vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VIII už bude len v päťdverovej verzii

Volkswagen Golf VIII už bude len v päťdverovej verzii

Nový Volkswagen Golf s poradovým číslom osem má byť predstavený ešte tento rok. Zrejme ho uvidíme na jesennom autosalóne v Paríži. Niektoré informácie sme priniesli už skôr, teraz ale vyplávajú na povrch ďalšie konkrétnejšie správy. Napríklad je zaujímavé, že by sa mal nový Golf zaobísť bez trojdverovej verzie. Píše to napríklad taliansky magazín OmniAuto.

Dopyt po trojdverovom prevedení je nízky a automobilka zrušením tejto verzie ušetrí náklady. VW Golf prejde na modifikovanú platformu MQB, ktorá sa ale dočká len drobných zmien. Tie sa neskôr prejavia aj na ďalších vozidlách koncernu VW vrátane Seatu Leon alebo Škody Octavia.

Pokiaľ ide o dizajn, čakajme podobnosť s novým Passatom najmä v prednej časti. Drahšie verzie by mali dostať diódy denného svietenia v tvare C v nárazníku, ako tomu je napríklad pri posledných konceptoch značky. Ani v interiéri nedôjde k radikálnym zmenám a skôr sa len rozšíri výbava o nové funkcie.

Pod kapotou ôsmeho Golfu sa objaví hybridný pohon s motorom 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie pomocou elektrického dúchadla. VW nasadí klasické olovené akumulátory, ktoré sú lacnejšie na výrobu a servis. Zaujímavosťou je, že hybridný model prejde na 48V elektrický systém.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY