vytisknout velikost písma Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf

Golf VII s kompletne elektrickým pohonom a menom e-Golf práve vstúpil do predaja v Nemecku. Jeho cena je 34 900 eur.
Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogaléria

Elektromobil Volkswagen e-Golf bol oficiálne predstavený na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz sa začali jeho predaje v Nemecku, kde cena štartuje na 34 900 eurách. Najlacnejší Golf s motorom 1,2 TSI/63 kW tam pritom aktuálne stojí 17 175 eur, avšak výrobca e-Golfu sľubuje prevádzkové náklady vo výške len 3,28 eur na 100 km.

VW e Golf ceny 10.jpgVW e Golf ceny 11.jpgVW e Golf ceny 12.jpg
Volkswagen e-Golf sa dočkal upravených svetiel aj nových aerodynamických doplnkov

Áno, e-Golf je v Nemecku dvakrát drahší ako najlacnejší Golf s konvenčným pohonom, avšak takéto porovnanie by mohlo byť trochu nespravodlivé. E-Golf je totiž k dispozícii v jedinej, ale celkom slušne vybavenej verzii, ktorá zahŕňa aj vyhrievané čelné sklo, samočinnú klimatizáciu, audiosystém s navigáciou alebo prepracované vonkajšie osvetlenie zostavené výhradne zo zdrojov LED. Samozrejmosťou sú špeciálne kolesá a upravená aerodynamika.

Volkswagen ponúka e-Golf so zárukou na 24,2 kWh akumulátor v dĺžke ôsmich rokov, resp. 160 000 km. O pohon vozidla sa stará elektromotor s výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez jednostupňovú prevodovku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 10,4 s, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 140 km/h a dosah na jedno nabitie sa má pohybovať v závislosti od prevádzkových podmienok v rozmedzí 130 až 190 km/h.

VW e Golf ceny 04.jpgVW e Golf ceny 03.jpgVW e Golf ceny 05.jpgVW e Golf ceny 01.jpgVW e Golf ceny 09.jpgVW e Golf ceny 08.jpg
Elektromotor vozidlu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozbehnúť sa na 140 km/h

Ak je pre vás tento dosah obmedzený a chystáte sa napríklad na dlhšiu cestu, ponúka Volkswagen pre nových majiteľov svojich elektromobilov program s nespoplatnenými pôžičkami vozidiel s konvenčným pohonom až na 30 dní v roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY