vytisknout velikost písma Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf

Golf VII s kompletne elektrickým pohonom a menom e-Golf práve vstúpil do predaja v Nemecku. Jeho cena je 34 900 eur.
Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogaléria

Elektromobil Volkswagen e-Golf bol oficiálne predstavený na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz sa začali jeho predaje v Nemecku, kde cena štartuje na 34 900 eurách. Najlacnejší Golf s motorom 1,2 TSI/63 kW tam pritom aktuálne stojí 17 175 eur, avšak výrobca e-Golfu sľubuje prevádzkové náklady vo výške len 3,28 eur na 100 km.

VW e Golf ceny 10.jpgVW e Golf ceny 11.jpgVW e Golf ceny 12.jpg
Volkswagen e-Golf sa dočkal upravených svetiel aj nových aerodynamických doplnkov

Áno, e-Golf je v Nemecku dvakrát drahší ako najlacnejší Golf s konvenčným pohonom, avšak takéto porovnanie by mohlo byť trochu nespravodlivé. E-Golf je totiž k dispozícii v jedinej, ale celkom slušne vybavenej verzii, ktorá zahŕňa aj vyhrievané čelné sklo, samočinnú klimatizáciu, audiosystém s navigáciou alebo prepracované vonkajšie osvetlenie zostavené výhradne zo zdrojov LED. Samozrejmosťou sú špeciálne kolesá a upravená aerodynamika.

Volkswagen ponúka e-Golf so zárukou na 24,2 kWh akumulátor v dĺžke ôsmich rokov, resp. 160 000 km. O pohon vozidla sa stará elektromotor s výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez jednostupňovú prevodovku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 10,4 s, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 140 km/h a dosah na jedno nabitie sa má pohybovať v závislosti od prevádzkových podmienok v rozmedzí 130 až 190 km/h.

VW e Golf ceny 04.jpgVW e Golf ceny 03.jpgVW e Golf ceny 05.jpgVW e Golf ceny 01.jpgVW e Golf ceny 09.jpgVW e Golf ceny 08.jpg
Elektromotor vozidlu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozbehnúť sa na 140 km/h

Ak je pre vás tento dosah obmedzený a chystáte sa napríklad na dlhšiu cestu, ponúka Volkswagen pre nových majiteľov svojich elektromobilov program s nespoplatnenými pôžičkami vozidiel s konvenčným pohonom až na 30 dní v roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY