vytisknout velikost písma Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Značka Volkswagen predbežne predstavuje štúdiu Golf Sportsvan Concept. Niet ale pochýb o tom, že ide už o prakticky sériové prevedenie novej generácie modelu Golf Plus.
Volkswagen Golf Plus VII je tu: zatiaľ ho volajú Golf Sportsvan…

Model Volkswagen Golf Plus sa v súčasnosti predáva vo verzii predstavenej v roku 2008 na autosalóne v Bologni. Doslova za rohom už čaká jeho nová generácia, ktorá bude plniť rovnakú úlohu ako doterajšia rada Golf Plus: rozšíriť ponuku Golfov o praktickejšie strihanú, avšak technicky a štylisticky identickú variantu.

VW Golf Sportvan Plus Concept (1).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (6).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (2).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (3).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (4).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (5).jpg
Štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept predznamenáva nový Golf Plus

Už za niekoľko dní sa vo Frankfurte predstaví štúdia Volkswagen Golf Sportsvan Concept, ktorá je v duchu tradície značky Volkswagen už prakticky hotovou verziou sériového prevedenia. Sportsvan (pôvod tohto označenia je trochu zvláštny, veď je to štandardný kompaktný minivan...) má byť o 134 mm dlhší než existujúci Golf Plus a o 83 mm dlhší než aktuálny Volkswagen Golf VII.

VW Golf Sportvan Plus Concept (10).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (11).jpgVW Golf Sportvan Plus Concept (12).jpg
V hlavnej úlohe budú opäť vystupovať priestor a jeho variabilita

Oproti Golfu VII je tento "takmer hotový" Golf Plus o 126 mm vyšší a o 8 mm širší, ba čo viac, stojí tiež na podvozku MQB s rázvorom náprav predĺženým o 48 mm, čo by dohromady malo lepšie vyhovieť tým, ktorí od svojho Golfu očakávajú predovšetkým objemný interiér. A keď už sme pri objeme: Golf Plus VII (pardon, Golf Sportsvan) pojme v základnom usporiadaní 498 l batožiny, čo je o nejakých 74 l viac ako pri doterajšej verzii.

Konštruktéri kládli dôraz aj na variabilitu interiéru, tak ako zvyklosti v tomto segmente kážu. Aj priložené snímky konceptu napovedajú, že novinka bude mať zadné sedadlá delené v pomere 40:60, navyše ich bude možné pozdĺžne posúvať v rozmedzí 180 mm pre úpravu pomeru priestoru pre batožinu a na zadných sedadlách. Operadlo vodičovho sedadla sa dá sklopiť na sedák, čím vo vnútri vozidla vznikne priestor schopný prepravovať predmety dlhé až 2 484 mm.

Ponuka motorov bude poväčšine kopírovať predvolené Golf VII a zákazníci sa môžu tešiť aj na celý rad moderných komfortných a bezpečnostných sústav vrátane adaptívneho tempomatu, stráženia mŕtvych uhlov zrkadiel či samočinného brzdenia v meste. Kompletná premiéra tohto modelu je naplánovaná na nadchádzajúci autosalón vo Frankfurte.

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

včera | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY