vytisknout velikost písma Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Volkswagen chystá ešte ostrejší Golf. Dostane viac výkonu a nižšiu hmotnosť

Minulý rok automobilka Volkswagen predstavila vo Wörthersee okrem iného aj koncept superšportového Volkswagenu Golf GTI. Ten mal pod kapotou 503 koní a stovku zvládal pod štyri sekundy. Zdá sa, že to nebolo len tak obyčajné "šplechnutie do vody", podľa najnovších informácií nemecká automobilka o niečom takom naozaj uvažuje.

S novinkami týkajúcimi sa poriadne ostrej verzie Volkswagenu Golf prišli kolegovia z Autocar. Zatiaľ sa hovorí o Golfe R Evo a ako názov napovedá, pôjde o posilnený aktuálny vrchol modelového radu. Namiesto výkonu 300 koní sa očakáva viac ako 370 koní, krútiaci moment by mohol vyrásť až na 450 Nm. Evo ale vo veľkej miere vsadí aj na znižovanie hmotnosti. Očakávajú sa ľahšie sedadlá, ľahšie kolesá a predovšetkým diely karosérie vyrobené z karbónu. Pohon 4x4 je samozrejmosťou.

Tento rok v apríli by sa mala na autosalóne v Pekingu predstaviť štúdia naznačujúca podobu Volkswagenu Golf R Evo, potom bude údajne nasledovať sériová výroba.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY