vytisknout velikost písma Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Predstavovať nejako rozsiahle malú dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Tento obľúbený model teraz prešiel pomerne rozsiahlou modernizáciou, ktorá sa dotkla nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj motorov pod kapotou, kam sa nasťahovali výhradne preplňované jednotky TSI a TDI.

264126901552064410.jpg19232876691868347361.jpg14768479461611536734.jpgPopri klasickej základnej pracovnej verzii s čiernymi nárazníkmi môžete mať aj vyzdobenú štýlovú osobnú verziu. Existujú aj rôzne varianty úložného priestoru.

Minulej generácie sa predalo 1,5 milióna, automobilka chce na tento úspech nadviazať.

Z noviniek sa objavujú bezpečnostné systémy, ktoré poznáme z Golfov, Octavií a Passatov. VW Caddy tak môže mať napríklad multikolíznu brzdu, systém núdzového brzdenia a dokonca aj adaptívny tempomat, ktorý pre vozidlá s manuálom funguje v rozmedzí 30 - 160 km/h, vo verzii s automatom dokonca vie sám úplne zastaviť vozidlo a opäť ho rozbehnúť.

1966650811535099767.jpg17022385751634390778.jpg13555820312053555470.jpgZákladné ergonomické rozvrhnutie je pre všetky verzie výbavy rovnaké

Pod kapotou sa objavuje trojvalec 1.0 TSI s výkonom 75 kW (102 k), ktorý je dokonca výkonnejší ako štvorvalcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol ponuky benzínových motorov tvorí jednotka 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Motor 1,4 l sa bude predávať aj vo verzii TGI na zemný plyn CNG. Táto verzia so spotrebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvojliter na CNG zo staršej generácie.

Najväčší záujem bude asi o štyri naftové verzie. Pod kapotou je vždy jednotka 2.0 TDI v rôznych stupňoch naladenia od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotreba základnej verzie BlueMotion je pod 4 litre nafty na 100 km. Väčšinu motorov možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

112820730122947297.jpg1476612057843957451.jpg1515130789778931050.jpg16841870021791017980.jpg17083135121149674999.jpg2927298061386695282.jpg3239325411143106403.jpg5779499082018425108.jpg778743872826120940.jpg8426091143838171.jpg9227035011160116537.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY