vytisknout velikost písma Volkswagen ďalej rozširuje ponuku pre Golf. Prichádza GTD Variant

Volkswagen ďalej rozširuje ponuku pre Golf. Prichádza GTD Variant

Naftová Škoda Octavia RS s karosériou kombi dostane nového súpera. Volkswagen totiž na autosalóne v Ženeve predstaví Golf Variant v prevedení GTD. Po technickej stránke prekvapenia nečakajte. O pohon sa opäť postará dobre známy naftový dvojliter disponujúci výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom 380 Nm.

Golf GTD (Gran Turismo Diesel) sa prvýkrát objavil v roku 1982. Tento rok to je však vôbec prvýkrát, čo sa táto verzia dočká aj karosérie kombi. Novinka zvládne stovku za 7,9 s, pričom spotreba paliva by mala klesnúť na iba 4,4 l/100 km.

Golf GTD Variant dostal zvyčajné zmeny. Iné sú nárazníky, prahy sú širšie, upravená je tiež maska, vzadu nájdeme dvojitú koncovku výfuku, štandardom sú sedemnásťpalcové zliatinové kolesá. Volkswagen sľubuje aj športovo naladený podvozok, ktorý je navyše o pätnásť milimetrov nižší ako u štandardnej verzie.

V interiéri očakávajte športové sedadlá, pedále z nerezovej ocele alebo hlavicu radiacej páky v prevedení "golfová loptička". Záujemcovia si môžu priplatiť napríklad za osemnásťpalcové disky alebo čalúnenie Alcantarou. Ako už bolo povedané, svetová premiéra prebehne v Ženeve. Objednávky je možné podávať už teraz.

gtd_1.JPGgtd_2.JPG

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY