vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Populárny Golf bude prvý model, ktorý dostane chystanú desaťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tá nahradí vo výkonnejších modeloch v súčasnosti používanú šesťstupňovú s tzv. mokrými spojkami. Sedemstupňová DSG so suchými spojkami prejde ďalším vývojom a bude pokračovať pri slabších motorizáciach.

Nová desaťstupňová prevodovka, ktorú Volkswagen naznačil pri predstavení svojho nového najsilnejšieho motora 2.0 TDI, zvládne krútiaci moment až 550 Nm, takže sa jej aplikácia v rámci koncernu zrejme neobmedzí iba na Golf. Pokojne by sa mohla pozrieť aj do šesťvalcových modelov Audi.

Zaujímavé je, že nová prevodovka je rovnako veľká ako súčasná sedemstupňová. Prvými takto vybavenými modelmi majú byť Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opäť sa u nich očakáva nasadenie preplňovaných dvojlitrov so zase o trochu väčším výkonom i krútiacim momentom. Možno bude aj Golf GTD R s dvakrát preplňovaným turbodieselom z nového Passatu.

Z noviniek, ktoré Volkswagen v Golfe uplatňuje, ich bolo plno predstavených v novom Passate. Očakávajte väčšiu konektivitu a rozšírené bezpečnostné systémy. Majiteľ si bude môcť auto spravovať online z domova vrátane plánovania trás, nastavovania obľúbených funkcií (teploty klimatizácie, rádia a podobne), všetky dáta sa budú ukladať do kľúča alebo sa budú streamovať cez telefón. Zaujímavosťou je potom použitie materiálov v interiéri s výrazne menšou absorpciou tepla zo slnečného žiarenia.

Čo sa ekologických modelov a hybridov týka, bude samostatný hybridný model a tiež plne elektrický Golf. Zo spaľovacích motorov bude samozrejme aj verzia na CNG a existujúce motory TDI a TSI dostanú novú funkciu automatického vypínania pri zložení nohy z pedálu plynu. Zníži sa tak odpor a auto príde zotrvačnosťou ďalej. Pohon všetkých dôležitých funkcií bude obstarávať výkonnejší akumulátor.

Nový Volkswagen Golf ôsmej generácie by sa mal predstaviť v roku 2017. Vyjde opäť na modulárnej platforme MQB a očakáva sa použitie ľahších a pevnejších materiálov.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY