vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Po včerajších nárazových testoch niekoľkých roverov tu dnes máme opäť niečo klasického. Proti pevnej bariére bol vyslaný v rámci testov IIHS Volkswagen Golf GTI. Výsledok? Automobilka prekvapenie nepripustila. GTI si odnieslo hodnotenie Top Safety Pick +.

Golf GTI teda získal najlepšie možné hodnotenie vo všetkých testovaných parametroch, vrátane nárazu s malým presadením, ktorý býva pre automobily najväčším orieškom. Plus je potom udelené za systémy pomáhajúce prípadnej kolízii predchádzať.

V prípade Volkswagenu zostal priestor pre cestujúcich ochránený, takže riziko zranenia nôh je hodnotené ako nízke. Počas nárazu skĺzla hlava figuríny po airbagoch smerom k stĺpiku, tam ju ale zachytil bočný airbag, ktorý tak zabránil tvrdému nárazu.

Náraz s malým presadením zaviedla organizácia IIHS v roku 2012, pričom sa týmto simuluje napríklad náraz do stromu. Ako sa ukázalo napríklad na testoch SUV a crossoverov, niektoré automobily pri podobnom strete neponúkli veľkú ochranu.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY