vytisknout velikost písma Volkswagen e-Golf má väčší akumulátor, vyšší výkon a dojazd až 300 km

E-Golf má akumulátor s kapacitou 36 kWh. Automobilka sľubuje dojazd 300 km. Z 0 na 100 km/h zrýchli e-Golf za 9,6 sekundy. Z domácej zásuvky sa nabije za šesť hodín.
Volkswagen e-Golf má väčší akumulátor, vyšší výkon a dojazd až 300 km

Modernizovaný Volkswagen Golf sme si už podrobnejšie predstavili. Teraz sa na autosalóne v Los Angeles ukázala aj elektrická verzia nového Golfu. Severoamerický trh pre ňu bude veľmi dôležitý. Predávať sa ale bude aj v Európe a samozrejme aj u nás.

Elektrický Golf preberá modernizovaný infotainment zo štandardného modelu vrátane funkcie rozpoznávania gest. Vlastne to je na prvý pohľad úplne normálne auto. Čo sa určite bude páčiť ľuďom, ktorí nechcú do sveta kričať, že jazdia elektromobilom. Dôležité zmeny sa odohrali pod kapotou.

Volkswagen-e-Golf-6.jpgVolkswagen-e-Golf-9.jpg

Volkswagen e-Golf dostal nový li-ion akumulátor s kapacitou 36 kWh. To predstavuje nárast o 14 kWh oproti minulej verzii. Podľa automobilky sa vďaka tomu predĺži dojazd o 50%. Volkswagen uvádza spotrebu 12,7 kWh na 100 km a dojazd 300 km podľa európskej normy. V reálnej prevádzke ale počítajte skôr s "americkým" údajom 200 km (Američania majú pre meranie dojazdu elektromobilov inú, o niečo realistickejšie normu). Pre auto veľkosti Golfu je totiž údaj 12,7 kWh na 100 km v reálnej prevádzke skôr utópiou.

Zo štandardnej palubnej nabíjačky s výkonom 7,2 kW, ktorú si zapojíte doma do zásuvky, sa vraj Golf nabije na plnú kapacitu za šesť hodín. Je možné použiť aj rýchlonabíjačku s výkonom 40 kW. Tá nabije akumulátor na 80% kapacity za necelú hodinu.

Elektromotor posilnil z 85 kW (115 k) na 100 kW (136 k) a krútiaci moment sa zvýšil z 270 na 290 Nm. Akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne elektrický Golf za 9,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť má obmedzenú na 150 km/h. Cenu zatiaľ Volkswagen nezverejnil. Vozidlo sa síce začalo v Drážďanoch už vyrábať, ale na trh sa dostane až na začiatku roku 2017.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY