vytisknout velikost písma Volkswagen BUDD-e: Toto je elektrická odpoveď na Dieselgate

Volkswagen BUDD-e: Toto je elektrická odpoveď na Dieselgate

Volkswagen dopredu upozorňoval na skutočnosť, že na veľtrhu CES 2016 predstaví koncept naznačujúci elektrickú budúcnosť tejto automobilky. A tak sa aj stalo. Vozidlo sa nakoniec volá BUDD-e.

Volkswagen BUDD-e Concept ukazuje predovšetkým novú platformu MEB, ktorá je pripravená pre stavbu elektromobilov. V podlahe sú zabudované akumulátory s celkovou kapacitou 101 kWh, ktoré napája dva elektromotory. Jeden poháňa prednú nápravu, druhý tú zadnú. Bavíme sa teda o elektrickej štvorkolke. Maximálna rýchlosť dosahuje na 150 km/h, dojazd na jedno nabitie má byť až 600 km. Volkswagen tiež sľubuje dobitie batérií na 80% za štvrť hodiny.

Dizajnovo predstavuje koncept BUDD-e moderný variáciu na tému legendárneho VW Bus. Samozrejmosťou sú diódové svetlá, diódy denného svietenia usporiadané do tvaru písmena C, za pozornosť ale stojí tiež absencia spätných zrkadiel a kľučiek dverí.

Veľmi futuristický je tiež interiér, kde nenájdeme žiadne tlačidlá. Všetko je nahradené displejmi a všeličo môžete ovládať aj gestami. Volkswagen upozorňuje napríklad na možnosť otvoriť dvere mávnutím rukou.

bude_01.jpgbude_02.jpgbude_03.jpgbude_04.jpgbude_05.jpgbude_06.jpgbude_07.jpgbude_08.jpgbude_09.jpgbude_10.jpgbude_11.jpgbude_12.jpgbude_13.jpgbude_14.jpgbude_15.jpgbude_16.jpgbude_17.jpgbude_18.jpgbude_19.jpgbude_20.jpgbude_21.jpgbude_22.jpgbude_23.jpgbude_24.jpgbude_25.jpgbude_26.jpgbude_27.jpgbude_28.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY