vytisknout velikost písma Volkswagen Golf príde o niekoľko variant a bude jednoduchší

Golf VII sa zrejme bude vyrábať iba v trojdverovom prevedení. Platforma MQB sa má zjedodušit a hlavne zlacneiť.
Volkswagen Golf príde o niekoľko variant a bude jednoduchší

Masívne šetrenie vo Volkswagene (predovšetkým kvôli potrebe vyrovnať sa s finančne náročným škandálom Dieselgate) sa dotkne aj bestselleru VW Golf. Nová generácia Golfu, respektíve rozsiahlejší facelift tej súčasnej, sa predstaví už v novembri. A ako poslednej správy napovedajú, model sa dočká veľkého zjednodušenia karosárskych variácií, výbav i techniky.

Nový Golf bude predovšetkým lacnejší na výrobu. To ale neznamená, že bude tiež výrazne lacnejšie u dealerov. Volkswagen chce totiž zvýšiť svoju obchodnú maržu. Už nie je žiadnym veľkým tajomstvom, že sa prestane ponúkať trojdverové prevedenie. Avšak teraz šéf Volkswagenu Herbert Diess prezradil britskému Autocar, že škrtať sa budú aj ďalšie karosárske verzie a výbava. Celý logistický proces sa má značne zjednodušiť.

Práve zložitosť modelových radov a množstvo verzií stojí za nákladnou výrobou. Volkswagen si pritom teraz nemôže dovoliť nadhodnotené ceny. Na niektorých trhoch sa musí zákazníkom skôr trochu podhodnotiť, aby si udržal trhový podiel a získal späť stratenú dôveru.

Volkswagen Golf tak zrejme príde aj o karosériu kombi, model Alltrack a nepočíta sa zatiaľ ani s nástupcom kabrioletu. Vlastne by tak v ponuke mal zostať len päťdverový hatchback. Kombi a Alltrack rovnako príliš neťahá, zákazníci chcú skôr crossovery a SUV.

O budúcom Golfe zatiaľ vieme, že má dostať zjednodušenú platformu MQB. Tá existujúca bola podľa Diessa zbytočne zložitá a drahá pre auto v tejto cenovej kategórii. K niektorým motorizáciam sa bude za príplatok ponúkať jednoduchý hybridný systém. Volkswagen tým chce znížiť priemerné emisie a spotrebu. Tú bude zároveň udávať aj v reálnych hodnotách z prevádzky, nie len podľa normy NEDC. Modernizovaný Volkswagen Golf by sa mal začať predávať zhruba v polovici roka 2017.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY