vytisknout velikost písma Volkswagen Golf R400 nakoniec nebude. Projekt bol zrušený

Volkswagen Golf R400 nakoniec nebude. Projekt bol zrušený

Už to vyzeralo, že sa dočkáme šialeného Golfu R 400. Projekt dokonca dostal zelenú a bol schválený k obmedzenej kusovej výrobe. Lenže potom prišiel škandál s emisiami dieselov a niektorí ľudia, ktorí pracovali na projekte R 400, odišli (či boli odísť) od Volkswagenu.

Aj kvôli potrebe šetrenia prostriedkov na riešenie emisnej krízy sa ďalší vývoj projektu Volkswagen Golf R 400 zastavil a automobilka sa nakoniec rozhodla ho ukončiť, píšu Automotive News. Nie snáď, že by sme sa ostrého Golfu nedočkali, ale bude iný a zrejme až s ďalšou generáciou, ktorá príde pomerne skoro. Rozpracovaný motor 2.0 TSI z generácie EA888, ktorý mal mať výkon cez 400 koní, zrejme zostane v koncerne vyhradený len pre modely Audi a značka Volkswagen ho do Golfu neuplatňuje. Budúci Golf R tiež bude predovšetkým ľahší a využije nové technologické postupy a materiály.

Športové Golfy majú tradíciu a aj v budúcej generácii vznikne klasické GTI a ostrejší model Golf R, o tom nie je pochýb. Projekt VW Golf R 400 tak bola len slepá ulička.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY