vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Golf ôsmej generácie by sa mal ukázať už na budúci rok. Bude to trojvalcový hybrid s reálnou spotrebou 4,5 litra na 100 km.
Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Volkswagen Golf pomaly dostáva obrysy. Predstaviť by sa mal už budúci rok s tým, že sa do predaja dostane na jar 2017. VW Golf je najúspešnejšie európske auto, takže novinka bude mať na čo nadväzovať. Ako je ale zvykom, nový Golf bude skôr dôkladnou evolúciou ako revolúciou, píše britský Autocar.

Pod povrchom bude upravená modulárna platforma MQB. Koncepcia pohonu samozrejme zostane rovnaká a chrbticou ponuky budú naďalej benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen sa ale už chystá na nové normy merania spotreby. Tým má najlepšie vyhovovať trojvalec 1.0 TSI s hybridným ústrojenstvom.

Podľa VW by mal mať reálnu spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 km. Ako môžete vidieť, jedná sa o diametrálne odlišný údaj proti obvyklým tabuľkovým hodnotám malých hybridov, ktoré sa pohybujú podľa normy NEDC niekde okolo dvoch litrov na 100 km.

Volkswagen použije upravený trojvalec 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie klasickým mechanickým turbodúchadlom a zároveň elektrickým dúchadlom / kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou bude ešte elektrický motor-generátor, ktorý bude zároveň plniť funkciu štartéra.

Volkswagen použije aj lacné olovené akumulátory namiesto moderných lítium-iónových. Ich výhodou má byť nízka cena, menšie logistické a technologické nároky a pre koncového zákazníka aj výrazne nižšie náklady na údržbu a prípadnú výmenu.

Hybridný Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatnej jazdy na elektrinu budú dosť obmedzené. Elektromotor tu bude slúžiť skôr ako asistencia spaľovaciemu trojvalcu. Ten má mať výkon až 110 kW (150 k).

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY