vytisknout velikost písma Volkswagen chce zatvoriť továreň v Drážďanoch, Phaeton sa presunie inam

Volkswagen chce zatvoriť továreň v Drážďanoch, Phaeton sa presunie inam

Nový šéf Volkswagenu Matthias Müller chce radikálne okresať zbytočné náklady a jedným takým je presklená "transparentná" továreň v Drážďanoch, ktorá vyrobí len osem luxusných limuzín VW Phaeton za týždeň. Ide skôr o architektonické dielo a galériu než skutočnú továreň.

Výroba Volkswagenu Phaeton by sa presunula na linky, kde vznikajú technicky príbuzné modely Audi a Porsche, teda tam, kde koncern VW vyrába väčšie autá s motorom umiestneným vpredu pozdĺžne. Zhruba päťsto zamestnancov drážďanskej továrne by bolo presunutých v rámci koncernu inam.

Transparentná továreň v Drážďanoch bola otvorená v roku 2002 a výroba vozidla Phaeton, ktorej finálnú fázu môže zákazník sledovať cez presklené výklady, patrí k okrajovým činnostiam. V továrni sa usporadúvajú koncerty, tlačové konferencie a podobne.

Plán zatvoriť továreň sa samozrejme nepáči odborom. Tie majú ale v dozornej rade VW, ktorá bude o osude transparentnej továrne hlasovať dnes, silné slovo a polovicu z dvadsiatich kresiel. Lenže na takýto krok ako je uzavretie továrne je potrebná zhoda aspoň dvoch tretín hlasov, pripomínajú Automotive News.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY