vytisknout velikost písma Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Volkswagen Golf GTI dostane desaťstupňový automat DSG

Populárny Golf bude prvý model, ktorý dostane chystanú desaťstupňovú automatickú dvojspojkovú prevodovku DSG. Tá nahradí vo výkonnejších modeloch v súčasnosti používanú šesťstupňovú s tzv. mokrými spojkami. Sedemstupňová DSG so suchými spojkami prejde ďalším vývojom a bude pokračovať pri slabších motorizáciach.

Nová desaťstupňová prevodovka, ktorú Volkswagen naznačil pri predstavení svojho nového najsilnejšieho motora 2.0 TDI, zvládne krútiaci moment až 550 Nm, takže sa jej aplikácia v rámci koncernu zrejme neobmedzí iba na Golf. Pokojne by sa mohla pozrieť aj do šesťvalcových modelov Audi.

Zaujímavé je, že nová prevodovka je rovnako veľká ako súčasná sedemstupňová. Prvými takto vybavenými modelmi majú byť Golf R, Golf GTI a Golf GTD. Opäť sa u nich očakáva nasadenie preplňovaných dvojlitrov so zase o trochu väčším výkonom i krútiacim momentom. Možno bude aj Golf GTD R s dvakrát preplňovaným turbodieselom z nového Passatu.

Z noviniek, ktoré Volkswagen v Golfe uplatňuje, ich bolo plno predstavených v novom Passate. Očakávajte väčšiu konektivitu a rozšírené bezpečnostné systémy. Majiteľ si bude môcť auto spravovať online z domova vrátane plánovania trás, nastavovania obľúbených funkcií (teploty klimatizácie, rádia a podobne), všetky dáta sa budú ukladať do kľúča alebo sa budú streamovať cez telefón. Zaujímavosťou je potom použitie materiálov v interiéri s výrazne menšou absorpciou tepla zo slnečného žiarenia.

Čo sa ekologických modelov a hybridov týka, bude samostatný hybridný model a tiež plne elektrický Golf. Zo spaľovacích motorov bude samozrejme aj verzia na CNG a existujúce motory TDI a TSI dostanú novú funkciu automatického vypínania pri zložení nohy z pedálu plynu. Zníži sa tak odpor a auto príde zotrvačnosťou ďalej. Pohon všetkých dôležitých funkcií bude obstarávať výkonnejší akumulátor.

Nový Volkswagen Golf ôsmej generácie by sa mal predstaviť v roku 2017. Vyjde opäť na modulárnej platforme MQB a očakáva sa použitie ľahších a pevnejších materiálov.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY