vytisknout velikost písma Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Výroba sériového vozidla na základe štúdie Volkswagen CrossBlue bude zahájená v roku 2016, poslúži aj ako základ veľkému SUV z Mladej Boleslavi.
Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn dnes na detroitskom autosalóne oznámil, že už budúci rok bude zahájená sériová výroba vozidla vychádzajúceho zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept. Spomínané sedemmiestne SUV oslavovalo svoju premiéru pred rokom na rovnakom mieste a v apríli 2013 bola v Šanghaji vystavená aj jeho dynamickejšie strihaná verzia VW CrossBlue Coupé.

Podľa zákulisných informácií sa sériové prevedenie od sedemmiestnej štúdie nebude výrazne líšiť, meno bude ale podľa všetkého iné. Výroba bude prebiehať v USA, avšak ani dnes nie je známe, či v Tennessee, či v mexickom Pueble. Vozidlo povstane na koncernovej podlahovej plošine MQB a jeho rozmery iste nebudú zanedbateľné. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm.

VW CrossBlue Concept (1).jpgVW CrossBlue Concept (4).jpgVW CrossBlue Concept (5).jpg
Volkswagen CrossBlue Concept bol v Detroite predstavený pred rokom

Na výber bude z celej škály koncernových motorov a tešiť sa môžeme aj na pohonnú sústavu plug-in hybrid, na ktorej vo VW Group pracujú a predstavia ju možno už tento rok v Golfe. Pripomeňme, že práve podobným systémom bol vybavený už koncept VW CrossBlue. Srdcom jeho sústavy je vznetový agregát TDI Clean Diesel s výkonom 190 koní (140 kW) doplnený dvojicou elektromotorov náprav s výkonom 54 koní (40 kW) vpredu a 114 koní (84 kW) vzadu.

Na spaľovací motor nadväzuje dvojspojková prevodovka DSG a pohon všetkých kolies je pochopiteľne riadený elektronicky. Uvidíme, do akej miery sa budú tieto hodnoty líšiť od sériového prevedenia. Zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept bude odvodené tiež veľké SUV, ktoré sa bude predávať pod značkou Škoda, pričom zatiaľ sa mu pracovne hovorí Škoda Snowman.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY