vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen predbežne predstavuje štúdiu Golf Sportsvan Concept. Niet ale pochýb o tom, že ide už o prakticky sériové prevedenie novej generácie modelu Golf Plus.
Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Model Volkswagen Golf Plus sa v súčasnosti predáva vo verzii predstavenej v roku 2008 na autosalóne v Bologni. Doslova za rohom už čaká jeho nová generácia, ktorá bude plniť rovnakú úlohu ako doterajšia rada Golf Plus: rozšíriť ponuku Golfov o praktickejšie strihanú, avšak technicky a štylisticky identickú variantu.

VW Golf Sportvan Plus Concept (1).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (6).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (2).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (3).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (4).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (5).jpg
Štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept predznamenáva nový Golf Plus

Už za niekoľko dní sa vo Frankfurte predstaví štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept, ktorá je v duchu tradície značky Volkswagen už prakticky hotovou verziou sériového prevedenia. Sportsvan (pôvod tohto označenia je trochu zvláštny, veď je to štandardný kompaktný minivan...) má byť o 134 mm dlhší než existujúci Golf Plus a o 83 mm dlhší než aktuálny Volkswagen Golf VII.

VW Golf Sportvan Plus Concept (10).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (11).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (12).jpg
V hlavnej úlohe budú opäť vystupovať priestor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento "takmer hotový" Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba čo viac, stojí tiež na podvozku MQB s rázvorom náprav predĺženým o 48 mm, čo by dohromady malo lepšie vyhovieť tým, ktorí od svojho Golfu očakávajú predovšetkým objemný interiér. A keď už sme pri objeme: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základnom usporiadaní 498 l batožiny, čo je o nejakých 74 l viac ako pri doterajšej verzii.

Konštruktéri kládli dôraz aj na variabilitu interiéru, tak ako zvyklosti v tomto segmente kážu. Aj priložené snímky konceptu napovedajú, že novinka bude mať zadné sedadlá delené v pomere 40:60, navyše ich bude možné pozdĺžne posúvať v rozmedzí 180 mm pre úpravu pomeru priestoru pre batožinu a na zadných sedadlách. Operadlo vodičovho sedadla sa dá sklopiť na sedák, čím vo vnútri vozidla vznikne priestor schopný prepravovať predmety dlhé až 2 484 mm.

Ponuka motorov bude poväčšine kopírovať predvolené Golf VII a zákazníci sa môžu tešiť aj na celý rad moderných komfortných a bezpečnostných sústav vrátane adaptívneho tempomatu, stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel či samočinného brzdenia v meste. Kompletná premiéra tohto modelu je naplánovaná na nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY