vytisknout velikost písma Volkswagen chce ďalší model medzi Passatom a Phaetonom

Volkswagen chce ďalší model medzi Passatom a Phaetonom

Pri Passate a väčšom Phaetone to skončiť nemusí. Volkswagen údajne pripravuje ešte jeden model, ktorý by sa zaradil medzi tieto dva modely a konkuroval Mercedesu triedy E a BMW radu 5. Aspoň to teda tvrdí nemecký Auto Bild. Bude vyzerať ako sedan, ale mal by to byť liftback. Má byť aj verzia kombi.

Otázka je, čo bude Volkswagen robiť s autom, ktoré by mohlo priamo konkurovať Audi A6. Navyše v tejto cenovej relácii sa zákazníci predsa len presúvajú k prestížnejším značkám, to by musel Volkswagen nasadiť veľmi agresívnu cenovú politiku.

Pre Volkswagen je teraz veľmi dôležitý trh v Číne a tiež v USA, kde značka trochu stagnuje. Práve pre Američanov potrebuje prísť s niečím novým, Číňania majú zase radi veľké autá. V Európe teraz navyše frčia skôr crossovery, ale väčší model od VW skúsi šťastie samozrejme aj tu.

Otázkou je, na čom Volkswagen také auto postaví. Či platforma MQB ešte takú stavbu umožní, alebo si VW požičia základ u Audi. Ohľadom motorov sa asi nedá očakávať nič zvláštneho. Popri šesťvalci 3.0 TDI s elektrickým turbom sa určite objaví úplne nový motor 2.0 TDI. Počítať sa dá aj s hybridnou verziou.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY