vytisknout velikost písma Volkswagen chystá koncept auta bez čelného okna

Zvláštne skice futuristických vozidiel automobilky Volkswagen sa dostali do sveta z Medzinárodnej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva (WIPO). Zrejme sa jedná o pripravované koncepty, ktoré uvidíme na nadchádzajúcich autosalónoch alebo výstavách techniky (napríklad na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES).
Volkswagen chystá koncept auta bez čelného okna

Žiadne konkrétne informácie okrem samotných snímok sa na verejnosť nedostali, môžeme teda len špekulovať. Ako tvar konceptov napovedá, pôjde o autonómne futuristické elektromobily, takže možno očakávať ďalší vývojový stupeň platformy MEB pre elektrické vozidlá, ktoré sme si mohli pozrieť napríklad na novom koncepte Volkswagen I.D. na autosalóne v Paríži.

Ako si môžete na niektorých zo snímok všimnúť, futuristické autá nemajú ani čelné okno. To by nasvedčovalo nasadeniu plne autonómneho systému, ktorý Volkswagen aktuálne vyvíja. Popri športovo sa tváriacom kupé (alebo skôr GT) si môžeme prezrieť aj víziu bežných áut, ktoré vyzerajú ako futuristické MPV a mikrobusy.

Volkswagen sa k úniku patentových snímok nijako nevyjadril. Existuje aj možnosť, že sa jedná o vozidlá určené pre filmové účely. Automobilky sa už niekoľkokrát chytila príležitosti zahrať si vo filmoch z budúcnosti. Spomeňte si napríklad na elektrické Audi RSQ z filmu Ja, robot alebo na Lexus 2054 zo snímky Minority Report.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY