vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Záujemcovia o niečo z modelového radu Golf majú od dnešného dňa možnosť vybrať okrem hatchbacku a kombi aj prevedenie s karosériou MPV, teda Sportsvan. Ten sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, kde Volkswagen tvrdil, že ide o koncept, aby sa koncom minulého roka len tak mimochodom objavila správa o začatí predaja na domácom trhu. V súčasnosti táto novinka už je k dispozícii aj v SR, pričom prvá cena znie 15 280 eur.

Ponuka zahŕňa výbavy Trendline, Comfortline a Highline, z motorov je možné vyberať medzi jedna-dvojkou TSI (85 alebo 110 k), silnejšou jedna-štvorkou (125 alebo 150 k), respektíve je k dispozícii naftová jedna-šestka (110 k) alebo vrcholný dieselový dvojliter (150 k). Ten je spolu s najsilnejšou benzínovou jednotkou dostupný iba s výbavou Trendline a Comfortline. Pri dieseloch cena štartuje na 17 430 eur, najdrahšie benzínové prevedenie vás vyjde na 23 790 eur.

Opačný koniec ponuky zahŕňa jedna-dvojku TSI s výkonom 85 koní a slušnou výbavou. Ak chceme porovnávať s ostatnými verziami Golfu, potom sa musíme pozrieť na výkonnejšie jedna-dvojku, pretože tá základná sa u ostatných v kombinácii s výbavou Comfortline neponúka. Sportsvan potom vyjde na 19 820 eur. S rovnakou výbavou, ale motorom o päť koní slabším, je základný hatchback aj kombi lacnejšie.

Sportsvan vsádza na variabilné usporiadanie interiéru. Zadné sedadlá sa dajú posúvať v rozsahu 180 mm, objem batožinového priestoru sa potom pohybuje od 500 l do 590 l. Maximum činí 1520 litrov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY