vytisknout velikost písma Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Minulý rok automobilka Volkswagen predstavila vo Wörthersee okrem iného aj koncept superšportového Volkswagenu Golf GTI. Ten mal pod kapotou 503 koní a stovku zvládal pod štyri sekundy. Zdá sa, že to nebolo len tak obyčajné "šplechnutie do vody", podľa najnovších informácií nemecká automobilka o niečom takom naozaj uvažuje.

S novinkami týkajúcimi sa poriadne ostrej verzie Volkswagenu Golf prišli kolegovia z Autocar. Zatiaľ sa hovorí o Golfe R Evo a ako názov napovedá, pôjde o posilnený aktuálny vrchol modelového radu. Namiesto výkonu 300 koní sa očakáva viac ako 370 koní, krútiaci moment by mohol vyrásť až na 450 Nm. Evo ale vo veľkej miere vsadí aj na znižovanie hmotnosti. Očakávajú sa ľahšie sedadlá, ľahšie kolesá a predovšetkým diely karosérie vyrobené z karbónu. Pohon 4x4 je samozrejmosťou.

Tento rok v apríli by sa mala na autosalóne v Pekingu predstaviť štúdia naznačujúca podobu Volkswagenu Golf R Evo, potom bude údajne nasledovať sériová výroba.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY