k radikálnym zmenám a skôr sa len rozšíri výbava o nové funkcie.

Pod kapotou ôsmeho Golfu sa objaví hybridný pohon s motorom 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie pomocou elektrického dúchadla. VW nasadí klasické olovené akumulátory, ktoré sú lacnejšie na výrobu a servis. Zaujímavosťou je, že hybridný model prejde na 48V elektrický systém.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY