vytisknout velikost písma Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Predstavovať nejako rozsiahle malú dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Tento obľúbený model teraz prešiel pomerne rozsiahlou modernizáciou, ktorá sa dotkla nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj motorov pod kapotou, kam sa nasťahovali výhradne preplňované jednotky TSI a TDI.

264126901552064410.jpg19232876691868347361.jpg14768479461611536734.jpgPopri klasickej základnej pracovnej verzii s čiernymi nárazníkmi môžete mať aj vyzdobenú štýlovú osobnú verziu. Existujú aj rôzne varianty úložného priestoru.

Minulej generácie sa predalo 1,5 milióna, automobilka chce na tento úspech nadviazať.

Z noviniek sa objavujú bezpečnostné systémy, ktoré poznáme z Golfov, Octavií a Passatov. VW Caddy tak môže mať napríklad multikolíznu brzdu, systém núdzového brzdenia a dokonca aj adaptívny tempomat, ktorý pre vozidlá s manuálom funguje v rozmedzí 30 - 160 km/h, vo verzii s automatom dokonca vie sám úplne zastaviť vozidlo a opäť ho rozbehnúť.

1966650811535099767.jpg17022385751634390778.jpg13555820312053555470.jpgZákladné ergonomické rozvrhnutie je pre všetky verzie výbavy rovnaké

Pod kapotou sa objavuje trojvalec 1.0 TSI s výkonom 75 kW (102 k), ktorý je dokonca výkonnejší ako štvorvalcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol ponuky benzínových motorov tvorí jednotka 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Motor 1,4 l sa bude predávať aj vo verzii TGI na zemný plyn CNG. Táto verzia so spotrebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvojliter na CNG zo staršej generácie.

Najväčší záujem bude asi o štyri naftové verzie. Pod kapotou je vždy jednotka 2.0 TDI v rôznych stupňoch naladenia od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotreba základnej verzie BlueMotion je pod 4 litre nafty na 100 km. Väčšinu motorov možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

112820730122947297.jpg1476612057843957451.jpg1515130789778931050.jpg16841870021791017980.jpg17083135121149674999.jpg2927298061386695282.jpg3239325411143106403.jpg5779499082018425108.jpg778743872826120940.jpg8426091143838171.jpg9227035011160116537.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY