vytisknout velikost písma Volkswagen chce ďalší model medzi Passatom a Phaetonom

Volkswagen chce ďalší model medzi Passatom a Phaetonom

Pri Passate a väčšom Phaetone to skončiť nemusí. Volkswagen údajne pripravuje ešte jeden model, ktorý by sa zaradil medzi tieto dva modely a konkuroval Mercedesu triedy E a BMW radu 5. Aspoň to teda tvrdí nemecký Auto Bild. Bude vyzerať ako sedan, ale mal by to byť liftback. Má byť aj verzia kombi.

Otázka je, čo bude Volkswagen robiť s autom, ktoré by mohlo priamo konkurovať Audi A6. Navyše v tejto cenovej relácii sa zákazníci predsa len presúvajú k prestížnejším značkám, to by musel Volkswagen nasadiť veľmi agresívnu cenovú politiku.

Pre Volkswagen je teraz veľmi dôležitý trh v Číne a tiež v USA, kde značka trochu stagnuje. Práve pre Američanov potrebuje prísť s niečím novým, Číňania majú zase radi veľké autá. V Európe teraz navyše frčia skôr crossovery, ale väčší model od VW skúsi šťastie samozrejme aj tu.

Otázkou je, na čom Volkswagen také auto postaví. Či platforma MQB ešte takú stavbu umožní, alebo si VW požičia základ u Audi. Ohľadom motorov sa asi nedá očakávať nič zvláštneho. Popri šesťvalci 3.0 TDI s elektrickým turbom sa určite objaví úplne nový motor 2.0 TDI. Počítať sa dá aj s hybridnou verziou.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY