vytisknout velikost písma Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Výroba sériového vozidla na základe štúdie Volkswagen CrossBlue bude zahájená v roku 2016, poslúži aj ako základ veľkému SUV z Mladej Boleslavi.
Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn dnes na detroitskom autosalóne oznámil, že už budúci rok bude zahájená sériová výroba vozidla vychádzajúceho zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept. Spomínané sedemmiestne SUV oslavovalo svoju premiéru pred rokom na rovnakom mieste a v apríli 2013 bola v Šanghaji vystavená aj jeho dynamickejšie strihaná verzia VW CrossBlue Coupé.

Podľa zákulisných informácií sa sériové prevedenie od sedemmiestnej štúdie nebude výrazne líšiť, meno bude ale podľa všetkého iné. Výroba bude prebiehať v USA, avšak ani dnes nie je známe, či v Tennessee, či v mexickom Pueble. Vozidlo povstane na koncernovej podlahovej plošine MQB a jeho rozmery iste nebudú zanedbateľné. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm.

VW CrossBlue Concept (1).jpgVW CrossBlue Concept (4).jpgVW CrossBlue Concept (5).jpg
Volkswagen CrossBlue Concept bol v Detroite predstavený pred rokom

Na výber bude z celej škály koncernových motorov a tešiť sa môžeme aj na pohonnú sústavu plug-in hybrid, na ktorej vo VW Group pracujú a predstavia ju možno už tento rok v Golfe. Pripomeňme, že práve podobným systémom bol vybavený už koncept VW CrossBlue. Srdcom jeho sústavy je vznetový agregát TDI Clean Diesel s výkonom 190 koní (140 kW) doplnený dvojicou elektromotorov náprav s výkonom 54 koní (40 kW) vpredu a 114 koní (84 kW) vzadu.

Na spaľovací motor nadväzuje dvojspojková prevodovka DSG a pohon všetkých kolies je pochopiteľne riadený elektronicky. Uvidíme, do akej miery sa budú tieto hodnoty líšiť od sériového prevedenia. Zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept bude odvodené tiež veľké SUV, ktoré sa bude predávať pod značkou Škoda, pričom zatiaľ sa mu pracovne hovorí Škoda Snowman.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY