vytisknout velikost písma Volkswagen chystá štvormiestnu verziu úsporného modelu XL1

Volkswagen chystá štvormiestnu verziu úsporného modelu XL1

Volkswagen si uvedomuje obmedzenú použiteľnosť úsporného modelu XL1. Preto údajne pripravuje aj praktickejšie štvormiestnu verziu, ktorá však dosiahne rovnakých výsledkov efektivity. Na jeden liter paliva má prejsť vzdialenosť až 100 km.

Podla magazínu Autocar, ktorý so správou o štvormiestnom XL1 prišiel, reaguje Volkswagen na chystanú sériovú produkciu vodíkovej Hondy FCV. Tá sa má začať predávať zhruba o rok. Obe autá si budú koncepciou i dizajnom veľmi podobné.

Superúsporný Volkswagen opäť využije nezvyklé usporiadanie sedačiek za sebou, čím sa celé auto predĺži. Malá šírka je totiž dôležitá pre zachovanie aerodynamickej efektivity. Podľa prepočtov Autocaru si ale ďalšie dve miesta vyžiadajú nárast hmotnosti asi o 140 kg na konečných 940 kg.

No predĺženie vozidla vraj umožní dosiahnuť nižšieho aerodynamického odporu a tým by sa mohlo Volkswagenu podariť zachovať spotrebu na hranici jedného litra na 100 km. Dokonca by vraj aj pomocný dieselový dvojvalec 0,8 l mohol byť silnejší a akumulátory hybridného pohonu by mohli mať väčšiu kapacitu ako súčasných 5,5 kWh.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY