vytisknout velikost písma Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Výroba sériového vozidla na základe štúdie Volkswagen CrossBlue bude zahájená v roku 2016, poslúži aj ako základ veľkému SUV z Mladej Boleslavi.
Volkswagen CrossBlue do výroby v roku 2016

Šéf Volkswagenu Martin Winterkorn dnes na detroitskom autosalóne oznámil, že už budúci rok bude zahájená sériová výroba vozidla vychádzajúceho zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept. Spomínané sedemmiestne SUV oslavovalo svoju premiéru pred rokom na rovnakom mieste a v apríli 2013 bola v Šanghaji vystavená aj jeho dynamickejšie strihaná verzia VW CrossBlue Coupé.

Podľa zákulisných informácií sa sériové prevedenie od sedemmiestnej štúdie nebude výrazne líšiť, meno bude ale podľa všetkého iné. Výroba bude prebiehať v USA, avšak ani dnes nie je známe, či v Tennessee, či v mexickom Pueble. Vozidlo povstane na koncernovej podlahovej plošine MQB a jeho rozmery iste nebudú zanedbateľné. Volkswagen CrossBlue Concept je totiž dlhý 4 986 mm, široký 2 014 mm a vysoký 1 732 mm.

VW CrossBlue Concept (1).jpgVW CrossBlue Concept (4).jpgVW CrossBlue Concept (5).jpg
Volkswagen CrossBlue Concept bol v Detroite predstavený pred rokom

Na výber bude z celej škály koncernových motorov a tešiť sa môžeme aj na pohonnú sústavu plug-in hybrid, na ktorej vo VW Group pracujú a predstavia ju možno už tento rok v Golfe. Pripomeňme, že práve podobným systémom bol vybavený už koncept VW CrossBlue. Srdcom jeho sústavy je vznetový agregát TDI Clean Diesel s výkonom 190 koní (140 kW) doplnený dvojicou elektromotorov náprav s výkonom 54 koní (40 kW) vpredu a 114 koní (84 kW) vzadu.

Na spaľovací motor nadväzuje dvojspojková prevodovka DSG a pohon všetkých kolies je pochopiteľne riadený elektronicky. Uvidíme, do akej miery sa budú tieto hodnoty líšiť od sériového prevedenia. Zo štúdie Volkswagen CrossBlue Concept bude odvodené tiež veľké SUV, ktoré sa bude predávať pod značkou Škoda, pričom zatiaľ sa mu pracovne hovorí Škoda Snowman.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY