vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Golf ôsmej generácie by sa mal ukázať už na budúci rok. Bude to trojvalcový hybrid s reálnou spotrebou 4,5 litra na 100 km.
Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Volkswagen Golf pomaly dostáva obrysy. Predstaviť by sa mal už budúci rok s tým, že sa do predaja dostane na jar 2017. VW Golf je najúspešnejšie európske auto, takže novinka bude mať na čo nadväzovať. Ako je ale zvykom, nový Golf bude skôr dôkladnou evolúciou ako revolúciou, píše britský Autocar.

Pod povrchom bude upravená modulárna platforma MQB. Koncepcia pohonu samozrejme zostane rovnaká a chrbticou ponuky budú naďalej benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen sa ale už chystá na nové normy merania spotreby. Tým má najlepšie vyhovovať trojvalec 1.0 TSI s hybridným ústrojenstvom.

Podľa VW by mal mať reálnu spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 km. Ako môžete vidieť, jedná sa o diametrálne odlišný údaj proti obvyklým tabuľkovým hodnotám malých hybridov, ktoré sa pohybujú podľa normy NEDC niekde okolo dvoch litrov na 100 km.

Volkswagen použije upravený trojvalec 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie klasickým mechanickým turbodúchadlom a zároveň elektrickým dúchadlom / kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou bude ešte elektrický motor-generátor, ktorý bude zároveň plniť funkciu štartéra.

Volkswagen použije aj lacné olovené akumulátory namiesto moderných lítium-iónových. Ich výhodou má byť nízka cena, menšie logistické a technologické nároky a pre koncového zákazníka aj výrazne nižšie náklady na údržbu a prípadnú výmenu.

Hybridný Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatnej jazdy na elektrinu budú dosť obmedzené. Elektromotor tu bude slúžiť skôr ako asistencia spaľovaciemu trojvalcu. Ten má mať výkon až 110 kW (150 k).

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY