vytisknout velikost písma Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Volkswagen Caddy prešiel modernizáciou a downsizingom

Predstavovať nejako rozsiahle malú dodávku Volkswagen Caddy asi nemusíme. Tento obľúbený model teraz prešiel pomerne rozsiahlou modernizáciou, ktorá sa dotkla nielen dizajnu exteriéru a interiéru, ale aj motorov pod kapotou, kam sa nasťahovali výhradne preplňované jednotky TSI a TDI.

264126901552064410.jpg19232876691868347361.jpg14768479461611536734.jpgPopri klasickej základnej pracovnej verzii s čiernymi nárazníkmi môžete mať aj vyzdobenú štýlovú osobnú verziu. Existujú aj rôzne varianty úložného priestoru.

Minulej generácie sa predalo 1,5 milióna, automobilka chce na tento úspech nadviazať.

Z noviniek sa objavujú bezpečnostné systémy, ktoré poznáme z Golfov, Octavií a Passatov. VW Caddy tak môže mať napríklad multikolíznu brzdu, systém núdzového brzdenia a dokonca aj adaptívny tempomat, ktorý pre vozidlá s manuálom funguje v rozmedzí 30 - 160 km/h, vo verzii s automatom dokonca vie sám úplne zastaviť vozidlo a opäť ho rozbehnúť.

1966650811535099767.jpg17022385751634390778.jpg13555820312053555470.jpgZákladné ergonomické rozvrhnutie je pre všetky verzie výbavy rovnaké

Pod kapotou sa objavuje trojvalec 1.0 TSI s výkonom 75 kW (102 k), ktorý je dokonca výkonnejší ako štvorvalcová jednotka 1.2 TSI (62 kW / 84 k). Vrchol ponuky benzínových motorov tvorí jednotka 1.4 TSI s výkonom 92 kW (125 k). Motor 1,4 l sa bude predávať aj vo verzii TGI na zemný plyn CNG. Táto verzia so spotrebou 4,1 kg/100 km nahradí atmosférický dvojliter na CNG zo staršej generácie.

Najväčší záujem bude asi o štyri naftové verzie. Pod kapotou je vždy jednotka 2.0 TDI v rôznych stupňoch naladenia od 55 kW (75 k) do 110 kW (150 k). Spotreba základnej verzie BlueMotion je pod 4 litre nafty na 100 km. Väčšinu motorov možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

112820730122947297.jpg1476612057843957451.jpg1515130789778931050.jpg16841870021791017980.jpg17083135121149674999.jpg2927298061386695282.jpg3239325411143106403.jpg5779499082018425108.jpg778743872826120940.jpg8426091143838171.jpg9227035011160116537.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY