vytisknout velikost písma Volkswagen Golf R400 nakoniec nebude. Projekt bol zrušený

Volkswagen Golf R400 nakoniec nebude. Projekt bol zrušený

Už to vyzeralo, že sa dočkáme šialeného Golfu R 400. Projekt dokonca dostal zelenú a bol schválený k obmedzenej kusovej výrobe. Lenže potom prišiel škandál s emisiami dieselov a niektorí ľudia, ktorí pracovali na projekte R 400, odišli (či boli odísť) od Volkswagenu.

Aj kvôli potrebe šetrenia prostriedkov na riešenie emisnej krízy sa ďalší vývoj projektu Volkswagen Golf R 400 zastavil a automobilka sa nakoniec rozhodla ho ukončiť, píšu Automotive News. Nie snáď, že by sme sa ostrého Golfu nedočkali, ale bude iný a zrejme až s ďalšou generáciou, ktorá príde pomerne skoro. Rozpracovaný motor 2.0 TSI z generácie EA888, ktorý mal mať výkon cez 400 koní, zrejme zostane v koncerne vyhradený len pre modely Audi a značka Volkswagen ho do Golfu neuplatňuje. Budúci Golf R tiež bude predovšetkým ľahší a využije nové technologické postupy a materiály.

Športové Golfy majú tradíciu a aj v budúcej generácii vznikne klasické GTI a ostrejší model Golf R, o tom nie je pochýb. Projekt VW Golf R 400 tak bola len slepá ulička.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY