vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Populárny Golf bude prvý model, ktorý dostane chystanú desaťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tá nahradí vo výkonnejších modeloch v súčasnosti používanú šesťstupňovú s tzv. mokrými spojkami. Sedemstupňová DSG so suchými spojkami prejde ďalším vývojom a bude pokračovať pri slabších motorizáciach.

Nová desaťstupňová prevodovka, ktorú Volkswagen naznačil pri predstavení svojho nového najsilnejšieho motora 2.0 TDI, zvládne krútiaci moment až 550 Nm, takže sa jej aplikácia v rámci koncernu zrejme neobmedzí iba na Golf. Pokojne by sa mohla pozrieť aj do šesťvalcových modelov Audi.

Zaujímavé je, že nová prevodovka je rovnako veľká ako súčasná sedemstupňová. Prvými takto vybavenými modelmi majú byť Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opäť sa u nich očakáva nasadenie preplňovaných dvojlitrov so zase o trochu väčším výkonom i krútiacim momentom. Možno bude aj Golf GTD R s dvakrát preplňovaným turbodieselom z nového Passatu.

Z noviniek, ktoré Volkswagen v Golfe uplatňuje, ich bolo plno predstavených v novom Passate. Očakávajte väčšiu konektivitu a rozšírené bezpečnostné systémy. Majiteľ si bude môcť auto spravovať online z domova vrátane plánovania trás, nastavovania obľúbených funkcií (teploty klimatizácie, rádia a podobne), všetky dáta sa budú ukladať do kľúča alebo sa budú streamovať cez telefón. Zaujímavosťou je potom použitie materiálov v interiéri s výrazne menšou absorpciou tepla zo slnečného žiarenia.

Čo sa ekologických modelov a hybridov týka, bude samostatný hybridný model a tiež plne elektrický Golf. Zo spaľovacích motorov bude samozrejme aj verzia na CNG a existujúce motory TDI a TSI dostanú novú funkciu automatického vypínania pri zložení nohy z pedálu plynu. Zníži sa tak odpor a auto príde zotrvačnosťou ďalej. Pohon všetkých dôležitých funkcií bude obstarávať výkonnejší akumulátor.

Nový Volkswagen Golf ôsmej generácie by sa mal predstaviť v roku 2017. Vyjde opäť na modulárnej platforme MQB a očakáva sa použitie ľahších a pevnejších materiálov.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY