vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Volkswagen Golf GTI má za sebou nárazové testy IIHS. Uspel?

Po včerajších nárazových testoch niekoľkých roverov tu dnes máme opäť niečo klasického. Proti pevnej bariére bol vyslaný v rámci testov IIHS Volkswagen Golf GTI. Výsledok? Automobilka prekvapenie nepripustila. GTI si odnieslo hodnotenie Top Safety Pick +.

Golf GTI teda získal najlepšie možné hodnotenie vo všetkých testovaných parametroch, vrátane nárazu s malým presadením, ktorý býva pre automobily najväčším orieškom. Plus je potom udelené za systémy pomáhajúce prípadnej kolízii predchádzať.

V prípade Volkswagenu zostal priestor pre cestujúcich ochránený, takže riziko zranenia nôh je hodnotené ako nízke. Počas nárazu skĺzla hlava figuríny po airbagoch smerom k stĺpiku, tam ju ale zachytil bočný airbag, ktorý tak zabránil tvrdému nárazu.

Náraz s malým presadením zaviedla organizácia IIHS v roku 2012, pričom sa týmto simuluje napríklad náraz do stromu. Ako sa ukázalo napríklad na testoch SUV a crossoverov, niektoré automobily pri podobnom strete neponúkli veľkú ochranu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY