vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen predbežne predstavuje štúdiu Golf Sportsvan Concept. Niet ale pochýb o tom, že ide už o prakticky sériové prevedenie novej generácie modelu Golf Plus.
Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Model Volkswagen Golf Plus sa v súčasnosti predáva vo verzii predstavenej v roku 2008 na autosalóne v Bologni. Doslova za rohom už čaká jeho nová generácia, ktorá bude plniť rovnakú úlohu ako doterajšia rada Golf Plus: rozšíriť ponuku Golfov o praktickejšie strihanú, avšak technicky a štylisticky identickú variantu.

VW Golf Sportvan Plus Concept (1).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (6).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (2).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (3).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (4).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (5).jpg
Štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept predznamenáva nový Golf Plus

Už za niekoľko dní sa vo Frankfurte predstaví štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept, ktorá je v duchu tradície značky Volkswagen už prakticky hotovou verziou sériového prevedenia. Sportsvan (pôvod tohto označenia je trochu zvláštny, veď je to štandardný kompaktný minivan...) má byť o 134 mm dlhší než existujúci Golf Plus a o 83 mm dlhší než aktuálny Volkswagen Golf VII.

VW Golf Sportvan Plus Concept (10).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (11).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (12).jpg
V hlavnej úlohe budú opäť vystupovať priestor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento "takmer hotový" Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba čo viac, stojí tiež na podvozku MQB s rázvorom náprav predĺženým o 48 mm, čo by dohromady malo lepšie vyhovieť tým, ktorí od svojho Golfu očakávajú predovšetkým objemný interiér. A keď už sme pri objeme: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základnom usporiadaní 498 l batožiny, čo je o nejakých 74 l viac ako pri doterajšej verzii.

Konštruktéri kládli dôraz aj na variabilitu interiéru, tak ako zvyklosti v tomto segmente kážu. Aj priložené snímky konceptu napovedajú, že novinka bude mať zadné sedadlá delené v pomere 40:60, navyše ich bude možné pozdĺžne posúvať v rozmedzí 180 mm pre úpravu pomeru priestoru pre batožinu a na zadných sedadlách. Operadlo vodičovho sedadla sa dá sklopiť na sedák, čím vo vnútri vozidla vznikne priestor schopný prepravovať predmety dlhé až 2 484 mm.

Ponuka motorov bude poväčšine kopírovať predvolené Golf VII a zákazníci sa môžu tešiť aj na celý rad moderných komfortných a bezpečnostných sústav vrátane adaptívneho tempomatu, stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel či samočinného brzdenia v meste. Kompletná premiéra tohto modelu je naplánovaná na nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY