vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Golf ôsmej generácie by sa mal ukázať už na budúci rok. Bude to trojvalcový hybrid s reálnou spotrebou 4,5 litra na 100 km.
Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Volkswagen Golf pomaly dostáva obrysy. Predstaviť by sa mal už budúci rok s tým, že sa do predaja dostane na jar 2017. VW Golf je najúspešnejšie európske auto, takže novinka bude mať na čo nadväzovať. Ako je ale zvykom, nový Golf bude skôr dôkladnou evolúciou ako revolúciou, píše britský Autocar.

Pod povrchom bude upravená modulárna platforma MQB. Koncepcia pohonu samozrejme zostane rovnaká a chrbticou ponuky budú naďalej benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen sa ale už chystá na nové normy merania spotreby. Tým má najlepšie vyhovovať trojvalec 1.0 TSI s hybridným ústrojenstvom.

Podľa VW by mal mať reálnu spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 km. Ako môžete vidieť, jedná sa o diametrálne odlišný údaj proti obvyklým tabuľkovým hodnotám malých hybridov, ktoré sa pohybujú podľa normy NEDC niekde okolo dvoch litrov na 100 km.

Volkswagen použije upravený trojvalec 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie klasickým mechanickým turbodúchadlom a zároveň elektrickým dúchadlom / kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou bude ešte elektrický motor-generátor, ktorý bude zároveň plniť funkciu štartéra.

Volkswagen použije aj lacné olovené akumulátory namiesto moderných lítium-iónových. Ich výhodou má byť nízka cena, menšie logistické a technologické nároky a pre koncového zákazníka aj výrazne nižšie náklady na údržbu a prípadnú výmenu.

Hybridný Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatnej jazdy na elektrinu budú dosť obmedzené. Elektromotor tu bude slúžiť skôr ako asistencia spaľovaciemu trojvalcu. Ten má mať výkon až 110 kW (150 k).

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY