vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Volkswagen Golf Sportsvan vstupuje na náš trh. Je drahší ako kombi

Záujemcovia o niečo z modelového radu Golf majú od dnešného dňa možnosť vybrať okrem hatchbacku a kombi aj prevedenie s karosériou MPV, teda Sportsvan. Ten sme si mohli prezrieť na autosalóne vo Frankfurte, kde Volkswagen tvrdil, že ide o koncept, aby sa koncom minulého roka len tak mimochodom objavila správa o začatí predaja na domácom trhu. V súčasnosti táto novinka už je k dispozícii aj v SR, pričom prvá cena znie 15 280 eur.

Ponuka zahŕňa výbavy Trendline, Comfortline a Highline, z motorov je možné vyberať medzi jedna-dvojkou TSI (85 alebo 110 k), silnejšou jedna-štvorkou (125 alebo 150 k), respektíve je k dispozícii naftová jedna-šestka (110 k) alebo vrcholný dieselový dvojliter (150 k). Ten je spolu s najsilnejšou benzínovou jednotkou dostupný iba s výbavou Trendline a Comfortline. Pri dieseloch cena štartuje na 17 430 eur, najdrahšie benzínové prevedenie vás vyjde na 23 790 eur.

Opačný koniec ponuky zahŕňa jedna-dvojku TSI s výkonom 85 koní a slušnou výbavou. Ak chceme porovnávať s ostatnými verziami Golfu, potom sa musíme pozrieť na výkonnejšie jedna-dvojku, pretože tá základná sa u ostatných v kombinácii s výbavou Comfortline neponúka. Sportsvan potom vyjde na 19 820 eur. S rovnakou výbavou, ale motorom o päť koní slabším, je základný hatchback aj kombi lacnejšie.

Sportsvan vsádza na variabilné usporiadanie interiéru. Zadné sedadlá sa dajú posúvať v rozsahu 180 mm, objem batožinového priestoru sa potom pohybuje od 500 l do 590 l. Maximum činí 1520 litrov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY