vytisknout velikost písma Volkswagen chystá koncept auta bez čelného okna

Zvláštne skice futuristických vozidiel automobilky Volkswagen sa dostali do sveta z Medzinárodnej organizácie pre ochranu duševného vlastníctva (WIPO). Zrejme sa jedná o pripravované koncepty, ktoré uvidíme na nadchádzajúcich autosalónoch alebo výstavách techniky (napríklad na veľtrhu spotrebnej elektroniky CES).
Volkswagen chystá koncept auta bez čelného okna

Žiadne konkrétne informácie okrem samotných snímok sa na verejnosť nedostali, môžeme teda len špekulovať. Ako tvar konceptov napovedá, pôjde o autonómne futuristické elektromobily, takže možno očakávať ďalší vývojový stupeň platformy MEB pre elektrické vozidlá, ktoré sme si mohli pozrieť napríklad na novom koncepte Volkswagen I.D. na autosalóne v Paríži.

Ako si môžete na niektorých zo snímok všimnúť, futuristické autá nemajú ani čelné okno. To by nasvedčovalo nasadeniu plne autonómneho systému, ktorý Volkswagen aktuálne vyvíja. Popri športovo sa tváriacom kupé (alebo skôr GT) si môžeme prezrieť aj víziu bežných áut, ktoré vyzerajú ako futuristické MPV a mikrobusy.

Volkswagen sa k úniku patentových snímok nijako nevyjadril. Existuje aj možnosť, že sa jedná o vozidlá určené pre filmové účely. Automobilky sa už niekoľkokrát chytila príležitosti zahrať si vo filmoch z budúcnosti. Spomeňte si napríklad na elektrické Audi RSQ z filmu Ja, robot alebo na Lexus 2054 zo snímky Minority Report.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY