vytisknout velikost písma Volkswagen chce závodiť s elektrickým prototypom

Volkswagen pripravuje závodné elektrické auto. Prvé snímky z facebooku ukazujú jeho tvar. Volkswagen sa môže vrátiť na Pikes Peak.
Volkswagen chce závodiť s elektrickým prototypom

Volkswagen ukázal na sociálnych sieťach záhadné fotky nového auta, ktorý je podľa všetkého pripravovaný závodný elektrický prototyp. Ťažko povedať, v akej športoveh disciplíne by sme mohli vidieť také auto, ale aktuálne elektrické vozidlá vyvíjajú len na krátke vzdialenosti, napríklad pri závode do vrchu Pikes Peak. S týmto má Volkswagen od roku 1987 "nevyrovnané účty". Jeho dvojmotorový Golf GTI vtedy nedokončil dve otočky pred cieľom.

Zatiaľ čo v klasickom motoršporte majú problémy s elektrickým pohonom, závody na vrchu sú príležitosťou, ako ukázat ich rýchlosť, bez toho, aby vozidlá boli zaplavené mnohorakým dobíjaním. Silueta záhadného prototypu tiež naznačovala úsilie o čo najnižšiu aerodynamickú odolnosť a možno aj o rekordnú najvyššiu rýchlosť. Uvidíme.

Celá skupina Volkswagen rozhodla, že klasické motoristické disciplíny budú vypustené a napríklad v Le Mans už Audi ani Porsche neuvidíme, namiesto toho sa sústredí na závody elektrických formulí. Volkswagen tiež ukončil oficiálnu činnosť vo WRC. Prechodom k závodom elektrických vozidiel chce koncern prejaviť svoje šľachetné environmentálne ciele.

Volkswagen sa už predtým pokúsil o superšport, koncept W12 Nardó z konca 90. rokov sa neuspokojil. Avšak na skúšobnom okruhu stanovil rekord, keď za 24 hodín prešiel cez 7740 km priemernou rýchlosťou 322 km/h. Potom koncern presunul svoju snahu k Bugatti.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY