vytisknout velikost písma Volkswagen C Coupé GTE: Ako sa vám páči nový Phaeton?

Volkswagen C Coupé GTE: Ako sa vám páči nový Phaeton?

Volkswagen priviezol do Šanghaja okrem prezlečenej Škody Rapid Spaceback aj zaujímavejšie automobily. Za zmienku stojí predovšetkým koncept C Coupé GTE, ktorý nadväzuje na Sport Coupé GTE predstavené v Ženeve a ktorý ukazuje podobu budúceho veľkého štvordverového sedanu.

V podstate sa pozeráme na nastupujúcu generáciu modelu Phaeton.
C Coupé GTE je oproti Sport Coupé decentnejšie a vyzerá, že je bližšie sériovej výrobe. Auto používa hybridný pohon kombinujúci štvorvalcový TSI a osemstupňový automat, do ktorého je integrovaný elektromotor. Ten čerpá energiu z lítium-iónových akumulátorov.

Benzínová jednotka vyprodukuje 155 kW (210 k), elektromotor pridá ďalších 91 kW (124 k). Celkový udávaný výkon systému činí 180 kW (245 k) a krútiaci moment končí na hodnote 500 Nm. C Coupé GTE je prirodzene schopné aj jazdy len na elektrickú energiu, a to až na vzdialenosť päťdesiatich kilometrov.

Volkswagen sľubuje spotrebu 2,3 ​​l/100 km a dojazd vyše 800 km. Na stovke je tento koncept za 8,6 s a maximálna rýchlosť činí 232 km/h.

phaeton_10.JPGphaeton_07.JPGphaeton_08.JPGphaeton_05.JPGphaeton_06.JPGphaeton_01.JPGphaeton_02.JPGphaeton_03.JPGphaeton_04.JPGphaeton_09.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY