vytisknout velikost písma Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf

Golf VII s kompletne elektrickým pohonom a menom e-Golf práve vstúpil do predaja v Nemecku. Jeho cena je 34 900 eur.
Volkswagen e-Golf je v predaji, stojí dvakrát toľko čo benzínový Golf
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen e-Golf
  2. Fotogaléria

Elektromobil Volkswagen e-Golf bol oficiálne predstavený na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte. Teraz sa začali jeho predaje v Nemecku, kde cena štartuje na 34 900 eurách. Najlacnejší Golf s motorom 1,2 TSI/63 kW tam pritom aktuálne stojí 17 175 eur, avšak výrobca e-Golfu sľubuje prevádzkové náklady vo výške len 3,28 eur na 100 km.

VW e Golf ceny 10.jpgVW e Golf ceny 11.jpgVW e Golf ceny 12.jpg
Volkswagen e-Golf sa dočkal upravených svetiel aj nových aerodynamických doplnkov

Áno, e-Golf je v Nemecku dvakrát drahší ako najlacnejší Golf s konvenčným pohonom, avšak takéto porovnanie by mohlo byť trochu nespravodlivé. E-Golf je totiž k dispozícii v jedinej, ale celkom slušne vybavenej verzii, ktorá zahŕňa aj vyhrievané čelné sklo, samočinnú klimatizáciu, audiosystém s navigáciou alebo prepracované vonkajšie osvetlenie zostavené výhradne zo zdrojov LED. Samozrejmosťou sú špeciálne kolesá a upravená aerodynamika.

Volkswagen ponúka e-Golf so zárukou na 24,2 kWh akumulátor v dĺžke ôsmich rokov, resp. 160 000 km. O pohon vozidla sa stará elektromotor s výkonom 115 koní (85 kW) a krútiacim momentom 270 Nm, ktorý sa na kolesá prednej nápravy prenáša cez jednostupňovú prevodovku. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 10,4 s, najvyššia rýchlosť je obmedzená na 140 km/h a dosah na jedno nabitie sa má pohybovať v závislosti od prevádzkových podmienok v rozmedzí 130 až 190 km/h.

VW e Golf ceny 04.jpgVW e Golf ceny 03.jpgVW e Golf ceny 05.jpgVW e Golf ceny 01.jpgVW e Golf ceny 09.jpgVW e Golf ceny 08.jpg
Elektromotor vozidlu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10,4 s a rozbehnúť sa na 140 km/h

Ak je pre vás tento dosah obmedzený a chystáte sa napríklad na dlhšiu cestu, ponúka Volkswagen pre nových majiteľov svojich elektromobilov program s nespoplatnenými pôžičkami vozidiel s konvenčným pohonom až na 30 dní v roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY