vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Po včerajších nárazových testoch niekoľkých roverov tu dnes máme opäť niečo klasického. Proti pevnej bariére bol vyslaný v rámci testov IIHS Volkswagen Golf GTI. Výsledok? Automobilka prekvapenie nepripustila. GTI si odnieslo hodnotenie Top Safety Pick +.

Golf GTI teda získal najlepšie možné hodnotenie vo všetkých testovaných parametroch, vrátane nárazu s malým presadením, ktorý býva pre automobily najväčším orieškom. Plus je potom udelené za systémy pomáhajúce prípadnej kolízii predchádzať.

V prípade Volkswagenu zostal priestor pre cestujúcich ochránený, takže riziko zranenia nôh je hodnotené ako nízke. Počas nárazu skĺzla hlava figuríny po airbagoch smerom k stĺpiku, tam ju ale zachytil bočný airbag, ktorý tak zabránil tvrdému nárazu.

Náraz s malým presadením zaviedla organizácia IIHS v roku 2012, pričom sa týmto simuluje napríklad náraz do stromu. Ako sa ukázalo napríklad na testoch SUV a crossoverov, niektoré automobily pri podobnom strete neponúkli veľkú ochranu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY