vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Záujemcovia o niečo z modelového radu Golf majú od dnešného dňa možnosť vybrať okrem hatchbacku a kombi aj prevedenie s karosériou MPV, teda Sportsvan. Ten sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, kde Volkswagen tvrdil, že ide o koncept, aby sa koncom minulého roka len tak mimochodom objavila správa o začatí predaja na domácom trhu. V súčasnosti táto novinka už je k dispozícii aj v SR, pričom prvá cena znie 15 280 eur.

Ponuka zahŕňa výbavy Trendline, Comfortline a Highline, z motorov je možné vyberať medzi jedna-dvojkou TSI (85 alebo 110 k), silnejšou jedna-štvorkou (125 alebo 150 k), respektíve je k dispozícii naftová jedna-šestka (110 k) alebo vrcholný dieselový dvojliter (150 k). Ten je spolu s najsilnejšou benzínovou jednotkou dostupný iba s výbavou Trendline a Comfortline. Pri dieseloch cena štartuje na 17 430 eur, najdrahšie benzínové prevedenie vás vyjde na 23 790 eur.

Opačný koniec ponuky zahŕňa jedna-dvojku TSI s výkonom 85 koní a slušnou výbavou. Ak chceme porovnávať s ostatnými verziami Golfu, potom sa musíme pozrieť na výkonnejšie jedna-dvojku, pretože tá základná sa u ostatných v kombinácii s výbavou Comfortline neponúka. Sportsvan potom vyjde na 19 820 eur. S rovnakou výbavou, ale motorom o päť koní slabším, je základný hatchback aj kombi lacnejšie.

Sportsvan vsádza na variabilné usporiadanie interiéru. Zadné sedadlá sa dajú posúvať v rozsahu 180 mm, objem batožinového priestoru sa potom pohybuje od 500 l do 590 l. Maximum činí 1520 litrov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY