vytisknout velikost písma Volkswagen chce konkurovať Dacii. Bude vyrábať tri lacné autá

Volkswagen chce konkurovať Dacii. Bude vyrábať tri lacné autá

Volkswagen pripravuje nové lacné modely, ktoré majú konkurovať predovšetkým rozmáhajúcim sa čínskym značkám, ale tiež napríklad Dacii. Navyše vstup na trh lacných áut oznámil aj Opel, takže sa chce koncern VW zrejme poistiť aj proti domácej konkurencii.

Plány poodhalil šéf Volkswagenu Martin Winterkorn pre nemecký Bild. Hoci nechcel špecifikovať technické detaily, naznačil, že pôjde o tri modely, autá budú stáť od 8 000 do 11 000 eur a budú primárne určené pre čínsky trh.

Nie je ale vylúčené, že sa následne pozrú aj na niektoré európske trhy, kde je po lacných autách dopyt. Tiež nie je jasné, či budú mať logo Volkswagenu, alebo či koncern zavedie novú značku. Avšak o novej značke sa hovorilo už pred viac ako rokom.

Do roku 2018 tak dorazí lacný sedan, hatchback a SUV. Ak sa pozriete na chrbticu ponuky rumunskej Dacie (Logan, Duster a Sandero), bude ju ponuka Volkswagenu kopírovať. Navyše sa o Dacii hovorilo aj ako len o značke pre domáci trh a východnú Európu... A potom na Logan a Duster stáli v Nemecku zástupy ľudí. VW tak určite nenechá lacné autá len Číne.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY