vytisknout velikost písma Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Golf ôsmej generácie by sa mal ukázať už na budúci rok. Bude to trojvalcový hybrid s reálnou spotrebou 4,5 litra na 100 km.
Volkswagen Golf VII: Hybrid 1.0 TSI, elektrické turbo a spotreba 4,5 litra

Nový Volkswagen Golf pomaly dostáva obrysy. Predstaviť by sa mal už budúci rok s tým, že sa do predaja dostane na jar 2017. VW Golf je najúspešnejšie európske auto, takže novinka bude mať na čo nadväzovať. Ako je ale zvykom, nový Golf bude skôr dôkladnou evolúciou ako revolúciou, píše britský Autocar.

Pod povrchom bude upravená modulárna platforma MQB. Koncepcia pohonu samozrejme zostane rovnaká a chrbticou ponuky budú naďalej benzínové a naftové motory TSI a TDI. Volkswagen sa ale už chystá na nové normy merania spotreby. Tým má najlepšie vyhovovať trojvalec 1.0 TSI s hybridným ústrojenstvom.

Podľa VW by mal mať reálnu spotrebu 4,5 litra benzínu na 100 km. Ako môžete vidieť, jedná sa o diametrálne odlišný údaj proti obvyklým tabuľkovým hodnotám malých hybridov, ktoré sa pohybujú podľa normy NEDC niekde okolo dvoch litrov na 100 km.

Volkswagen použije upravený trojvalec 1.0 TSI, ktorý dostane preplňovanie klasickým mechanickým turbodúchadlom a zároveň elektrickým dúchadlom / kompresorom. Medzi motorom a prevodovkou bude ešte elektrický motor-generátor, ktorý bude zároveň plniť funkciu štartéra.

Volkswagen použije aj lacné olovené akumulátory namiesto moderných lítium-iónových. Ich výhodou má byť nízka cena, menšie logistické a technologické nároky a pre koncového zákazníka aj výrazne nižšie náklady na údržbu a prípadnú výmenu.

Hybridný Volkswagen Golf použije 48V elektrický systém a schopnosti samostatnej jazdy na elektrinu budú dosť obmedzené. Elektromotor tu bude slúžiť skôr ako asistencia spaľovaciemu trojvalcu. Ten má mať výkon až 110 kW (150 k).

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY