vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen predbežne predstavuje štúdiu Golf Sportsvan Concept. Niet ale pochýb o tom, že ide už o prakticky sériové prevedenie novej generácie modelu Golf Plus.
Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Model Volkswagen Golf Plus sa v súčasnosti predáva vo verzii predstavenej v roku 2008 na autosalóne v Bologni. Doslova za rohom už čaká jeho nová generácia, ktorá bude plniť rovnakú úlohu ako doterajšia rada Golf Plus: rozšíriť ponuku Golfov o praktickejšie strihanú, avšak technicky a štylisticky identickú variantu.

VW Golf Sportvan Plus Concept (1).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (6).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (2).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (3).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (4).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (5).jpg
Štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept predznamenáva nový Golf Plus

Už za niekoľko dní sa vo Frankfurte predstaví štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept, ktorá je v duchu tradície značky Volkswagen už prakticky hotovou verziou sériového prevedenia. Sportsvan (pôvod tohto označenia je trochu zvláštny, veď je to štandardný kompaktný minivan...) má byť o 134 mm dlhší než existujúci Golf Plus a o 83 mm dlhší než aktuálny Volkswagen Golf VII.

VW Golf Sportvan Plus Concept (10).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (11).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (12).jpg
V hlavnej úlohe budú opäť vystupovať priestor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento "takmer hotový" Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba čo viac, stojí tiež na podvozku MQB s rázvorom náprav predĺženým o 48 mm, čo by dohromady malo lepšie vyhovieť tým, ktorí od svojho Golfu očakávajú predovšetkým objemný interiér. A keď už sme pri objeme: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základnom usporiadaní 498 l batožiny, čo je o nejakých 74 l viac ako pri doterajšej verzii.

Konštruktéri kládli dôraz aj na variabilitu interiéru, tak ako zvyklosti v tomto segmente kážu. Aj priložené snímky konceptu napovedajú, že novinka bude mať zadné sedadlá delené v pomere 40:60, navyše ich bude možné pozdĺžne posúvať v rozmedzí 180 mm pre úpravu pomeru priestoru pre batožinu a na zadných sedadlách. Operadlo vodičovho sedadla sa dá sklopiť na sedák, čím vo vnútri vozidla vznikne priestor schopný prepravovať predmety dlhé až 2 484 mm.

Ponuka motorov bude poväčšine kopírovať predvolené Golf VII a zákazníci sa môžu tešiť aj na celý rad moderných komfortných a bezpečnostných sústav vrátane adaptívneho tempomatu, stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel či samočinného brzdenia v meste. Kompletná premiéra tohto modelu je naplánovaná na nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY