vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Populárny Golf bude prvý model, ktorý dostane chystanú desaťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tá nahradí vo výkonnejších modeloch v súčasnosti používanú šesťstupňovú s tzv. mokrými spojkami. Sedemstupňová DSG so suchými spojkami prejde ďalším vývojom a bude pokračovať pri slabších motorizáciach.

Nová desaťstupňová prevodovka, ktorú Volkswagen naznačil pri predstavení svojho nového najsilnejšieho motora 2.0 TDI, zvládne krútiaci moment až 550 Nm, takže sa jej aplikácia v rámci koncernu zrejme neobmedzí iba na Golf. Pokojne by sa mohla pozrieť aj do šesťvalcových modelov Audi.

Zaujímavé je, že nová prevodovka je rovnako veľká ako súčasná sedemstupňová. Prvými takto vybavenými modelmi majú byť Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opäť sa u nich očakáva nasadenie preplňovaných dvojlitrov so zase o trochu väčším výkonom i krútiacim momentom. Možno bude aj Golf GTD R s dvakrát preplňovaným turbodieselom z nového Passatu.

Z noviniek, ktoré Volkswagen v Golfe uplatňuje, ich bolo plno predstavených v novom Passate. Očakávajte väčšiu konektivitu a rozšírené bezpečnostné systémy. Majiteľ si bude môcť auto spravovať online z domova vrátane plánovania trás, nastavovania obľúbených funkcií (teploty klimatizácie, rádia a podobne), všetky dáta sa budú ukladať do kľúča alebo sa budú streamovať cez telefón. Zaujímavosťou je potom použitie materiálov v interiéri s výrazne menšou absorpciou tepla zo slnečného žiarenia.

Čo sa ekologických modelov a hybridov týka, bude samostatný hybridný model a tiež plne elektrický Golf. Zo spaľovacích motorov bude samozrejme aj verzia na CNG a existujúce motory TDI a TSI dostanú novú funkciu automatického vypínania pri zložení nohy z pedálu plynu. Zníži sa tak odpor a auto príde zotrvačnosťou ďalej. Pohon všetkých dôležitých funkcií bude obstarávať výkonnejší akumulátor.

Nový Volkswagen Golf ôsmej generácie by sa mal predstaviť v roku 2017. Vyjde opäť na modulárnej platforme MQB a očakáva sa použitie ľahších a pevnejších materiálov.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY