vytisknout velikost písma Volkswagen BUDD-e: Toto je elektrická odpoveď na Dieselgate

Volkswagen BUDD-e: Toto je elektrická odpoveď na Dieselgate

Volkswagen dopredu upozorňoval na skutočnosť, že na veľtrhu CES 2016 predstaví koncept naznačujúci elektrickú budúcnosť tejto automobilky. A tak sa aj stalo. Vozidlo sa nakoniec volá BUDD-e.

Volkswagen BUDD-e Concept ukazuje predovšetkým novú platformu MEB, ktorá je pripravená pre stavbu elektromobilov. V podlahe sú zabudované akumulátory s celkovou kapacitou 101 kWh, ktoré napája dva elektromotory. Jeden poháňa prednú nápravu, druhý tú zadnú. Bavíme sa teda o elektrickej štvorkolke. Maximálna rýchlosť dosahuje na 150 km/h, dojazd na jedno nabitie má byť až 600 km. Volkswagen tiež sľubuje dobitie batérií na 80% za štvrť hodiny.

Dizajnovo predstavuje koncept BUDD-e moderný variáciu na tému legendárneho VW Bus. Samozrejmosťou sú diódové svetlá, diódy denného svietenia usporiadané do tvaru písmena C, za pozornosť ale stojí tiež absencia spätných zrkadiel a kľučiek dverí.

Veľmi futuristický je tiež interiér, kde nenájdeme žiadne tlačidlá. Všetko je nahradené displejmi a všeličo môžete ovládať aj gestami. Volkswagen upozorňuje napríklad na možnosť otvoriť dvere mávnutím rukou.

bude_01.jpgbude_02.jpgbude_03.jpgbude_04.jpgbude_05.jpgbude_06.jpgbude_07.jpgbude_08.jpgbude_09.jpgbude_10.jpgbude_11.jpgbude_12.jpgbude_13.jpgbude_14.jpgbude_15.jpgbude_16.jpgbude_17.jpgbude_18.jpgbude_19.jpgbude_20.jpgbude_21.jpgbude_22.jpgbude_23.jpgbude_24.jpgbude_25.jpgbude_26.jpgbude_27.jpgbude_28.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY