vytisknout velikost písma Volkswagen chystá športové SUV Tiguan Coupé R

Volkswagen chystá športové SUV Tiguan Coupé R

Tak aj Volkswagen nakoniec vyrobí športové SUV, koncernu evidentne modely Audi RS Q3 alebo Porsche Macan Turbo nestačia. Mercedes GLA 45 AMG tak bude mať zase o jedného súpera navyše.

A čo sa vlastne chystá? Nová generácia Volkswagenu Tiguan dorazí zrejme už tento rok, o rok neskôr bude nasledovať predĺžená sedemmiestna verzia a v roku 2017 príde "päťdverové kupé-SUV". A práve na tomto "kupé" bude založené športové SUV Tiguan R.

Pod kapotou sa očakáva modernizovaná verzia dvojlitrového štvorvalca TSI z Golfu R, píše britský Autocar. Výkon by sa mohol prehupnúť cez 300 koní niekam k hranici 330 konských síl. VW Tiguan R Coupé samozrejme dostane pohon všetkých kolies, vektorovanie krútiaceho momentu a automat DSG.

Z Tiguanu sa tak stane celá rada SUV modelov, ale športovo ladená verzia samozrejme nebude chrbticou ponuky. Naopak bude plug-in hybrid GTE a nová generácia motorov TSI vrátane litrového trojvalca. Zásadných zmien sa dočkajú aj diesely.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY