vytisknout velikost písma Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Minulý rok automobilka Volkswagen predstavila vo Wörthersee okrem iného aj koncept superšportového Volkswagenu Golf GTI. Ten mal pod kapotou 503 koní a stovku zvládal pod štyri sekundy. Zdá sa, že to nebolo len tak obyčajné "šplechnutie do vody", podľa najnovších informácií nemecká automobilka o niečom takom naozaj uvažuje.

S novinkami týkajúcimi sa poriadne ostrej verzie Volkswagenu Golf prišli kolegovia z Autocar. Zatiaľ sa hovorí o Golfe R Evo a ako názov napovedá, pôjde o posilnený aktuálny vrchol modelového radu. Namiesto výkonu 300 koní sa očakáva viac ako 370 koní, krútiaci moment by mohol vyrásť až na 450 Nm. Evo ale vo veľkej miere vsadí aj na znižovanie hmotnosti. Očakávajú sa ľahšie sedadlá, ľahšie kolesá a predovšetkým diely karosérie vyrobené z karbónu. Pohon 4x4 je samozrejmosťou.

Tento rok v apríli by sa mala na autosalóne v Pekingu predstaviť štúdia naznačujúca podobu Volkswagenu Golf R Evo, potom bude údajne nasledovať sériová výroba.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY