vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Golf ôsmej generácie by sa mal ukázať už na budúci rok. Bude to trojvalcový hybrid s reálnou spotrebou 4,5 litra na 100 km.
Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Volkswagen Golf pomaly dostáva obrysy. Predstaviť by sa mal už budúci rok s tým, že sa do predaja dostane na jar 2017. VW Golf je najúspešnejšie európske auto, takže novinka bude mať na čo nadväzovať. Ako je ale zvykom, nový Golf bude skôr dôkladnou evolúciou ako revolúciou, píše britský Autocar.

Pod povrchom bude upravená modulárna platforma MQB. Koncepcia pohonu samozrejme zostane rovnaká a chrbticou ponuky budú naďalej benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen sa ale už chystá na nové normy merania spotreby. Tým má najlepšie vyhovovať trojvalec 1.0 TSI s hybridným ústrojenstvom.

Podľa VW by mal mať reálnu spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 km. Ako môžete vidieť, jedná sa o diametrálne odlišný údaj proti obvyklým tabuľkovým hodnotám malých hybridov, ktoré sa pohybujú podľa normy NEDC niekde okolo dvoch litrov na 100 km.

Volkswagen použije upravený trojvalec 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie klasickým mechanickým turbodúchadlom a zároveň elektrickým dúchadlom / kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou bude ešte elektrický motor-generátor, ktorý bude zároveň plniť funkciu štartéra.

Volkswagen použije aj lacné olovené akumulátory namiesto moderných lítium-iónových. Ich výhodou má byť nízka cena, menšie logistické a technologické nároky a pre koncového zákazníka aj výrazne nižšie náklady na údržbu a prípadnú výmenu.

Hybridný Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatnej jazdy na elektrinu budú dosť obmedzené. Elektromotor tu bude slúžiť skôr ako asistencia spaľovaciemu trojvalcu. Ten má mať výkon až 110 kW (150 k).

Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY