vytisknout velikost písma Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf

Golf VII s kompletne elektrickým pohonom a menom e-Golf práve vstúpil do predaja v Nemecku. Jeho cena je 34 900 eur.
Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogaléria

Elektromobil Volkswagen e-Golf bol oficiálne predstavený na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz sa začali jeho predaje v Nemecku, kde cena štartuje na 34 900 eurách. Najlacnejší Golf s motorom 1,2 TSI/63 kW tam pritom aktuálne stojí 17 175 eur, avšak výrobca e-Golfu sľubuje prevádzkové náklady vo výške len 3,28 eur na 100 km.

VW e Golf ceny 10.jpgVW e Golf ceny 11.jpgVW e Golf ceny 12.jpg
Volkswagen e-Golf sa dočkal upravených svetiel aj nových aerodynamických doplnkov

Áno, e-Golf je v Nemecku dvakrát drahší ako najlacnejší Golf s konvenčným pohonom, avšak takéto porovnanie by mohlo byť trochu nespravodlivé. E-Golf je totiž k dispozícii v jedinej, ale celkom slušne vybavenej verzii, ktorá zahŕňa aj vyhrievané čelné sklo, samočinnú klimatizáciu, audiosystém s navigáciou alebo prepracované vonkajšie osvetlenie zostavené výhradne zo zdrojov LED. Samozrejmosťou sú špeciálne kolesá a upravená aerodynamika.

Volkswagen ponúka e-Golf so zárukou na 24,2 kWh akumulátor v dĺžke ôsmich rokov, resp. 160 000 km. O pohon vozidla sa stará elektromotor s výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez jednostupňovú prevodovku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 10,4 s, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 140 km/h a dosah na jedno nabitie sa má pohybovať v závislosti od prevádzkových podmienok v rozmedzí 130 až 190 km/h.

VW e Golf ceny 04.jpgVW e Golf ceny 03.jpgVW e Golf ceny 05.jpgVW e Golf ceny 01.jpgVW e Golf ceny 09.jpgVW e Golf ceny 08.jpg
Elektromotor vozidlu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozbehnúť sa na 140 km/h

Ak je pre vás tento dosah obmedzený a chystáte sa napríklad na dlhšiu cestu, ponúka Volkswagen pre nových majiteľov svojich elektromobilov program s nespoplatnenými pôžičkami vozidiel s konvenčným pohonom až na 30 dní v roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY