vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Populárny Golf bude prvý model, ktorý dostane chystanú desaťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tá nahradí vo výkonnejších modeloch v súčasnosti používanú šesťstupňovú s tzv. mokrými spojkami. Sedemstupňová DSG so suchými spojkami prejde ďalším vývojom a bude pokračovať pri slabších motorizáciach.

Nová desaťstupňová prevodovka, ktorú Volkswagen naznačil pri predstavení svojho nového najsilnejšieho motora 2.0 TDI, zvládne krútiaci moment až 550 Nm, takže sa jej aplikácia v rámci koncernu zrejme neobmedzí iba na Golf. Pokojne by sa mohla pozrieť aj do šesťvalcových modelov Audi.

Zaujímavé je, že nová prevodovka je rovnako veľká ako súčasná sedemstupňová. Prvými takto vybavenými modelmi majú byť Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opäť sa u nich očakáva nasadenie preplňovaných dvojlitrov so zase o trochu väčším výkonom i krútiacim momentom. Možno bude aj Golf GTD R s dvakrát preplňovaným turbodieselom z nového Passatu.

Z noviniek, ktoré Volkswagen v Golfe uplatňuje, ich bolo plno predstavených v novom Passate. Očakávajte väčšiu konektivitu a rozšírené bezpečnostné systémy. Majiteľ si bude môcť auto spravovať online z domova vrátane plánovania trás, nastavovania obľúbených funkcií (teploty klimatizácie, rádia a podobne), všetky dáta sa budú ukladať do kľúča alebo sa budú streamovať cez telefón. Zaujímavosťou je potom použitie materiálov v interiéri s výrazne menšou absorpciou tepla zo slnečného žiarenia.

Čo sa ekologických modelov a hybridov týka, bude samostatný hybridný model a tiež plne elektrický Golf. Zo spaľovacích motorov bude samozrejme aj verzia na CNG a existujúce motory TDI a TSI dostanú novú funkciu automatického vypínania pri zložení nohy z pedálu plynu. Zníži sa tak odpor a auto príde zotrvačnosťou ďalej. Pohon všetkých dôležitých funkcií bude obstarávať výkonnejší akumulátor.

Nový Volkswagen Golf ôsmej generácie by sa mal predstaviť v roku 2017. Vyjde opäť na modulárnej platforme MQB a očakáva sa použitie ľahších a pevnejších materiálov.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY