vytisknout velikost písma Volkswagen Golf 8 odhalený: Má nové motory TSI aj TDI a nižšiu spotrebu

Volkswagen Golf VIII prichádza. Aj ôsma generácia Golfu stojí na platforme MQB, ale zjednodušenej. Rolu základného motora plní trojvalec 1.0 TSI; namiesto doterajších štvorvalcov prichádzajú nové jednotky 1.5 TSI a 1.5 TDI. Volkswagen Golf je dlhodobo najpredávanejším autom v Európe.
Volkswagen Golf 8 odhalený: Má nové motory TSI aj TDI a nižšiu spotrebu

Volkswagen avizoval predstavenie ôsmej generácie modelu Golf dlho dopredu. Teraz sa môžeme pozrieť na prvé fotografie. K dispozícii je tiež prvá várka oficiálnych informácií o motoroch a použitej technike. Nemecká automobilka tradične s Golfom nehrá na facelifty. Každý ďalší model je označovaný ako nová generácia.

Volkswagen-Golf-VIII-15.jpgVolkswagen-Golf-VIII-17.jpg

Aj keď sa teraz pozeráme na Golf s poradovým číslom 8, technicky je to vlastne stále siedma generácia Golfu. Auto totiž stále stojí na modulárnej platforme MQB. Volkswagen na nej však vykonal niekoľko úprav, motivovaných najmä snahou o úspory. Ako sme písali nedávno, nové vedenie značky dosadené na svoje miesta po afére Dieselgate označilo Golf za zbytočne komplikovaný a drahý na výrobu.

Zjednodušenia sa dočká aj ponuka karosárskych verzií a motorov. Oproti skorším špekuláciám ale zrejme aj naďalej kúpite Golf v trojdverovom prevedení. Pod kapotou sa objaví trojvalec 1.0 TSI, štvorvalce 1.5 TSI a 1.5 TDI (nárazom jednotky 1.4 TSI, 1.8 TSI a 1.6 TDI) a neskôr aj motory 2.0 TSI a 2.0 TDI. Elektrický e-Golf sa predstaví na autosalóne v Los Angeles a ponúkne dojazd 300 km. Bude aj hybridný a plug-in hybridná verzia.

Nový motor 1.5 TSI s výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 200 Nm v 1400 min-1 alebo s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 250 Nm v 1500 min-1 je štandardne vybavený systémom pre deaktiváciu polovice valcov a turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.

Novinkou je tiež funkcia plachtenia, kedy sa motor po uvoľnení pedálu plynu nielen odpojí od prevodovky, ale rovno úplne vypne. O dodávku energie k posilňovaču riadenia, klimatizáciu, infotainmentu či posilňovaču bŕzd sa stará výkonnejší akumulátor. Podľa Volkswagenu má motor 1.5 TSI o jeden liter na 100 km lepšiu spotrebu v reálnej prevádzke ako predchodca 1.4 TSI. Tabuľková spotreba podľa normy NEDC je 4,6 pre základný model a 4,9 l/100 km pre výkonnejšie prevedenie.

Volkswagen-Golf-VIII-11.jpgVolkswagen-Golf-VIII-12.jpg

Volkswagen Golf GTI si ponecháva motor 2.0 TSI. Jeho výkon sa však zvýšil na 169 kW (230 k), verzia GTI Performance má teraz výkon 180 kW (245 k). Automobilka uvádza, že automatickú šesťstupňovú prevodovku DSG so šiestimi rýchlosťami postupne nahradí nová sedemstupňová verzia.

Ako môžete vidieť, ôsma generácia Golfu sa príliš nezmenila. Vlastne vyzerá na prvý pohľad stále rovnako. Novinkou sú denné diódové svetlá, ktoré bude mať Golf štandardne. V interiéri sa objavuje digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou displeja 12" a zobrazením všetkých možných funkcií vrátane navigácie a mapy. Väčšia je aj centrálny dotykový displej, ktorý nanovo rozpoznáva gestá.

Golf s automatickou prevodovkou DSG môže mať aj systém uľahčujúci jazdu v kolóne v rýchlosti do 60 km/h, kedy stačí len držať volant a auto sa samo postará o brzdenie a akceleráciu. Nechýba asistent pre núdzové brzdenie, ak vodič nereaguje na prekážku. Systém je citlivejší, reaguje pohotovo aj vo vyšších rýchlostiach a lepšie rozpoznáva chodcov.

Volkswagen-Golf-VIII-43.jpgVolkswagen-Golf-VIII-44.jpg

Volkswagen Golf prišiel prvýkrát na trh v roku 1974. Mal sa stať duchovným nástupcom slávneho "Chrobáka", teda automobilom pre najširšiu verejnosť. A to splnil do bodky. Nemeckej značke sa stávka na koncepciu "všetko vpredu" a moderný dizajn od Giugiara vyplatila. Za viac ako štyridsať rokov sa po celom svete vyrobilo a predalo viac ako 33 miliónov Golfov rôznych karosárskych variantov.

Len v Európe sa Golfu predáva stabilne vyše pol milióna kusov ročne. Je to najpredávanejší samostatný model na európskom trhu. U nás Golf nemá až tak silné postavenie. Česi dávajú prednosť technicky príbuzné Octaviu, lacnejšiemu Rapidu a Fabiu alebo cenovo výhodnejšiemu modelu Hyundai i30. Tento rok od januára do októbra sa u nás predalo cez 5200 Golfov (podľa štatistík SDA). Aj tak sa ale Golf stabilne drží v prvej desiatke najpredávanejších áut na našom trhu.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY