vytisknout velikost písma Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Predstavovať nejako rozsiahle malú dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Tento obľúbený model teraz prešiel pomerne rozsiahlou modernizáciou, ktorá sa dotkla nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj motorov pod kapotou, kam sa nasťahovali výhradne preplňované jednotky TSI a TDI.

264126901552064410.jpg19232876691868347361.jpg14768479461611536734.jpgPopri klasickej základnej pracovnej verzii s čiernymi nárazníkmi môžete mať aj vyzdobenú štýlovú osobnú verziu. Existujú aj rôzne varianty úložného priestoru.

Minulej generácie sa predalo 1,5 milióna, automobilka chce na tento úspech nadviazať.

Z noviniek sa objavujú bezpečnostné systémy, ktoré poznáme z Golfov, Octavií a Passatov. VW Caddy tak môže mať napríklad multikolíznu brzdu, systém núdzového brzdenia a dokonca aj adaptívny tempomat, ktorý pre vozidlá s manuálom funguje v rozmedzí 30 - 160 km/h, vo verzii s automatom dokonca vie sám úplne zastaviť vozidlo a opäť ho rozbehnúť.

1966650811535099767.jpg17022385751634390778.jpg13555820312053555470.jpgZákladné ergonomické rozvrhnutie je pre všetky verzie výbavy rovnaké

Pod kapotou sa objavuje trojvalec 1.0 TSI s výkonom 75 kW (102 k), ktorý je dokonca výkonnejší ako štvorvalcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol ponuky benzínových motorov tvorí jednotka 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Motor 1,4 l sa bude predávať aj vo verzii TGI na zemný plyn CNG. Táto verzia so spotrebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvojliter na CNG zo staršej generácie.

Najväčší záujem bude asi o štyri naftové verzie. Pod kapotou je vždy jednotka 2.0 TDI v rôznych stupňoch naladenia od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotreba základnej verzie BlueMotion je pod 4 litre nafty na 100 km. Väčšinu motorov možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

112820730122947297.jpg1476612057843957451.jpg1515130789778931050.jpg16841870021791017980.jpg17083135121149674999.jpg2927298061386695282.jpg3239325411143106403.jpg5779499082018425108.jpg778743872826120940.jpg8426091143838171.jpg9227035011160116537.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY